Vores katte er altid sultne ??
Fra : Jan

Dato : 05-12-04 14:12

Hejsa

VI har 2 hunkatte på lidt over ½ år der er blevet kasteret for 1 måned
siden, men de virker som om de konstant er sultne.

De får Royal Canin - en lyseblå pose der hedder noget med Inddorr 27 vist
nok - der står når de vejer over 3 kg. skal de have 60 g om dagen - det vil
sige vi giver dem 60 g. til deling om morgenen og 60 g. til deling om
aftenen, men de er ved at æde vores hænder hvis vi kommer til at tabe noget
mad og rækker ned efter det, og de stå med sultne øjne og miaaauer hver gang
vi går i køkkenet.

Får de for lidt mad eller hvad pokker skal vi gøre - kan sige det er 2
hunkatte (alm. huskatte der kun er indendørs).

Mvh

Jan

Fra : Ragna

Dato : 05-12-04 16:04

Hej Jan!
De fleste katteejere fodrer vist på den måde, at der altid står tørkost
fremme, så kattene kan spise på den måde, der er mest naturlig for dem. Hvis
de har fri adgang til deres foder, vil de med mellemrum gå hen og nippe et
par stykker i skålen.
De fodermængder, der er angivet på poserne, er kun vejledende, og kan ikke
bruges til ret meget.
Når jeres katte ikke er vant til at spise lidt ad gangen, kan det godt være,
at de i begyndelsen vil grovæde, men det retter sig hurtigt igen, når de
opdager, at foderet er der konstant.
Det er også meget nemmere for ejeren af og til at fylde skålen op i stedet
for at gå og måle op, og så er man også fri for tiggeriet og de bedende
blikke hele tiden!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Kate

Dato : 06-12-04 20:31

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in

> Når jeres katte ikke er vant til at spise lidt ad gangen, kan det
> godt være, at de i begyndelsen vil grovæde, men det retter sig
> hurtigt igen, når de opdager, at foderet er der konstant.

Jeg tør godt nok ikke satse på det med Mowgli. Han æder ALT og
vejede ved sidste vaccination 7 kg. Dyrlægen sagde ikke noget, men jeg
ved at han mener Mows er for stor (læs tyk) for han nævnte størrelsen
året før da Mows "kun" vejede 6 kg.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : A:H

Dato : 05-12-04 16:47

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> VI har 2 hunkatte på lidt over ½ år der er blevet kasteret for 1 måned
> siden, men de virker som om de konstant er sultne.

Hej Jan
Det hedder vis steriliseret når det er en hun kat

Annette

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-12-04 17:13

"A:H" <ah@dk> wrote in message

> Hej Jan
> Det hedder vis steriliseret når det er en hun kat
>

> Annette

Hej Annette.

Nej, det hedder også kastrering og kstration når det drejer sig om hunkatte.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-12-04 19:01

On 2004-12-05 16:46:44 +0100, "A:H" <ah@dk> said:

> j Jan
> Det hedder vis steriliseret når det er en hun kat

Oh, det er noget rod med de betegnelser
Ja, de fleste kalder det at sterilisere, når det er hunner de taler om
- også dyrlægerne, for at de og deres kunder kan vide at de taler om
det samme.
Men - det, de i virkeligheden foretager _er_ en kastration, der er den
korrekte betegnelse - sådan rent medicinsk.
Når man fjerner de kønshormon-producerende kirtler = æggestokke eller
testikler for henholdsvis hun og han, så kastrerer man, uanset kønnet.
Sterilisation vil egentlig sige, at man underbinder ægledere /
sædstrenge. Det bevirker at evnen til at formere sig forsvinder, men
kønsdriften fortsætter, så den metode bruger man vist kun til mennesker

En ægte sterilisation af en hunkat ville betyde, at selv om hun ikke
kunne blive gravid, så ville hun gå i løbetid som hidtil - og det er
som regel ikke meningen :-/
--
Knus fra Ann R