hvilken af følgende til opdatering af bios~
Fra : rasmus carlsen

Dato : 05-12-04 18:29

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-12-04 20:08

Hvis du har behov for ny bios, så kan du lige så godt vælge den nyeste, og
det er på anførte side den øverste.
Jeg går ud fra, at du har konstateret, at dit bundkort er version 1.1, 3.1
eller 3.1b.
Til version 5 og pro er det andre bios.

Kurt
"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Hvordan finder jeg ud af hvilken af følgende jeg skal bruge?

http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/ProductsDetail_Download.aspx?Category
ID=1&Typeid=4&detailid=192&DetailName=Bios&DetailDesc=K7S5A(3.1)&MenuID=35&L
anID=0

Fra : rasmus carlsen

Dato : 05-12-04 20:57

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> Hvis du har behov for ny bios, så kan du lige så godt vælge den nyeste, og
> det er på anførte side den øverste.

- ja det giver jo mening.

> Jeg går ud fra, at du har konstateret, at dit bundkort er version 1.1, 3.1
> eller 3.1b.
> Til version 5 og pro er det andre bios.

- det har jeg faktisk ikke, men det er en ældre sag, så mon ikke jeg har
ramt rigtigt? Hvad sker der hvis jeg tager fejl?

ras

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 05-12-04 22:37

rasmus carlsen wrote:

> - det har jeg faktisk ikke, men det er en ældre sag, så mon ikke jeg har
> ramt rigtigt? Hvad sker der hvis jeg tager fejl?
>
> ras

så virker din computer ikke mere...

VH
Finn A. Hansen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-12-04 22:46

> [...]
>
> - det har jeg faktisk ikke, men det er en ældre sag, så mon ikke jeg har
> ramt rigtigt? Hvad sker der hvis jeg tager fejl?

1: Heldig og den afviser at opdatere, idet den opdager at det er en forkert
biosversion.
2: Er ikke heldig = død computer

Tag siden af, så du kan se bundkortet. Ca. midt på kortet står der, at det
er K7S5A. Måske står versionnr. lige nedenunder.
Ellers skal du ned og se helt nede i venstre hjørne = ud mod bagsiden. Der
plejer versionsnr. at stå, med meget små bogstaver og på højkant.

Kurt

Fra : rasmus carlsen

Dato : 05-12-04 23:02

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> 2: Er ikke heldig = død computer

- av den var værre ...

> [...]
> Ellers skal du ned og se helt nede i venstre hjørne = ud mod bagsiden. Der
> plejer versionsnr. at stå, med meget små bogstaver og på højkant.

- der står 111 og det er vel version 1.1.1 ... så den er god nok. Jeg har
bare ikke fået skidtet til at virke ...

ras

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-12-04 21:50

> [...]
Der

> - der står 111 og det er vel version 1.1.1 ... så den er god nok. Jeg har

Hvordan gør du?
Hvis du bruge win xp skal du sætte en tom diskette i dit a-drev.
Højreklik på den og vælg formater. Her kan du så vælge at lave en bootdisk.
Så kopierer du din flashfil og biosfil over på disketten.
Jeg kan ikke huske, om de skal pakkes ud først, men du skal have en exe fil
(flashfilen) og en fil, som ender med at hedde .rom
Så skal du boote din pc på disketten.
Du skal muligt ændre i bios før den vil boote på a-drevet.
Når du har bootet står den på a og så skriver du navnet på flashfilen et
mellemrum og navnet på .rom filen.
Det kunne f.eks. se sådan ud
flash.exe 031203.rom
Navnene er opdigtede da jeg ike har de sidste nye på min pc.
Herefter skulle biosopdateringen gå igang.
Følg nøje anvisningen og computeren må absolut ikke afbrydes før processen
er færdig.

Kurt