MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
At skippe startmenu i 98?
Fra : Peter Kock Henrichse~

Dato : 05-12-04 21:46

Halløj Gruppe

Sidder lige og reparerer en gammel 98'er for en kammerats datter, som bruger
den til spil PC.

Den starter altid op med Windows 98 startmenu, selvom den har været lukket
pænt ned forinden.

Det er ikke værre end at den tæller ned fra 30 sekunder op så selv starter
normalt op (punkt 1), men hvordan er det nu lige at man undgår startmenuen?
Eller hvor sætter man antallet af sekunder før selvvalg aktiveres, ned?

jeg mener at set det engang man kan desværre intet huske omkring det.

Hjælp!

På forhånd tak

mvh Peter

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-12-04 22:51

"Peter Kock Henrichsen" <sneglefart@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eller hvor sætter man antallet af sekunder før selvvalg aktiveres, ned?
>
> jeg mener at set det engang man kan desværre intet huske omkring det.

Du skal åbne og redigere boot.ini, f.eks. i notepad.
Du kan nok selv se, hvad der skal ændres, når først du ser teksten.
Du skal muligvis først aktivere at den viser skjulte filer og systemfiler,
inden du kan se den. Den ligger på roden af c

Kurt

Fra : LarsS

Dato : 06-12-04 16:25

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> wrote in message

> [...]
> Du skal muligvis først aktivere at den viser skjulte filer og systemfiler,
> inden du kan se den. Den ligger på roden af c

- Eller brug TweakUI...

/LarS

Fra : Peter Kock Henrichse~

Dato : 06-12-04 19:01

> [...]
> Du skal muligvis først aktivere at den viser skjulte filer og systemfiler,
> inden du kan se den. Den ligger på roden af c

Hej Kurt

Jeg har ledt alle steder efter boot.ini i 98 og kunne ikke finde nogen -
heller ikke blandt skjulte filer.

Til sidste fandt jeg dog løsningen vedat køre msconfig og i menuen vælge
"almindelig opstart" i stedet for "Avanceret opstart", så kørte 98 pludselig
uden opstartsmenuen først.

mvh Peter

Fra : Calle.

Dato : 07-12-04 01:14

Peter Kock Henrichsen wrote:

> Hej Kurt
>
> Jeg har ledt alle steder efter boot.ini i 98 og kunne ikke finde
> nogen - heller ikke blandt skjulte filer.

ligger i roden
--
Calle.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-12-04 16:36

Calle. skrev:

>ligger i roden

Boot.ini findes kun på nt-systemer og dermed ikke på en ren Win
9x/Me installation.
--
Knud

Fra : Calle.

Dato : 07-12-04 18:15

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Boot.ini findes kun på nt-systemer og dermed ikke på en ren Win
> 9x/Me installation.

Havde lige glemt det var 98!!!
der hedder den msdos.sys og ligger i window biblioteket

--
Calle.

Fra : Peter Kock Henrichse~

Dato : 09-12-04 22:51

> Boot.ini findes kun på nt-systemer og dermed ikke på en ren Win
> 9x/Me installation.
> --
> Knud

Ok, så forstår jeg bedre jeg ikke kunne finde den.

Takker for hjælpen.

mvh Peter