Hjælp til stort netværkscase
Fra : Ulrich Hansen

Dato : 07-12-04 13:11

Hej, jeg står og har fået til opgave at hjælpe et virksomhed med at
etablere et kombineret kablet og trådløst netværk.
I det følgende er virksomheden kort beskrevet, og endvidere følger en
kort beskrivelse af de krav og andre forhold der er gældende

- Virksomheden består af tre afdelingern, hendholdsvis
administrationen, salg og produktionen.
- Administrationen skal dækkes af et kablet netværk.
- Salg og produktionen skal dækkes af et trådløst netværk.
- Alle tre afdelingen skal deles om et følles offentligt IP nummer.
- Alle tre afdelingen skal deles om ét klasse C-net: 192.168.10.0
- Administration, salg, og produktionen skal hver især have deres
subnet, hvert subnet skal have mindst 25 IP numre.
- Produktionen og salg skal indbyrdes kunne kommunikere på tværs
mellem deres respektive subnet
- Der må ikke kunne kommunikeres til og fra administrationene fra de
øvrige afdelingener, men administrationen skal selvfølgelig kunne på
gå på det oggentlige net (internettet)
- Det trådløse netværk skal sikres mod uønsket adgang, med f.eks.
filtrering på MAC- adresse og kryptering.

Hvis nogen har en overvejelse til et evt. fysisk løsning, vil jeg
MEGET gerne have hjælp, og evt hvor de forskellige komponenter er
placeret i OSI-modellen.
Beskrivelse af de forskellige krypteringsformer i trådløse netværk, og
andre former for sikkerhed i trådløse net.

Gerne inputs til valg af sikkerhed, subet, maske, routere mm.

En beskrivelse af strukturen (ip numre, subnet, routning,
suikkerhedsløsninger med mere) ønskes.

Håber i kan hjælpe!

Med venlig hilsen
Ulrich Hansen

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 07-12-04 13:16

> [...]

> Gerne inputs til valg af sikkerhed, subet, maske, routere mm.
>
> En beskrivelse af strukturen (ip numre, subnet, routning,

I hvilken sammenhæng er du blevet hyret til det job? Det lyder da som om du
er på bar bund, hvis du allerede nu hyler efter hjælp i en nyhedsgruppe,
hvor du vil have andre til at gøre hele forarbejdet for dig?!?!
Var det ikke bedre om du havde takket nej til opgaven?

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-12-04 13:38

Ulrich Hansen wrote:
> Hej, jeg står og har fået til opgave at hjælpe et virksomhed med at
> etablere et kombineret kablet og trådløst netværk.

<KLIP>

Hvis du poster opslaget i <news:dk.marked.kommerciel.edb>, så er jeg
sikker på at der er læsere der, der vil være interesserede i at byde på
opgaven. Om ikke andet, så vil mit eget firma da nok være interesseret

--
Steen Suder

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-12-04 13:47

Ulrich Hansen wrote:

> Håber i kan hjælpe!

Hvis du vil gøre det selv, så er der nok mere hjælp at hente i
dk.edb.netvaerk.stort

Jesper G. Poulsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-12-04 15:00

On 7 Dec 2004 04:11:10 -0800, ullem8@gmail.com (Ulrich Hansen) wrote:

> Håber i kan hjælpe!

Jeg har på fornemmelsen, det er meningen med den skoleopgave, du selv
skal forsøge at løse den, ikke få nogle tilfældige folk på nettet til
at gøre det for dig.

-A

Fra : Kristian Krautwald

Dato : 07-12-04 18:17

In newsgroup dk.edb.netvaerk wrote, Asbjorn Hojmark, this, the Tue, 07
Dec 2004 15:00:16 +0100:

>Jeg har på fornemmelsen, det er meningen med den skoleopgave, du selv
>skal forsøge at løse den, ikke få nogle tilfældige folk på nettet til
>at gøre det for dig.

LOL

Kristian Krautwald

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-12-04 22:02

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Jeg har på fornemmelsen, det er meningen med den skoleopgave, du selv
> skal forsøge at løse den, ikke få nogle tilfældige folk på nettet til
> at gøre det for dig.

ja for nu ikke fordi jeg lige kan svare på alle spørgsmålet sådan lige ud af
ærmet.. Så må man jo nok selv have lidt styr på det inden man driver sig ud
i et projekt der vel koster i omegnet af 300.000