/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kvajer ... seriøs kvajer ......
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 05-12-04 22:11

Halløj Rødder

Hør lige en kvajer :

Er nede i sydsjælland, langt uden for lands lov og ret - og det er
mørkt. Hvad sker der ?

Den forbandede lodning på lyskontakten på den kære gamle Opel
beslutter sig for at sprige fra, og det på en hullet markvej

Gode dyr er rådne - at køre uden lys, er umuligt, og her ude i det
rene ingenting, er der ikke strøm til den loddekolbe, jeg glemte
hjemme.

Kabinelyset rækker ikke til at fumle under instrumetbordet, så jeg er
på skideren - seriøst ;(

Tænker - .Hva hulen - jeg samler da bare de 2 ledninger med en
kronemuffe, så virker nærlyset i det mindste.

Fumler nede under, mærker mig vej til den afhoppede ledning, og
naboen, som jeg ved er ledningen ud til nærblusset

klip klip med skævbideren, muffe på - bare for at konstatere at

Det var satme ikke de ledninger, jeg havde fået samlet - Arwwwww

Jeg havde fået klippet vinduesviskeren fra.

Frem med en lighter og kigge nærmere - Mjoehhhhhhhh.... seeee -
øehhh.....

efter at have brændt fingere (seriøst) lykkedes det endeligt at finde
de rette ledninger, og en kronemuffe ekstra ... Og der kom lys over
land.

Men instrumentlyset er væk ?

Well - skidt med det- der er bensin nok på, jeg hældte nemlig på, på
vejen ned, men hvad pokker gør jeg mht viskereren -

Kørte hjem, med sideruden nede, og en isskraber på en pind ;)


kørte i hi med bilen derhjemme - altså inde i den lune garage, med
lys, og faget hørende, for at se på kvajeriet - joehhh, jeg havde da
fået klippet visker-systemet fint fra, det kunne samles igen med et
passende antal kronemuffer, men ser ej kønt ud - skidt - det er jo
skjult bag ratkonsollen - men lyset er værre, for det var ikke
lodningen der var hoppet fra, men selve kontaktens flig.

(Godt en donorbil netop er anskaffet !) Den's lyskontakt er afsat
inden den er ankommet ;)

dagens eneste lyspunkt ? denne link
http://www.silva.se/kampanj/film/captain_win.htm



Instrumentlyset siger du ? Jamen, man skulle da bare dreje lidt på
den dims man stiller instrumentlyset's styrke på - fnis !


Gamle biler er slet ikke så kedelige som folk tror ;)










--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

 
 
... (05-12-2004)
Kommentar
Fra : ...


Dato : 05-12-04 22:32

*LOOOOL*

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:8ht6r0945t52frjauvgulr8p4f6rmugupa@dtext.news.tele.dk...
> Halløj Rødder
>
> Hør lige en kvajer :
>
> Er nede i sydsjælland, langt uden for lands lov og ret - og det er
> mørkt. Hvad sker der ?
>
> Den forbandede lodning på lyskontakten på den kære gamle Opel
> beslutter sig for at sprige fra, og det på en hullet markvej
>
> Gode dyr er rådne - at køre uden lys, er umuligt, og her ude i det
> rene ingenting, er der ikke strøm til den loddekolbe, jeg glemte
> hjemme.
>
> Kabinelyset rækker ikke til at fumle under instrumetbordet, så jeg er
> på skideren - seriøst ;(
>
> Tænker - .Hva hulen - jeg samler da bare de 2 ledninger med en
> kronemuffe, så virker nærlyset i det mindste.
>
> Fumler nede under, mærker mig vej til den afhoppede ledning, og
> naboen, som jeg ved er ledningen ud til nærblusset
>
> klip klip med skævbideren, muffe på - bare for at konstatere at
>
> Det var satme ikke de ledninger, jeg havde fået samlet - Arwwwww
>
> Jeg havde fået klippet vinduesviskeren fra.
>
> Frem med en lighter og kigge nærmere - Mjoehhhhhhhh.... seeee -
> øehhh.....
>
> efter at have brændt fingere (seriøst) lykkedes det endeligt at finde
> de rette ledninger, og en kronemuffe ekstra ... Og der kom lys over
> land.
>
> Men instrumentlyset er væk ?
>
> Well - skidt med det- der er bensin nok på, jeg hældte nemlig på, på
> vejen ned, men hvad pokker gør jeg mht viskereren -
>
> Kørte hjem, med sideruden nede, og en isskraber på en pind ;)
>
>
> kørte i hi med bilen derhjemme - altså inde i den lune garage, med
> lys, og faget hørende, for at se på kvajeriet - joehhh, jeg havde da
> fået klippet visker-systemet fint fra, det kunne samles igen med et
> passende antal kronemuffer, men ser ej kønt ud - skidt - det er jo
> skjult bag ratkonsollen - men lyset er værre, for det var ikke
> lodningen der var hoppet fra, men selve kontaktens flig.
>
> (Godt en donorbil netop er anskaffet !) Den's lyskontakt er afsat
> inden den er ankommet ;)
>
> dagens eneste lyspunkt ? denne link
> http://www.silva.se/kampanj/film/captain_win.htm
>
>
>
> Instrumentlyset siger du ? Jamen, man skulle da bare dreje lidt på
> den dims man stiller instrumentlyset's styrke på - fnis !
>
>
> Gamle biler er slet ikke så kedelige som folk tror ;)
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> --
> jan@Fedtegreven.dk
>
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk



Henrik B. (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-12-04 22:53


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:8ht6r0945t52frjauvgulr8p4f6rmugupa@dtext.news.tele.dk...

> klip klip med skævbideren, muffe på - bare for at konstatere at
>
> Det var satme ikke de ledninger, jeg havde fået samlet - Arwwwww
>
> Jeg havde fået klippet vinduesviskeren fra.
>
> Frem med en lighter og kigge nærmere - Mjoehhhhhhhh.... seeee -
> øehhh.....
>
> efter at have brændt fingere (seriøst) lykkedes det endeligt at finde
> de rette ledninger, og en kronemuffe ekstra ... Og der kom lys over
> land.

*ROFL*

Selv i mørke klipper en tåbe forgæves... (lettere omskrevt). ))

--
M.v.h.
---------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



jan@fedtegreven.dk (05-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 05-12-04 23:20

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>Selv i mørke klipper en tåbe forgæves... (lettere omskrevt). ))

Jep - jeg tror nok *nogen* ville være en flue på bakspejlet for at se
mit fjæs, da lyset ikke tændte som forventet ;)

..... sådan noget ... hø !

Jeg havde jo ellers svoret at *den* bil, skulle holdes absolut uden
sjove detaljer hist og pist. Ikke som den kære gamle kadett, hvor
alle ledninger var sorte - og jeg mener alle !

(eftervirkninger efter en mindre brand)


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Thomas Strandtoft (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 06-12-04 16:58

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Jeg havde jo ellers svoret at *den* bil, skulle holdes absolut uden
> sjove detaljer hist og pist. Ikke som den kære gamle kadett, hvor
> alle ledninger var sorte - og jeg mener alle !

No problemo. Engang i gamle dage, dengang hvor printere der skulle
stå langt fra servere kørte via serielle kabler, var chefen og jeg
ved at fuske noget printerværk sammen. Min chef efterlever til
fulde princippet om at hvis der var 25 timer i døgnet, så ville
han også bruge den ekstra time effektivt, med det resultat at
edbfusk stortset altid blev lavet et godt stykke efter midnat. Han
havde trukket noget 9-polet kabel med skærm fra den ene ende af
huset til den anden, og nu var det så min opgave at lodde stikkene
på. Uheldigvis var det sådan at 4 af de 9 ledninger var sorte.
Heldigvis havde han knægtens cykellygte i lommen, og så sad han
med pæren fra lygten i en hjemmelavet fatning af papirklips og
holdt den på en farvet og en af de sorte ledninger, mens jeg i den
anden ende af huset afprøvede ledninger på batteriet. Ledningerne
blev herefter markeret med tapestumper, kvajeblæk og knuder i en
skøn forvirring mens vi råbte frem og tilbage, men printeren endte
da med at virke..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Piwo (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Piwo


Dato : 05-12-04 23:06

Hej Jan og andre der kører Rekord

Hvis du mangler stumper, læs lyskontakt, så har jeg et par stykker liggende,
plus en masse andet.
Er ved at skrotte Rekorden, så jeg er leveringsdygtig i stort set alt og sig
frem hvis du mangler noget.
Alt kan fåes til en skumbanan eller to.

Poul

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:8ht6r0945t52frjauvgulr8p4f6rmugupa@dtext.news.tele.dk...
> Halløj Rødder
>
> Hør lige en kvajer :
>
> Er nede i sydsjælland, langt uden for lands lov og ret - og det er
> mørkt. Hvad sker der ?
>
> Den forbandede lodning på lyskontakten på den kære gamle Opel
> beslutter sig for at sprige fra, og det på en hullet markvej
>
> Gode dyr er rådne - at køre uden lys, er umuligt, og her ude i det
> rene ingenting, er der ikke strøm til den loddekolbe, jeg glemte
> hjemme.
>
> Kabinelyset rækker ikke til at fumle under instrumetbordet, så jeg er
> på skideren - seriøst ;(
>
> Tænker - .Hva hulen - jeg samler da bare de 2 ledninger med en
> kronemuffe, så virker nærlyset i det mindste.
>
> Fumler nede under, mærker mig vej til den afhoppede ledning, og
> naboen, som jeg ved er ledningen ud til nærblusset
>
> klip klip med skævbideren, muffe på - bare for at konstatere at
>
> Det var satme ikke de ledninger, jeg havde fået samlet - Arwwwww
>
> Jeg havde fået klippet vinduesviskeren fra.
>
> Frem med en lighter og kigge nærmere - Mjoehhhhhhhh.... seeee -
> øehhh.....
>
> efter at have brændt fingere (seriøst) lykkedes det endeligt at finde
> de rette ledninger, og en kronemuffe ekstra ... Og der kom lys over
> land.
>
> Men instrumentlyset er væk ?
>
> Well - skidt med det- der er bensin nok på, jeg hældte nemlig på, på
> vejen ned, men hvad pokker gør jeg mht viskereren -
>
> Kørte hjem, med sideruden nede, og en isskraber på en pind ;)
>
>
> kørte i hi med bilen derhjemme - altså inde i den lune garage, med
> lys, og faget hørende, for at se på kvajeriet - joehhh, jeg havde da
> fået klippet visker-systemet fint fra, det kunne samles igen med et
> passende antal kronemuffer, men ser ej kønt ud - skidt - det er jo
> skjult bag ratkonsollen - men lyset er værre, for det var ikke
> lodningen der var hoppet fra, men selve kontaktens flig.
>
> (Godt en donorbil netop er anskaffet !) Den's lyskontakt er afsat
> inden den er ankommet ;)
>
> dagens eneste lyspunkt ? denne link
> http://www.silva.se/kampanj/film/captain_win.htm
>
>
>
> Instrumentlyset siger du ? Jamen, man skulle da bare dreje lidt på
> den dims man stiller instrumentlyset's styrke på - fnis !
>
>
> Gamle biler er slet ikke så kedelige som folk tror ;)
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> --
> jan@Fedtegreven.dk
>
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk



jan@fedtegreven.dk (05-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 05-12-04 23:22

"Piwo" <piwo@browar.pl> skrev :

>Hvis du mangler stumper, læs lyskontakt, så har jeg et par stykker liggende,
>plus en masse andet.
>Er ved at skrotte Rekorden, så jeg er leveringsdygtig i stort set alt og sig
>frem hvis du mangler noget.
>Alt kan fåes til en skumbanan eller to.


Nu er det jo ikke en handelsgruppe, men flyv mig en mail - der er nok
noget jeg kunne være interesseret i, hvis din model er den samme som
min (En Rekord E-II 85'er)

der er sjove forskelle i kontaktsættet i rattet nemlig ;)


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Uffe Ravn (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 05-12-04 23:29


"Piwo" <piwo@browar.pl> skrev

> Hej Jan og andre der kører Rekord
>
> Hvis du mangler stumper, læs lyskontakt, så har jeg et par stykker
liggende,
> plus en masse andet.
> Er ved at skrotte Rekorden, så jeg er leveringsdygtig i stort set alt og
sig
> frem hvis du mangler noget.

Årgang? farve? evt. samlet pris.

Mvh. Uffe Ravn



jan@fedtegreven.dk (06-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 06-12-04 00:11

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Årgang? farve? evt. samlet pris.

Hør - Hov - ka' man pakke sig !

<grin>


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Piwo (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Piwo


Dato : 06-12-04 00:25

Hej igen

Det er en årgang 84, 2,0 S.
Står og flyder i haven og hvis den skal flyttes, så er det på trailer.
Dækkene er flade men kan nok pumpes op for en kort bemærkning.

De fleste dele i kabinen er der endnu.
Sæder kan bruges.
Motor, gearkasse og bagtøj er ok. Havde det stående da jeg overvejede at
skifte det hele over på den kørende model, men nu har jeg købt et andet
fabrikat, så der skal ryddes alvorligt op.

Nu er det ikke en salgsgruppe, men en gruppe til deling af viden og
erfaringer, så der er ikke pris på stumperne, læs kan afhentes gratis. Bare
i lover at bruge stumperne til noget fornuftigt.

Poul


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:41b391c3$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Årgang? farve? evt. samlet pris.
>
> Mvh. Uffe Ravn
>
>



Claus Fabritius (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 05-12-04 23:57

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:8ht6r0945t52frjauvgulr8p4f6rmugupa@dtext.news.tele.dk...

> Halløj Rødder
>
> Hør lige en kvajer :

[Snip - Jan kvajer sig :)]

Underholdende lille historie, men det mest imponerende af det hele: Du
skriver frivilligt om det herinde :)

Godt man aldrig selv har dummet sig, så folk mobber en længe efter med en
eller anden banal fejl ;)
--
MVH
Claus Fabritius
Millioner af ferskner. Ferskner til mig.
Millioner af ferskner. Ferskner for gratis.



jan@fedtegreven.dk (06-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 06-12-04 00:10

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev :

>Underholdende lille historie, men det mest imponerende af det hele: Du
>skriver frivilligt om det herinde :)

Jada - hvorfor ikke ?

(Brormanden og jeg griner sgu' stadig af Molbo-historien, eller som
den dag han tippede ned i motorrummet på Sierraen)

Eller skulle hives ud i benene, fra underneden en bil - han sad sgu'
fast

Som jeg fortæller mange kunder, der går ikke en dag, uden jeg får et
herligt grin, ikke af, men sammen med en kunde ;)



--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ukendt (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-12-04 09:49


"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
> [Snip - Jan kvajer sig :)]
>
> Underholdende lille historie, men det mest imponerende af det hele: Du
> skriver frivilligt om det herinde :)
>
Jeg ved godt det var Jan's egen overskrift, men jeg syntes absolut ikke han
kvajede sig, tværtimod. Når man tager forholdene,omstændigheder i
betragtning er det bare sån' noget som sker når man roder m. gl. biler. Han
skal være glad for det er en gl. bil, for på en ny-modens
mitdasganzemollivitten, havde der ikke været meget at gøre ude i "felten"-
det havde bare været "game over" :(.. .

> Godt man aldrig selv har dummet sig,

Og du lyver aldrig? ;)).



Claus Fabritius (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 06-12-04 16:52

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:41b41b82$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Og du lyver aldrig? ;)).

Aldrig. Og når jeg gør vil jeg ikke indrømme det ;)
--
MVH
Claus Fabritius
Millioner af ferskner. Ferskner til mig.
Millioner af ferskner. Ferskner for gratis.



TDN (06-12-2004)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 06-12-04 06:44


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:8ht6r0945t52frjauvgulr8p4f6rmugupa@dtext.news.tele.dk...
> Halløj Rødder
>
> Hør lige en kvajer :
>
> Er nede i sydsjælland, langt uden for lands lov og ret - og det er
> mørkt. Hvad sker der ?
>
> Den forbandede lodning på lyskontakten på den kære gamle Opel
> beslutter sig for at sprige fra, og det på en hullet markvej
>

He he, ærgerligt det ikke bare var blinkrelæet, det kunne du jo jvf.
tidligere tråd bedre have undværet

Mvh
Thomas



jan@fedtegreven.dk (06-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 06-12-04 17:00

"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev :

>> Den forbandede lodning på lyskontakten på den kære gamle Opel
>> beslutter sig for at sprige fra, og det på en hullet markvej


>He he, ærgerligt det ikke bare var blinkrelæet, det kunne du jo jvf.
>tidligere tråd bedre have undværet

Nu skal man jo ikke lægge mere i tingene end der er grundlag for ;)


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ebbe Kristensen (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 06-12-04 09:04

jan@fedtegreven.dk wrote:
> "Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev :
>
> >Underholdende lille historie, men det mest imponerende af det hele:
Du
> >skriver frivilligt om det herinde :)
>
> Jada - hvorfor ikke ?

Nemlig, Jan. Folk der ikke laver fejl laver i reglen ikke noget som
helst.

Heller komme galt afsted end slet ikke komme afsted.

Ebbe
- der bliver mindet om egen fejlbarlighed dagligt. Sådan er det bare
når man udvikler software...


Thomas Strandtoft (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 06-12-04 16:46

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Instrumentlyset siger du ? Jamen, man skulle da bare dreje lidt på
> den dims man stiller instrumentlyset's styrke på - fnis !

Ja, hvor svært kan det egentlig være??

> Gamle biler er slet ikke så kedelige som folk tror ;)

Hvem pokker har også sagt det??

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

jan@fedtegreven.dk (06-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 06-12-04 17:02

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>> Gamle biler er slet ikke så kedelige som folk tror ;)

>Hvem pokker har også sagt det??

alle de med nye biler der aldrig går i stykker

de lever jo livet kedeligt uden at vide det ;)


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Thomas Rasmussen (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 06-12-04 18:11

On Mon, 06 Dec 2004 17:02:15 +0100, jan wrote:

> Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :
>
>>> Gamle biler er slet ikke så kedelige som folk tror ;)
>
>>Hvem pokker har også sagt det??
>
> alle de med nye biler der aldrig går i stykker

Nååh ja, dem der gladeligt betaler mange mange tusinde kr. om året i
mere eller mindre ligegyldig "service" Hvis jeg postede 4-5000kr i
værkstedsregninger løbende, så tror jeg da også golfen ville være en
bedre bil, men "if it ain't broken, don't fix it"

Der skal bare lidt olie på dyret, tjekkes vand og lign en gang imellem
(det kan selv jeg finde ud af) og så ellers huske at slukke lyset så der
bliver ved med at være strøm på batteriet

> de lever jo livet kedeligt uden at vide det ;)

hehe... det er altid en spændende oplevelse når man drejer nøglen og
motoren ikke springer lystigt igang med det samme

Thomas

jan@fedtegreven.dk (06-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 06-12-04 21:12

Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.invalid> skrev :

>> de lever jo livet kedeligt uden at vide det ;)

>hehe... det er altid en spændende oplevelse når man drejer nøglen og
>motoren ikke springer lystigt igang med det samme

Besynderligt nok , er det noget jeg yderst sjældent oplever - ligesom
jeg ikke lige kan mindes at være strandet et sted. På en eller anden
måde er det altid lykkedes at få skidtet til at køre videre (omend
midlerne kan være besynderlige)

Moderne biler - og man er sgu prisgivet......


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Thomas Rasmussen (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 06-12-04 21:29

On Mon, 06 Dec 2004 21:12:22 +0100, jan wrote:

> Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.invalid> skrev :
>
>>> de lever jo livet kedeligt uden at vide det ;)
>
>>hehe... det er altid en spændende oplevelse når man drejer nøglen og
>>motoren ikke springer lystigt igang med det samme
>
> Besynderligt nok , er det noget jeg yderst sjældent oplever - ligesom
> jeg ikke lige kan mindes at være strandet et sted. På en eller anden
> måde er det altid lykkedes at få skidtet til at køre videre (omend
> midlerne kan være besynderlige)

Tjaa... den gamle golf har sine øjeblikke Men så længe den starter
og kører, så er det jo dejligt... på et tidspunkt skal der nok kigges
på det, men da mine evner ikke altid rækker så langt kræver det lidt
"hjælp"

> Moderne biler - og man er sgu prisgivet......

Jeps... og samtidig kan man føle sig bollet i r*ven for de mange penge
den mister i værdi hver dag

/Thomas

Rander (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 07-12-04 15:01

Mon, 06 Dec 2004 21:12:22 +0100 brugte jan@fedtegreven.dk 19 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>>> de lever jo livet kedeligt uden at vide det ;)
>>hehe... det er altid en spændende oplevelse når man drejer nøglen og
>>motoren ikke springer lystigt igang med det samme
>Besynderligt nok , er det noget jeg yderst sjældent oplever - ligesom
>jeg ikke lige kan mindes at være strandet et sted. På en eller anden
>måde er det altid lykkedes at få skidtet til at køre videre (omend
>midlerne kan være besynderlige)
>Moderne biler - og man er sgu prisgivet......

Heh... Jeg har engang prøvet at koblingkablet knækkede ude midt i ingenting
(Volvo 245, fra '81). Jeg kom da videre efter at have leget lidt med en
femmer og et par kronemuffer...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Jeg ved ikke hvordan min kæreste skal se ud.
Jeg har ikke bestilt hende endnu. (Sophus, 7 år)


Thomas Strandtoft (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 06-12-04 23:26

jan@fedtegreven.dk wrote:

> alle de med nye biler der aldrig går i stykker
>
> de lever jo livet kedeligt uden at vide det ;)

Ikke nok med det, de bliver også "hjælpeløse" i andre situationer.
Hvis jeg kigger på min omgangskreds, så er der nogle der er
"praktiske grise" og nogle der bestemt ikke er. Sammenligner jeg
så med hvem af dem der har eller har haft gamle biler, så tegner
der sig et tydeligt mønster der viser, at dem der har haft gamle
biler også er dem der tør gå i krig med at lave plankeværk eller
sætte en knagerække op. Dem med de nye biler er dem der altid
inviterer en af de "praktiske" forbi når der skal bruges en
boremaskine.

Nu kan man så godt få tanken at folk vælger nye eller gamle biler
afhængigt af om de er født praktiske eller ej, men det tror jeg
ikke er korrekt. Jeg tror, at med en gammel bil så bliver man før
eller siden nødt til at smide sin "berøringsangst" over bord og
når man så har opdaget at en hel del problemer kan fikses med en
strips, lidt gå-på-mod og et slag med hælen fra en træsko, så får
man også mod på andre praktiske ting..

Jeg har faktisk lidt ondt af folk i nye biler..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Jakob Jeppesen (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 07-12-04 08:37

Thomas Strandtoft wrote:
>
> Jeg har faktisk lidt ondt af folk i nye biler..

Hov hov - selvom jeg kører i en nyere bil kan jeg da sagtens bygge et
plankeværk

/Jakob



Thomas Strandtoft (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 07-12-04 19:01

Jakob Jeppesen wrote:

> > Jeg har faktisk lidt ondt af folk i nye biler..
>
> Hov hov - selvom jeg kører i en nyere bil kan jeg da sagtens bygge et
> plankeværk

Hehe, godt ord igen så..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Uffe Bærentsen (08-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 08-12-04 11:51


"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41b55db9$0$66394$14726298@news.sunsite.dk...

> Hov hov - selvom jeg kører i en nyere bil kan jeg da sagtens bygge et
> plankeværk

Ja, men kan du så også finde ud af hvor det er lavest og hoppe over der?

Det er der forskellene ligger




--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Jakob Jeppesen (08-12-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 08-12-04 11:54

Uffe Bærentsen wrote:
> "Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:41b55db9$0$66394$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Hov hov - selvom jeg kører i en nyere bil kan jeg da sagtens bygge et
> > plankeværk
>
> Ja, men kan du så også finde ud af hvor det er lavest og hoppe over der?
>

Uden tvivl

Men nu havde jeg selvfølgelig også en ældre bil indtil for ca. 3 måneder
siden - det er muligt man bliver rusten med tiden (forhåbentlig er det
ander-
ledes med bilen)....

/Jakob



Ukendt (08-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-12-04 12:18


"Uffe Bærentsen" <leitiINGENSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, men kan du så også finde ud af hvor det er lavest og hoppe over der?
>
Hvorfor hoppe?, var det ikke nemmere at finde et sted at kravle under? ;).



Uffe Bærentsen (08-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 08-12-04 12:32


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:41b6e16d$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvorfor hoppe?, var det ikke nemmere at finde et sted at kravle under? ;).

Den 'goe' mekaniker bliver ike så snavset, derfor




--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Ukendt (08-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-12-04 12:48


"Uffe Bærentsen" <leitiINGENSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den 'goe' mekaniker bliver ike så snavset, derfor
>
Men han risikere at komme til at tage hænderne op af lommen! ;).



Thomas Strandtoft (08-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 08-12-04 19:29

"Jørgen M. Rasmussen" wrote:

> > Ja, men kan du så også finde ud af hvor det er lavest og hoppe over der?
> >
> Hvorfor hoppe?, var det ikke nemmere at finde et sted at kravle under? ;).

Når det er en nybilsejer der har sat det op, kan man så ikke bare
vente til lortet vælter og spadsere henover??

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Jakob Jeppesen (09-12-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 09-12-04 11:14

Thomas Strandtoft wrote:

> Når det er en nybilsejer der har sat det op, kan man så ikke bare
> vente til lortet vælter og spadsere henover??

Jeg gider sgu ikke vente i adskillige år før jeg kan komme forbi "spærre-
fladen"

/Jakob



Ukendt (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-12-04 17:47


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:8ht6r0945t52frjauvgulr8p4f6rmugupa@dtext.news.tele.dk...
> Halløj Rødder
>
> Hør lige en kvajer :
>
> Er nede i sydsjælland, langt uden for lands lov og ret - og det er
> mørkt. Hvad sker der ?
>
> Den forbandede lodning på lyskontakten på den kære gamle Opel
> beslutter sig for at sprige fra, og det på en hullet markvej


Hehe,
Jeg ved at AMU har et lodde/montage kursus på programmet. Må jeg foreslå at
du tilmelder dig så du kan lære at lodde (igen) )

--
Tom



jan@fedtegreven.dk (06-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 06-12-04 21:15

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Hehe,
>Jeg ved at AMU har et lodde/montage kursus på programmet. Må jeg foreslå at
>du tilmelder dig så du kan lære at lodde (igen) )

<< fnys.wav >> Jeg har haft mine timer på loddeskole, og såmænd også
på fileskolen (gammel radiomekaniker u know!)

Det var jo fligen på selve kontakten der var knækket - så jeg erkender
mig absolut uskyldig !


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Uffe Bærentsen (09-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 09-12-04 13:50


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:h9f9r0tgu2fvajdocrjr5a3ip7n1ndeu7f@dtext.news.tele.dk...

> << fnys.wav >> Jeg har haft mine timer på loddeskole, og såmænd også
> på fileskolen (gammel radiomekaniker u know!)
>
> Det var jo fligen på selve kontakten der var knækket - så jeg erkender
> mig absolut uskyldig !

Hvad er fligen lavet af?


<ironi.on>
Det er da selvfølgelig din skyld!
Du har ved dine tidliger lodninger svækket fligen, så den knækker nu.
<ironi.off>

og så var det ikke kun radiomekkere der kom på fileskole, elektronikmek, kom
også.
been there, got the diploma, but no t-shirt

Bortset far det, så synes jeg stadig det er en god og sjov lille historie
fra hverdagen




--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



jan@fedtegreven.dk (09-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 09-12-04 19:37

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Hvad er fligen lavet af?

aner det ikke, men kobber det ligner

>
><ironi.on>
>Det er da selvfølgelig din skyld!

Nei uff da - det er samfundet's skyld det hele

>Du har ved dine tidliger lodninger svækket fligen, så den knækker nu.

Nope - jeg har prøvet at løse et problem, ikke skabe det !

><ironi.off>

Jep


>og så var det ikke kun radiomekkere der kom på fileskole, elektronikmek, kom
>også.
>been there, got the diploma, but no t-shirt

Det er vist rigtigt - nu gik jeg på på FTS i sin tid (Frederiksbergs
Tekniske skole) - der var sgisme mange fag, og mange sjove navne på
fagene

>Bortset far det, så synes jeg stadig det er en god og sjov lille historie
>fra hverdagen

Mjoehhhh...



--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ukendt (09-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-12-04 21:33


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:cl6hr0dh1lkle3bgp4tc5hs17loak8pc2i@dtext.news.tele.dk...
> "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :
>
>>Hvad er fligen lavet af?
>
> aner det ikke, men kobber det ligner
>
>>
>><ironi.on>
>>Det er da selvfølgelig din skyld!
>
> Nei uff da - det er samfundet's skyld det hele
>
>>Du har ved dine tidliger lodninger svækket fligen, så den knækker nu.
>
> Nope - jeg har prøvet at løse et problem, ikke skabe det !
>
>><ironi.off>
>
> Jep
>
>
>>og så var det ikke kun radiomekkere der kom på fileskole, elektronikmek,
>>kom
>>også.
>>been there, got the diploma, but no t-shirt
>
> Det er vist rigtigt - nu gik jeg på på FTS i sin tid (Frederiksbergs
> Tekniske skole) - der var sgisme mange fag, og mange sjove navne på
> fagene

Kun fileskole?
Vi gik da både som elektrikere, smede, bilmekanikere, lastbilmekanikere,
maskinarbejdere, kleinsmede, rørsmede, værktøjsmagere, radiomekanikere,
finmekanikere og sluttelig elektronikmekanikere.
Ak ja det var dengang man LÆRTE noget på teknisk skole, nu lærer man kun
rundkreds-pædagogik

--
Tom



Uffe Bærentsen (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 11-12-04 22:06


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:41b8b67f$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kun fileskole?
> Vi gik da både som elektrikere, smede, bilmekanikere, lastbilmekanikere,
> maskinarbejdere, kleinsmede, rørsmede, værktøjsmagere, radiomekanikere,
> finmekanikere og sluttelig elektronikmekanikere.

Det lyder som du var på Ekstra Fed Gasolin holdet.

> Ak ja det var dengang man LÆRTE noget på teknisk skole, nu lærer man kun
> rundkreds-pædagogik

Skal jeg ikke kunne udtale mig om, men VI lærte i al fald noget og det er
'et par' år siden jeg kom ud





--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Uffe Bærentsen (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 11-12-04 18:10


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:cl6hr0dh1lkle3bgp4tc5hs17loak8pc2i@dtext.news.tele.dk...

> Det er vist rigtigt - nu gik jeg på på FTS i sin tid (Frederiksbergs
> Tekniske skole) - der var sgisme mange fag, og mange sjove navne på
> fagene

Skal vi da starte en forening for tidligere elever ved FTS
been there, got some ringbind (hvad hulens hedder de på udenlandsk?


Nå-jo, binder, var det vist.





--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Uffe Ravn (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 11-12-04 18:47


"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev

> > Det er vist rigtigt - nu gik jeg på på FTS i sin tid (Frederiksbergs
> > Tekniske skole) - der var sgisme mange fag, og mange sjove navne på
> > fagene
>
> Skal vi da starte en forening for tidligere elever ved FTS
> been there, got some ringbind (hvad hulens hedder de på udenlandsk?

Skal os fra RTS så føle os udenfor?

Mvh. Uffe Ravn



jan@fedtegreven.dk (11-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 11-12-04 19:00

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Skal os fra RTS så føle os udenfor?

Næehhhh - hvoff' det da

I havde jo en af perlerne på radioholdet (hvis navn fortaber sig i
glemslens tåger)

Men han var da kendt på alle skolerne





--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Uffe Ravn (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 11-12-04 19:32


<jan@fedtegreven.dk> skrev

> >Skal os fra RTS så føle os udenfor?
>
> Næehhhh - hvoff' det da
>
> I havde jo en af perlerne på radioholdet (hvis navn fortaber sig i
> glemslens tåger)
>
> Men han var da kendt på alle skolerne

Bjarne Nielsen er navnet:

http://www.rfr.dk/aktuelt.htm til højre i billedet.

Mvh. Uffe Ravn



jan@fedtegreven.dk (11-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 11-12-04 21:05

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Bjarne Nielsen er navnet:

Præcis - han var gud !

(inden for faget, vel at mærke)


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Uffe Ravn (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 11-12-04 21:20


<jan@fedtegreven.dk> skrev

> >Bjarne Nielsen er navnet:
>
> Præcis - han var gud !
>
> (inden for faget, vel at mærke)

Var? han er da stadig aktiv i RTS!

Han var det ihvertfald for et par måneder siden, da jeg talte med ham sidst.

Mvh. Uffe Ravn



jan@fedtegreven.dk (11-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 11-12-04 21:35

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Var? han er da stadig aktiv i RTS!

Jamennn - underviser vel ej mere


>Han var det ihvertfald for et par måneder siden, da jeg talte med ham sidst.

Gud ? eller i live ? ;=

hov! glemte et )


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Uffe Ravn (11-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 11-12-04 21:43


<jan@fedtegreven.dk> skrev

> >Var? han er da stadig aktiv i RTS!
>
> Jamennn - underviser vel ej mere

Jo da, i sattelitteknik.

Se i øvrigt http://www.sat-info.dk

> >Han var det ihvertfald for et par måneder siden, da jeg talte med ham
sidst.
>
> Gud ? eller i live ? ;=
>
> hov! glemte et )

Han så i høj grad ud til at være i live.

Mvh. Uffe Ravn



Uffe Bærentsen (08-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 08-12-04 11:55


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:8ht6r0945t52frjauvgulr8p4f6rmugupa@dtext.news.tele.dk...

> Er nede i sydsjælland, langt uden for lands lov og ret - og det er
> mørkt. Hvad sker der ?

Nu skal du ikke lege lyseslukker, vel?

> Den forbandede lodning på lyskontakten på den kære gamle Opel
> beslutter sig for at sprige fra, og det på en hullet markvej

Dygtig!

> Gode dyr er rådne

Eller bliver kørt ned.

<snip noget om at brændt barn lugter ilde>

Jan dog!

> Kørte hjem, med sideruden nede, og en isskraber på en pind ;)

Den Stevnske kreativitet

> Gamle biler er slet ikke så kedelige som folk tror ;)

Nej!
Tak og lov for det!






--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste