kasse der når ned
Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 03:48

Jeg har på http://www.jarmark.dk/puslinger problemer med at få den store
lysegrønne indholdsboks til at nå ned hvor den skal være.
IE viser den rigtig nok, men i Mozilla ser det forfærdeligt ud.
Nogen her der har et fif?

--
Hilsen
Mia_J

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-12-04 11:25

Mia J skrev:

> Jeg har på http://www.jarmark.dk/puslinger problemer med at få den store
> lysegrønne indholdsboks til at nå ned hvor den skal være.

Jeg kan ikke se nogen særlig forskel i placeringen i hhv. IE6 og Firefox
1.0. De primære forskelle i de to browsere er at bestillingsboksen
mangler luft på højre side samt at kanterne på knapperne er mere
markante i IE.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 12:54

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev i en meddelelse:

> [...]
> 1.0. De primære forskelle i de to browsere er at bestillingsboksen
> mangler luft på højre side samt at kanterne på knapperne er mere

Undskyld, jeg var vist ikke grundig nok i mit indlæg, men hvis man klikker
videre til f.eks http://www.jarmark.dk/puslinger/taepper.shtml så er den
gal.

--
Hilsen
Mia_J

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-12-04 13:29

Mia J skrev:

> Undskyld, jeg var vist ikke grundig nok i mit indlæg, men hvis man klikker
> videre til f.eks http://www.jarmark.dk/puslinger/taepper.shtml så er den
> gal.

O.k. - der er en lille valideringsfejl på siden (glemt lukning af hr).
Prøv at rette den først.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Standardlinks om validering - hvordan og hvorfor:

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 14:33

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev i en meddelelse:
> O.k. - der er en lille valideringsfejl på siden (glemt lukning af hr).
> Prøv at rette den først.

Nu er vi vist ude hvor det er skriveri for skriveriets skyld.
Jeg er bevist om at siderne skal validere, men lukning eller ej af en <hr>
er ikke særlig relevant i forbindelse med mit problem.
"Fejlen" er rettet og nu vil jeg gerne vide om nogen kan hjælpe mig.
Jeg har på http://www.jarmark.dk/puslinger/taepper.shtml problemer med at få
den store lysegrønne indholdsboks til at nå ned hvor den skal være.
Problemet ses ikke i IE, men tydeligt i Mozilla.

--
Hilsen
Mia_J

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-12-04 15:49

Mia J skrev:

> Jeg er bevist om at siderne skal validere, men lukning eller ej af en <hr>
> er ikke særlig relevant i forbindelse med mit problem.

Det har du helt ret i - jeg beklager hvis mit tidligere indlæg har
antydet det. Når jeg nævnte valideringen var det fordi den lille fejl i
din xhtml-kode betød at jeg ikke kunne validere css-koden på siden.

> "Fejlen" er rettet og nu vil jeg gerne vide om nogen kan hjælpe mig.
> Jeg har på http://www.jarmark.dk/puslinger/taepper.shtml problemer med at få
> den store lysegrønne indholdsboks til at nå ned hvor den skal være.

Mozilla/Firefox har problemer med at floatet indhold ikke af sig selv
udvider den beholder det er placeret i. Placer et ikke-floatet element
efter dine to floats og sæt clear: both; på det - så kommer siden også
til at se pæn ud i Geckobrowsere.

Se et eksempel her: <http://www.gyros.dk/usenet/temp/jarmark.html>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : JH

Dato : 06-12-04 16:34

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> [...]
> udvider den beholder det er placeret i. Placer et ikke-floatet element
> efter dine to floats og sæt clear: both; på det - så kommer siden også

Her en anden måde at løse problemet på:
http://www.positioniseverything.net/easyclearing.html

Vel at mærke UDEN brug af et overflødigt 'clear-element'.

Jeppe

We have unmistakable proof that throughout all past time, there has been
a ceaseless devouring of the weak by the strong.

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 21:19

"JH" skrev i en meddelelse:
> Her en anden måde at løse problemet på:
> http://www.positioniseverything.net/easyclearing.html
>
> Vel at mærke UDEN brug af et overflødigt 'clear-element'.

Tak for tippet, det vil jeg kigge nærmere på

--
Hilsen
Mia_J

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 21:17

> [...]
> udvider den beholder det er placeret i. Placer et ikke-floatet element
> efter dine to floats og sæt clear: both; på det - så kommer siden også

Tusind tak for hjælpen, nu fungerer det fint.

--
Hilsen
Mia_J

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 14:35

On Mon, 6 Dec 2004 21:17:28 +0100, "Mia J" <sluddermor> wrote:

>Tusind tak for hjælpen, nu fungerer det fint.

Opdagede lige et par små ting... nu er det jo "under construction" men
bare hvis du har overset det:..:):

1) Et par af dine links giver forkert side (rangler/bolde.)

2) linket i bunden "Til Toppen" når ikke helt op, så man får hele siden
med.

Jeg har ikke set hvorfor, men det skal vel rettes...
Det var bare det..:)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)