[CSS] Baggrundsfarven mangler i en <DIV>
Fra : John H

Dato : 06-12-04 22:37

http://www.yesyes.dk/tester mangler baggrundsfarven, af en eller
anden grund, i den 'omkransende' <DIV>, så man ikke kan se den hvide
ønskede farve, men derimod ser den stribede baggrund.
Problemet er der kun i firefox, i opera og IE er der ingen problemer.

Fra : JH

Dato : 07-12-04 12:25

John H wrote:
> [...]
> ønskede farve, men derimod ser den stribede baggrund.
> Problemet er der kun i firefox, i opera og IE er der ingen problemer.

Dreamweaver er et af de bedre, men giver ikke 100% valid kode, så du må
regne med manuelt at skulle rette lidt.

Jeppe

We have unmistakable proof that throughout all past time, there has been
a ceaseless devouring of the weak by the strong.

Fra : John H

Dato : 08-12-04 15:39

JH wrote:
> Dreamweaver er et af de bedre, men giver ikke 100% valid kode, så du må
> regne med manuelt at skulle rette lidt.

Det er OK, men på hvilken måde skulle dette svar hjælpe mig med problemet?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-12-04 16:31

John H wrote:

> Det er OK, men på hvilken måde skulle dette svar hjælpe mig med
> problemet?

Du kunne f.eks. starte med at få din kode valideret:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.yesyes.dk%2Ftester%2F

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : John H

Dato : 08-12-04 18:03

> Du kunne f.eks. starte med at få din kode valideret:
>
> http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.yesyes.dk%2Ftester%2F

De fleste fejl er nu rettet i henhold til validatoren.
Nu er der kun problemer med den indsatte flash ting, men jeg har ikke
kunnet finde det beskrevet nogen steder, hvordan man korrekt kan
indsætte flash så det validerer.

Selvom man helt fjerner den <DIV> hvori flashen placeret, så er der
stadig problemer med bagrundsfarven i firefox

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-12-04 18:34

John H wrote:

> [...]
> Nu er der kun problemer med den indsatte flash ting, men jeg har ikke
> kunnet finde det beskrevet nogen steder, hvordan man korrekt kan

Du skriver din embed-kode sådan (forkortet):

<embed src"portfolio.swf" type="application/x-shockwave-flash" /></embed

Du lukker med andre ord embed-taggen to gange. En af følgende skulle være
nok:

<embed src"portfolio.swf" type="application/x-shockwave-flash"></embed>
<embed src"portfolio.swf" type="application/x-shockwave-flash" />

Prøv dig frem til hvilken der virker og validerer.

> Selvom man helt fjerner den <DIV> hvori flashen placeret, så er der
> stadig problemer med bagrundsfarven i firefox

Prøv at lægge hele det hvide (i IE) ind i en stor fælles div, som du gør
hvid. Derefter behøver du ikke lave hvid baggrund på de enkeltelementer, der
ligger inde i den fælles.

Du kan se princippet her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/flyd.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : John H

Dato : 08-12-04 18:55

Erik Ginnerskov wrote:
> Prøv at lægge hele det hvide (i IE) ind i en stor fælles div, som du gør
> hvid. Derefter behøver du ikke lave hvid baggrund på de enkeltelementer, der
> ligger inde i den fælles.

Det er egentlig det jeg har gjort, det var i hvert fald meningen.
Jeg har en div, som jeg blandt andet bruger til at centrere siden, og
som også har en hvid baggrund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-12-04 20:33

John H skrev:

>Jeg har en div, som jeg blandt andet bruger til at centrere siden, og
>som også har en hvid baggrund

Prøv det enkle, at give den pågældende <div> noget indhold.

Som test ville jeg skrive lidt tekst, hjælper det, så prøv at
udskifte teksten med &nbsp;
--
Knud

Fra : John H

Dato : 08-12-04 20:48

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Prøv det enkle, at give den pågældende <div> noget indhold.
>
> Som test ville jeg skrive lidt tekst, hjælper det, så prøv at
> udskifte teksten med &nbsp;

Det var det der skulle til.
Tusind tak for hjælpen.

Fra : John H

Dato : 16-12-04 18:20

On Wed, 8 Dec 2004 18:34:19 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

> [...]
><embed src"portfolio.swf" type="application/x-shockwave-flash" />
>
>Prøv dig frem til hvilken der virker og validerer.

Ingen af dem validerer, og bortset fra det, så virker de
tilsyneladende heller ikke. Der kommer i hvert fald ingen flash frem.

Kan der ikke indsættes flash så det kan valideres?

Fra : jopa

Dato : 16-12-04 18:36

John H skriblede bla følgende:

> Kan der ikke indsættes flash så det kan valideres?

Jo da nemt

--

Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : John H

Dato : 16-12-04 19:10

On Thu, 16 Dec 2004 18:35:56 +0100, "jopa" <j@zora.invalid> wrote:

>John H skriblede bla følgende:

>Jo da nemt

Tak, hvordan

Fra : jopa

Dato : 16-12-04 19:49

John H skriblede bla følgende:

> Tak, hvordan

Bemærk det er snydemåden
Du ved der hvor man springer over hvor gærdet er lavest.
Bruger det selv da mit liv er for kort til lange kompliserede løsninger

<iframe src="img/din_flashfil.swf " width="???" height="???" frameborder="0"

</iframe>

--

Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : JH

Dato : 08-12-04 16:39

John H wrote:
> Det er OK, men på hvilken måde skulle dette svar hjælpe mig med problemet?

Det må du undskylde, jeg tror jeg kom til at tage den røde pille! Tror
mit svar skulle have været til spørgsmålet over dit istedet...

Fra : Per Christoffersen

Dato : 08-12-04 16:41

"John H" <..@n.n> skrev i en meddelelse

> Det er OK, men på hvilken måde skulle dette svar hjælpe mig med problemet?

Hvis du har Dreamweaver 2004 MX kan du indstille hvilken kodning du vil have
siderne valideret til.
Som udgangspunkt laver DW ikke helt valid kode (desværre).

/Per

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-12-04 22:29

jopa skrev:

> Bemærk det er snydemåden
> Du ved der hvor man springer over hvor gærdet er lavest.
> Bruger det selv da mit liv er for kort til lange kompliserede
> løsninger

Det er ikke så kompliceret i dette tilfælde:
<http://www.alistapart.com/articles/flashsatay/>

Jeg bruger selv metoden, bare uden container movie (det virker fint
uden, hvis flashfilerne ikke er for store).
--
Jens Gyldenkærne Clausen