HJÆLP >> IOS upgrade failed på Cisco 827
Fra : Andreas Pedersen

Dato : 06-12-04 18:15

Hej alle..

Jeg har forsøgt at opgradere IOS'en i min Cisco 827-4V. Dette er
imidlertidig IKKE gået godt Problemet er at efter jeg har overført den
nye IOS til flashen og reloadet så går den ned fordi der åbenbart ikke er
memory nok.

(Jeg er forresten gået frem efter denne vejledning:
http://www.cisco.com/en/US/products/hw/routers/ps380/products_tech_note09186a0080094b23.shtml )

Den IOS jeg har forsøgt at lægge på hedder: "c820-oy6-mz.122-8.YJ1.bin" og
da jeg downloadede den syntes jeg helt bestemt at der i memery krav stod 8mb
flash og 24mb dram. (i min router har jeg bekræftet at der ER 8flash samt
24dram)

Når routeren reloader starten den med at decompresse det nye image, derefter
står den og tænker lidt, hvorpå den skriver "SYSTEM INIT: INSUFFICIENT
MEMORY TO BOOT THE IMAGE!"
Efter den lidt triste besked så laver den hvad der ligner et memory dump og
så reloader den igen, og igen og igen :-/

Hvad gør en klog?... eller...hvad skal jeg gøre.......

(Jeg har uploadet den gamle IOS v. c820-ov6y6-mz.122-15.T14.bin hvis man på
nogen måde kan tftp'e den tilbage igen..)

Hilsen
Andreas

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 07-12-04 00:01

hmmm
(Hvad er det der gør du har valgt den IOS ? Jeg kan ikk se den på CCO til
download og det er et andet feature set)

måske:
A ROMMON upgrade image is also required if you are upgrading Cisco IOS
827-4V Voice images to Cisco IOS Release 12.2(2)XK or later. If you have
purchased a Cisco 827-4V router with a Cisco IOS Release 12.2(2)XK or later
image already installed, you do not need to install a ROMMON upgrade image

Aner det ikk, men måske...
Fil info:
http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/access/acs_fix/827/820rmup.htm

Beskriver også hvad du skal gøre for TFTP i ROM mode

C820_RM_ALT.srec.122-1r.XE2
c82x ROMMON Upgrade for IOS 12.2(2)XK and beyond; required for the c827-4v
122-1r.XE2 28-JAN-2002 443573

Ellers søg på recover from bad flash på cco

good luck

HTH
Martin Bilgrav

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 07-12-04 00:07

> på

klogt !
se denne:
http://www.cisco.com/en/US/products/hw/routers/ps380/products_configuration_guide_chapter09186a0080118d19.html

HTH
Martin Bilgrav

Fra : Kristian Krautwald

Dato : 07-12-04 18:15

In newsgroup dk.edb.netvaerk wrote, Martin Bilgrav, this, the Tue, 7 Dec
2004 00:00:43 +0100:

Hello Martin Bilgrav,

>Beskriver også hvad du skal gøre for TFTP i ROM mode

Eller upgradér via Xmodem fra ROM mode.

Kristian Krautwald

Fra : Andreas Pedersen

Dato : 07-12-04 18:34

Pyyha så kører den igen.. jeg bootede i ROMMON og via "xmodem" fik jeg
sendt den gamle IOS over i falsh'en.... (tog ca. 2 timer )

>(Hvad er det der gør du har valgt den IOS ? Jeg kan ikk se den på CCO til
>download og det er et andet feature set)

Jeg har ikke selv CCO login så jeg kan ikke finde siden lige nu, men
jeg kan poste linket i morgen... Fandt en fin tabel med en oversigt
over funktioner, memory krav osv.

> [...]
>
>C820_RM_ALT.srec.122-1r.XE2
>c82x ROMMON Upgrade for IOS 12.2(2)XK and beyond; required for the c827-4v

Okay så langt så godt.. "sh ver" på min router giver følgende:
Cisco start--->
Cisco Internetwork Operating System Software
IOS (tm) C820 Software (C820-OY6-M), Version 12.2(8)YJ1, EARLY
DEPLOYMENT RELEASE SOFTWARE (fc1)
Synched to technology version 12.2(8.5)T
TAC Support: http://www.cisco.com/tac
Copyright (c) 1986-2002 by cisco Systems, Inc.
Compiled Tue 02-Jul-02 11:59 by ealyon
Image text-base: 0x80013170, data-base: 0x8074D57C

ROM: System Bootstrap, Version 12.2(4r)XM2, RELEASE SOFTWARE (fc1)
ROM: C820 Software (C820-OY6-M), Version 12.2(8)YJ1, EARLY DEPLOYMENT
RELEASE SOFTWARE (fc1)
<--- Cisco slut

Hele denne opgradering er egentlig initieret fordi jeg så det var en
"ED" version jeg kørte, jeg fik derfor en kollega (CCO) til at logge
ind og sammen fandt vi den tidligere forsøgte
"c820-ov6y6-mz.122-15.T14.bin" som jeg forstod kunne kører på min.

Er der nogen som kan gennemskue hvilke IOS samt eventuelt hvilken
ROMMON jeg skal opgradere til først. Routeren er en Cisco 827-4V med
8mb flash og 24mb Dram.

Forresten... Kan jeg opgradere dram??

Hilsen
Andreas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-12-04 22:41

On Tue, 07 Dec 2004 18:34:02 +0100, Andreas Pedersen <anden@mil.dk>
wrote:

> "c820-ov6y6-mz.122-15.T14.bin" som jeg forstod kunne kører på min.

Den kræver 32 MB DRAM og 8 MB flash, så nej.

> Er der nogen som kan gennemskue hvilke IOS samt eventuelt hvilken
> ROMMON jeg skal opgradere til først. Routeren er en Cisco 827-4V med
> 8mb flash og 24mb Dram.

Du finder ikke noget væsentligt bedre og nyere til 24 MB DRAM.

> Forresten... Kan jeg opgradere dram??

Ja, se http://tinyurl.com/blcd

-A

Fra : Andreas Pedersen

Dato : 08-12-04 12:20

> Ja, se http://tinyurl.com/blcd

Det ser jo meget godt ud langt hen ad vejen.. men de skriver også:

Citat start ---->
Upgrading the DRAM
This section describes how to upgrade the DRAM in Cisco 800 series routers.
Check the board to see whether it already has a DRAM module.

Note The Cisco SOHO series routers do not support DRAM upgrade.
<---- Citat slut

Betragtes min 827-4v som en SOHO model, og kan jeg i så fald ikke opgradere?

AND

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-12-04 14:54

On Wed, 8 Dec 2004 12:19:44 +0100, "Andreas Pedersen" <anden@mil.dk>
wrote:

> Betragtes min 827-4v som en SOHO model, og kan jeg i så fald ikke opgradere?

Nej, SOHO-routerne er netop forskellige fra de andre på det punkt.

-A