AppleWorks stavekontrol
Fra : Steen Jensen

Dato : 07-12-04 11:51

Hey

Er det en måde, så man kan får AW til at køre stavekontrol på dansk, i
stedet for engelsk?

--
Steen
noX

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 07-12-04 12:24

Steen Jensen skrev:

> Er det en måde, så man kan får AW til at køre stavekontrol på dansk, i
> stedet for engelsk?

Ja. Hvis AppleWorks bruger samme stavekontrolsystem som iChat, så er
fidusen i det mindste at installere CocoAspell og sætte det til at bruge
en dansk ordliste.

/Jacob

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 07-12-04 14:45

Jacob Sparre Andersen <sparre@nbi.dk> wrote:

> Ja. Hvis AppleWorks bruger samme stavekontrolsystem som iChat, så er
> fidusen i det mindste at installere CocoAspell og sætte det til at bruge
> en dansk ordliste.

AppleWorks bruger ikke CocoAspell, så det kan man ikke.

Magnus
--
OS X: Because making UNIX user-friendly was easier that fixing Windows

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-12-04 17:38

Jacob Sparre Andersen <sparre@nbi.dk> wrote:

> Ja. Hvis AppleWorks bruger samme stavekontrolsystem som iChat.

Det gør den ikke.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 07-12-04 13:19

Steen Jensen <panther@osx.dk> wrote:

> Hey
>
> Er det en måde, så man kan får AW til at køre stavekontrol på dansk, i
> stedet for engelsk?

Du skal have fat i de danske ordbøger, som Apple i et par år har glemt
at lægge ind i den danske udgave.
Der er jævnligt nogen der har lagt dem op på en web-side, men jeg kan
selvfølgelig ikke finde dem i dag.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 07-12-04 14:10

Kaj Christiansen skrev:

> Du skal have fat i de danske ordbøger, som Apple i et par år har glemt
> at lægge ind i den danske udgave.

Hvor gode er Apples ordbøger sammenlignet med dem der kommer med CocoAspell?

/Jacob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-12-04 17:38

Jacob Sparre Andersen <sparre@nbi.dk> wrote:

> Hvor gode er Apples ordbøger sammenlignet med dem der kommer med CocoAspell?

Meget dårlige. "den store danske orliste" som er den der typsik anvendes
til dansk under aspell (Cocoaspell er aspell) og ispell, er eks osse
mere omfattende end dk ordbøgerne til Word fra MS.

Fra : Kell Christensen

Dato : 07-12-04 13:21

Steen Jensen <panther@osx.dk> wrote:

> Hey
>
> Er det en måde, så man kan får AW til at køre stavekontrol på dansk, i
> stedet for engelsk?

Normalt går du i Rediger Menu/stavekontrol og vælger dansk eller hvad
sprog du ønsker.
Har du ikke de danske ordbøger kan jeg maile dem til dig.

mvh Kell

Fra : Steen Jensen

Dato : 07-12-04 17:54

Kell Christensen <4200slet@c.dk> wrote:

> Normalt går du i Rediger Menu/stavekontrol og vælger dansk eller hvad
> sprog du ønsker.
> Har du ikke de danske ordbøger kan jeg maile dem til dig.

Jamen det var da et godt tilbud, det vil jeg da gerne takke mange tak
til. Bare husk at fjerne X fra min email adresse.

En kort info om hvor de skal dumpes etc. ville jeg osse være glad for.

Igen - tak for buddet
--
Steen
noX

Fra : Kell Christensen

Dato : 07-12-04 20:02

> [...]

> til. Bare husk at fjerne X fra min email adresse.
>
> En kort info om hvor de skal dumpes etc. ville jeg osse være glad for.

Selv tak - den er på vej.

Kell

Fra : Steen Jensen

Dato : 08-12-04 10:14

Kell Christensen <4200slet@c.dk> wrote:

> Selv tak - den er på vej.

Man takker, jeg vidste slet ikke, at julemanden hed Kell
--
Steen
noX

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 08-12-04 21:30

Kell, vil du sende mig en privat mail. Vi kan ikke komme i forbindelse med
dig. Vi får mails retur.
Hilsen hanne

WWW.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : Steen Jensen

Dato : 08-12-04 23:28

Update: Kell fixede problemet for mig.
Fik nogle ordbøger, som blev placeret de rette steder, så nu kan jeg
skrive uden stavefejl....måske!
Tak fpor hjælpen til alle, og for ihærdig support fra Kell.
--
Steen
noX