Problemer med egen mailserver
Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 05-12-04 14:36

Jeg har af praktiske årsager valgt at sætte en mailserver op på
localhost.
Denne virker stort set perfekt - men - når jeg forsøger at sende mail
til en kunde hos B-one (og få andre steder) får jeg en besked tilbage i
hovedet der hedder:

504 <michael>: Helo command rejected: need fully-qualified hostname

Jeg skulle mene min IP som standard har en PTR-record, og mit næste
forsøg er derfor at oprette en A-record til mk.vindenand.dk, pege den på
min IP, og så ændre mit computernavn til dette.
Eneste forskel er at beskeden jeg får retur hedder:

504 <mk>: Helo command rejected: need fully-qualified hostname

Der løb jeg så selv tør for gode idéer... Nogen der kan hjælpe mig
videre?

Jeg kører Argosoft Mailserver Pro på Win98.

--
Michael

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 05-12-04 14:58

On Sun, 05 Dec 2004 14:36:02 +0100, Michael Kjærsgård
<none@invalid.tld> wrote:

>504 <michael>: Helo command rejected: need fully-qualified hostname

Den vil have et FQDN - din mailserver har blot sendt "michael"

>504 <mk>: Helo command rejected: need fully-qualified hostname

Den vil have et FQDN - din mailserver har blot sendt "mk"

Du skal have din mailserver til at identificere sig med et FQDN i stil
med host.domain.tld.

/Jesper

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-12-04 18:12

Jesper Juul-Mortensen <na@na.invalid> wrote in

> Du skal have din mailserver til at identificere sig med et FQDN
> i stil med host.domain.tld.

Og for at sikre sig *skal* det FQDN man beder den identificere sig
med findes i DNS og matche den IP mailserveren har - ellers risikerer
man afvisning på nogen mailservere.

"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme, http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-12-04 16:36

> Og for at sikre sig *skal* det FQDN man beder den identificere sig
> med findes i DNS og matche den IP mailserveren har - ellers risikerer
> man afvisning på nogen mailservere.

Jeg troede egentlig også det var det jeg havde gjort....? Men noget er
åbenbart gået galt et sted, jeg må prøve mig lidt frem.
Tak for svarene.

--
Michael