Virtuelt netværk via ADSL
Fra : Malte Øhlers

Dato : 18-05-01 21:24

Hej,

Mig og en af mine venner har lige fået ADSL fra TDC, og vi vil godt lave et
virtuelt netværk. Jeg ved man bruge VPN. Men er der ikke en nemmer måde? Vi
køre begge med Windows 2000 Pro, men da der snart er flere vi kender er skal
være med ville det være godt med en løsning hvor man også kan bruge Win98se
og WinME. Nogle der kan hjælpe?

- Malte Øhlers

Tlf.: 22121101

E-mail: malte@pc.dk

--

Tlf.: 22121101
E-Mail: malte@pc.dk

Fra : Jens

Dato : 18-05-01 22:29

"Malte Øhlers" <malte@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> være med ville det være godt med en løsning hvor man også kan bruge

I vil lave et virtuelt netværk, men vil ikke bruge VPN ????
Forklar venligst nærmere !

Jens

Fra : Malte Øhlers

Dato : 18-05-01 23:41

Undskyld - det var mig der udtrykte mig upræcist.

Jeg vil bare ha at vi kan se hinanden i "Netværkssteder" (Andre Computer).
Lige som i et LAN. Det kan gøres via mapping ( LMHOSTS ). Jeg har prøvet det
på to Win98se maskiner med normale modems. Men som sagt bruger vi begge
Win2000 nu, jeg kan dog ikke se at det gør den store forskel da mapping
fungere på nolelunde samme måde i Win98se/2000 (Eller gør det? Måske der det
her jeg gør noget galt!). Men nu er der jo også kommet to router ind i
billedet! Der er to SpeedStream DSL/Cable Router, som fulgte med TDC
NetExpress 2, som vi som sagt begge har.

Jeg håber det gjorde det lidt mere klart!

- Malte Øhlers

Tlf.: 22121101

E-Mail: malte@pc.dk