Den enfoldige morder
Fra : Michael Nørgaard

Dato : 06-12-04 01:10

Hvad er den engelske titel på denne film, som jeg btw synes er kanon - jeg
kan jo ikke finde den på imdb uden?!

vh
Michael

Fra : Peter Heide

Dato : 06-12-04 01:28

The Simple-Minded Murder

Forøvrigt ham dér the girlie-boy fra Visconti's "Døden i Venedig" spiller
engel i filmen.

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-12-04 01:44

Michael Nørgaard wrote:

> Hvad er den engelske titel på denne film, som jeg btw synes er kanon - jeg
> kan jo ikke finde den på imdb uden?!

http://akas.imdb.com/title/tt0083888/

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 06-12-04 20:48

"Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er den engelske titel på denne film, som jeg btw synes er kanon - jeg
> [...]

Kolossal film!
Jeg er helt vild med dens form, altså bl.a. den måde hvorpå den bevæger sig
op gennem tiden på, startende i den mørke middelalder og sluttende i vor tid
(well... 1980'erne). Og hvor spiller de dog godt, Stellan Skarsgård og Hasse
Alfredsson.
Og så er den fuld af uafrystelige scener, såsom "Det är jo inte pengena, det
är principen!" Puha!

Bogen ("En Ond Mand" af samme Hans Alfredsson, kapitlet der hedder "Idiotens
Historie") er også enormt god!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde