Gæt en båd
Fra : Preben Christensen

Dato : 05-12-04 14:56

Hvad er dette for en båd jeg har aldrig set noget lignende
Alt træ på skrog står skråtstillet hvorfor gør man det
se fotos på dk.binaer

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Preben Christensen

Dato : 05-12-04 15:52

Eller se her http://www.toldkrydser.dyndns.dk/Sjovetyper.htm

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Ivar Holm

Dato : 05-12-04 15:59

Den båd du henviser til, har helt klart en fortid som redningsbåd.

Metoden hedder diagonalbygning. De gamle torpedobåde var bygget således.
Først et lag hvor plankerne stod NV - SØ, derefter et lag hvor de stod NØ -
SV og udvendigt lag, hvor plankerne lå traditionelt vandret. Mellem de
enkelte lag var der sejldug. Det giver en meget stærk konstruktion uden
nogle egentlige spanter. Indvendig er blot et let skelet. Jeg har selv
sejlet bedstemand i en 35 meter lystyacht, der var bygget på denne måde. De
første gange man så siderne fjedre sig under sejlads i bølger, blev man
noget overrasket, men det fungerede fint. Problemerne opstår, hvis skroget
skal repareres, så skal der rives enormt meget op.

Ivar Holm

Fra : Niels & Astrid

Dato : 11-12-04 20:51

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er dette for en båd jeg har aldrig set noget lignende
> Alt træ på skrog står skråtstillet hvorfor gør man det
> se fotos på dk.binaer
>

> --
> Venlig hilsen
>
> Preben Christensen
>
> Av for den. nu har jeg sendt en mail direkte til " preben Christensen"
hvor det skulle have været til gruppen , Det må du altså undskylde mig.
Hvorom alting er så ser jeg gerne en vejledning i at oversætte de der binære
formater til forståeligt billedsprog, for det går over min forstand hvordan
man bærer sig ad. mvh Niels F.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-12-04 09:04

Niels & Astrid skriblede og skrablede følgende:

> mig. Hvorom alting er så ser jeg gerne en vejledning i at oversætte
> de der binære formater til forståeligt billedsprog, for det går over
> min forstand hvordan man bærer sig ad. mvh Niels F.

Det er afhængigt af, hvilken nyhedslæser, man bruger.

Du bruger Outlook Express, så du skal spørge i

Claus

Fra : Bent Frederiksen

Dato : 12-12-04 10:52

Niels & Astrid wrote:

> [...]
> de der binære formater til forståeligt billedsprog, for det går over
> min forstand hvordan man bærer sig ad. mvh Niels F.
Marker øverste fil så den bliver blå.Marker sidste fil samtidig med at du
holder shift nede.bliver alle blå.Så højre klikker du på dem,og trykker på
kombiner og afkod så kører det.
Mvh Bent.