Et lille bitte spørgsmål..
Fra : Kent Moust

Dato : 05-12-04 14:16

Hej.

Jeg er ikke nogen PC ekspert, så derfor vil i nok synes det er et underlig
spørgsmål, men jeg ved det altså ikke.

Jeg vil gerne koble min nye bærbare op med min stationære som jeg har haft
hele tiden og også derfra forbindelse til Internettet.

Jeg har forsøgt at sætte begge i min Router, det gik fint med net til begge,
men der kom ikke noget netværk ud af det?

Jeg vil gerne have så jeg kan overføre filer fra den ene til den anden,
faktisk ikke andet

Hvad skal jeg bruge?

Hilsen

Kent

Fra : Søren Blom

Dato : 05-12-04 15:01

"Kent Moust" <cbrforafunnylife@esenet.dk> skrev
> Jeg er ikke nogen PC ekspert, så derfor vil i nok synes det er et underlig
> spørgsmål, men jeg ved det altså ikke.

Intet spørgsmål er for dumt.

> [...]
> begge, men der kom ikke noget netværk ud af det?
>
> Jeg vil gerne have så jeg kan overføre filer fra den ene til den anden,

Du skal ikke bruge mere udstyr end det du har,
Du skal sørge for at dine computere er i samme arbejdsgruppe. Er det
Wiundows et-og.andet du bruger som OS, så går du i kontrolpanel, system og
under faneblad Computernavn, angiver du navnet på computeren og i
Arbejdsgruppe angiver du så navnet på en arbejdsgruppe. i Windows XP skal du
trykke på "skift" knappen. Dette gør du på begge computere. Derudover skal
du sørge for at dele de drev og mapper som computerne skal kunne se hos
hinanden, det gør du ved at højreklik på mapperne og drev og vælger
menupunkt deling og følger vejledningen derfra, herefter genstarter du og så
skule du kunne dele filer imellem maskinerne.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk