Problemer med fil og printerdeling
Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 09:09

Hej

Jeg har to PC'ere (Windows XP Pro + SP2 på begge), der er forbundet i et
netværk med en (trådløs) router, og jeg prøver nu at få fil og printerdeling
til at virke.

Til PC_1 er der forbundet en printer. Denne har jeg adgang til fra PC_2,
udskriver uden problemer, så det er fint nok.

På PC_1 vil jeg nu gerne have en delt mappe, som jeg kan bruge til at
kopiere filer frem og tilbage mellem de to PC'ere. Det går til gengæld ikke
helt så godt :(. Det eneste jeg har opnået indtil videre er, at jeg på PC_2
kan se den delte mappe på PC_1, men jeg kan ikke se indholdet i mappen.
Forsøger jeg på det, får jeg en fejlbesked. Efterhånden har jeg prøvet med
både Simpel og Udvidet fildeling, brugerne på de to PC'ere er i samme
arbejdegruppe, osv. Windows firewall er aktiveret på begge PC'ere, men fil
og printerdeling er sat som undtagelse. Desuden virker printerdelingen jo,
og jeg kan trods alt se at den delete mappe eksisterer, så der er vel lidt
hul igennem. Hvad er det lige, at jeg overser her???

/Mikael

Fra : Jan Thorsen

Dato : 07-12-04 08:08

Hejsa

Jeg har ca. samme opsætning på mine to pc'er og havde også samme problem.
Min løsning var at slå Windows Firewall'en fra og nøjes med min McAfee
Firewall - med andre ord, hvis du kører med to Firewalls (Windows Firewall
og en "ekstern"), så prøv at droppe den ene.

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-04 08:40

> [...]
> Firewall - med andre ord, hvis du kører med to Firewalls (Windows Firewall
> og en "ekstern"), så prøv at droppe den ene.

Jeg prøvede i går aftes at slå begge firewalls fra - ingen effekt.

Lidt videre gravning afslørede også, at printerdelingen ganske vist virker
lige når jeg har oprettet printeren på den sekundære PC (den uden printeren
fysisk tilsluttet), men efter et boot af den sekundære, virker det ikke
mere.

Simpel fildeling virkede også, men det går meget langsomt, og bliver tit
afbrudt med forskellige fejl - fx. "stien er for dyb" (selvom den har
kopieret de foregående filer uden fejl). Hvis jeg forsøger at bladre mig
frem til de sharede mapper under netværkssteder, tager det også lang tid at
finde arbejdsgruppen, og åbne denne, ligesom det også kan blive afbrudt med
forskellige fejl, fx "netværksgruppen er ikke tilgængelig". Så jeg er lidt i
vildrede, to say the least...

Fra : N. Foldager

Dato : 04-01-05 22:15

Hej Mikael,

Nu er det jo nogen tid siden, du spurgte. Har du fundet forklaringen?

Jeg har nemlig et problem, der ligner meget dét, du beskriver.

Venlig hilsen

Niels Foldager
nfoldager@yahoo.com