Hvordan kommer folk ind til min FTP gennem~
Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 05-12-04 22:03

Er der en som kan fortælle hvilke IP'er der skal sættes hvor.
Jeg har lagt et billede i news:dk.binaer
lige her: news:UwKsd.602$tC2.12@news.get2net.dk
Hvis det har nogen betydning, kan jeg oplyse at jeg har
dynamisk IP, men har oprettet en DYNDNS adresse.

FUT : dk.edb.netværk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-12-04 00:46

Andersen (3650) wrote:

> Hvis det har nogen betydning, kan jeg oplyse at jeg har
> dynamisk IP, men har oprettet en DYNDNS adresse.

Kunne man ikke få at vide hvilken router du ligger inde med?

Jesper G. Poulsen

Fra : Calle.

Dato : 06-12-04 10:14

Andersen (3650) wrote:
> [...]
> Hvis det har nogen betydning, kan jeg oplyse at jeg har
> dynamisk IP, men har oprettet en DYNDNS adresse.

du skal åbne port 21, og henvise til den interne IP din PC med FTP har. Husk
at give PCen en fast IP uden for det område routeren tildeler. Så den altid
har samme IP, og ikke konflikter med den routeren tildeler til andre PCere
--
Calle.

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-12-04 11:22

"Andersen (3650)" <virkerikke@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis det har nogen betydning, kan jeg oplyse at jeg har
> dynamisk IP, men har oprettet en DYNDNS adresse.

Det er i hvert fald ikke i det skærmbillede du skal
sætte noget op i den forbindelse.
Kender ikke din router, men du skal finde noget NAT
et sted - hvad ligger der under Access ?
--
Peter J

Fra : Calle.

Dato : 06-12-04 12:09

Andersen (3650) wrote:
> [...]
> Hvis det har nogen betydning, kan jeg oplyse at jeg har
> dynamisk IP, men har oprettet en DYNDNS adresse.

du skal ned i den der hedder access,der skal du makere FTP
--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 06-12-04 12:14

Calle. wrote:

> du skal ned i den der hedder access,der skal du makere FTP
glemte lige at du i access fanen skal vælge virtuel server foroven, så stå
FTP der, den skal du sætte op

--
Calle.

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 06-12-04 19:25

> [...]
> Hvis det har nogen betydning, kan jeg oplyse at jeg har
> dynamisk IP, men har oprettet en DYNDNS adresse.

Der er tale om en Trust Speedshare Turbo Pro router.
Nyt billede lagt i binær, her:

Calle: Hvorledes vil du tildele maskinen, hvorpå FTP'en
kører, fast IP?

Fra : Calle.

Dato : 07-12-04 00:54

Andersen (3650) wrote:
> [...]
>>
> Der er tale om en Trust Speedshare Turbo Pro router.
> Nyt billede lagt i binær, her:
>
> Calle: Hvorledes vil du tildele maskinen, hvorpå FTP'en
Taste den manuelt ind under TCP/IP protokollen til netværkskorten
--
Calle.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-12-04 10:13

Andersen (3650) wrote:

> Calle: Hvorledes vil du tildele maskinen, hvorpå FTP'en
> kører, fast IP?

Du har 2 muligheder ved konfiguration af den maskine - DHCP og statisk
IP. Vælg den statiske og indtast alle nødvendige informationer manuelt.

1. Indtast statisk IP. Vælg en IP der ikke ligger i routerens
DHCP-pool. Skal du have hjælp til at konfigurere dette er det ikke nok
med et screenshot hist og pist

2. Indtast gateway. Det er bare IP-adressen på din router.

3. Indtast subnet mask. Denne er som oftest 255.255.255.0.

4. Indtast DNS. Brug Tele2's DNS'er eller bruge nogle du er fortrolige
med. Personligt anvender jeg feks. ikke dem som TDC har udstukket.

Så skulle du være kørende.

Og jeg vil prøve at finde en manual til din router - jeg håber at jeg
har fået oplysninger nok...

Jesper G. Poulsen

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 08-12-04 11:30

> [...]
> Hvis det har nogen betydning, kan jeg oplyse at jeg har
> dynamisk IP, men har oprettet en DYNDNS adresse.

Det er ikke routing du skal stille noget i, mener det er Access - der er
allerede lavet en FTP entry hvor du skal taste den interne adresse på din
ftp server. Læs manualen :)

--

Stig Meyer Jensen

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 09-12-04 20:22

Grundet div. indspark her i gruppen, har jeg nu fået hul.
Derfor skal der lyde et tak herfra til skribenterne, og
ønsket om en god jul

-Andersen (3650)