Flytte Sims-spil mellem to pc'er
Fra : Peter Møller Christe~

Dato : 06-12-04 00:35

Min datter vil gerne spille The Sims på en anden af husets pc'er end den
hun hidtil har spillet på. Derfor har jeg, udover at installere spillet
på den ny computer, kopieret alle de undermapper, der hedder noget i
stil med Userdata, Userdata2 o.s.v. over på samme plads på den nye.
Det virker fint: Når først spillet er i gang, er alle 'nabolag', huse
o.s.v. flyttet med over.
Eneste problem er, at det tager en krig før spillet har kørt hele
startseancen igennem. Og det gjorde det vel at mærke ikke, da vi lige
prøvede at spille med den jomfruelige uberørte installation.
Er der nogen andre data, der også skal flyttes med over for at få det
til at gå lidt hurtigere? Alle almindelige kneb med at taste 'Enter'
under starten er naturligvis udnyttet.

Venligst
Peter

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-12-04 09:11

Peter Møller Christensen wrote:

> Er der nogen andre data, der også skal flyttes med over for at få det
> til at gå lidt hurtigere?

Uden at vide det, vil jeg tro, filstrukturen under Dokumenter, som det
hedder under Windows XP, er det eneste, der skal kopieres. Det kan give
problemer at kopiere noget af det, der ligger under Programmer, idet
Sims2 synes at skulle bruge tid på undersøgelse og evt. fejlretning af
filstrukturen.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : MAT

Dato : 06-12-04 10:23

> Er der nogen andre data, der også skal flyttes med over for at få det til
> at gå lidt hurtigere? Alle almindelige kneb med at taste 'Enter' under
> starten er naturligvis udnyttet.

De fleste programmer der skal åbne mange data benytter sig af en
"arkiv-fil". Hvor vidt Sims2 benytter sig af en sådan ved jeg ikke, men du
kan få et hint ved at checke på den oprindelige PC hvor startseancen foregår
hurtigt om der er en eller flere filer der anvendes i forbindelse Sim2
udover dem du allerede har kopieret. På en frisk startet PC kan du søge på
alle filer der er ændret samme dag du søger. gem søgningen. Start herefter
Sims2 og søg igen og notér hvilke filer der har relation til Sims2 ved at
sammenligne med den første søgning.

Venligst