Køb af MB 190E
Fra : Neser

Dato : 05-12-04 13:31

Hej NG

Hvad skal man kigge efter på en MB 190E 2,0 ved køb?

Jeg har været inde på www.bilsyn.dk og kigge lidt på deres top ti, men det
er stort set kun "alm." ting som slidte styrekugler, tærede
bremserør/-slanger, forurening og utæt smøresystem(motor). Hvilket jo skal
kigges efter under alle omstændigheder.

Der er også omtalt rust i inderskærme og vognbund, men er der evt. nogen der
kan udspecificere placeringen på de slemme steder lidt nærmere?

Noget specielt man skal kigge efter mht. motor og gearkasse? Jeg regner med
at finde én med man. gear, men går bestemt ikke af vejen for en med aut.
gear.

- Neser

Fra : \(USA\) Brian Mark M~

Dato : 05-12-04 22:30

> [...]
med
> at finde én med man. gear, men går bestemt ikke af vejen for en med aut.

Rust:

- Inde bag forskærmene lige over hvor panelet begynder (panelhjørnerne
generelt
(for+bag).
- SkArmkanter - isAr i bag
- Donkraft-monteringerne i panelerne
- Bunden af brAndskottet
- Fodbr0ndene i for.
- Skærmbrøndene i bagagerummet.
- I bunden af dørene.
- Hvis den har soltag så er der ofte rust i soltagsrammen (når man åbner
soltaget)
- Bag batteriet -> mod kabinen.
- Under bunden -> i front sædernes monteringspunkter.

Andre fejl:

- Støj fra bagtøjet.
- Defekte st0dAmpere
- motor skal springe umiddelbart igang efter f0depumpen har skabt tryk pA
systemet (start f0rst bilen nAr den slAr fra - det kan h0res som en svag
summen) - og uden brug af speederen.

Det var en lille liste jeg havde fra tidligere - har selv har kigget pA
mange 190E - de er ved at vAre godt rustne i DK efterhAnden.

Mvh.,
B. Madsen

Fra : Neser

Dato : 06-12-04 21:53

> [...]
>
> Det var en lille liste jeg havde fra tidligere - har selv har kigget pA
> mange 190E - de er ved at vAre godt rustne i DK efterhAnden.

Takker for listen, tror jeg vil ha' den i baghånden når jeg skal ud og
kigge. Der er heldigvis en lille stykke tid endnu til jeg har brug for
bilen, så jeg har et par måneder til at kigge i.

Har overvejet at importere fra tyskland, men syntes T&S vil have for meget i
afgift for dem, og så har jeg alligevel ikke råd. Så jeg må nøjedes med en
mindre rustent eksemplar fra DK. Om ikke andet kender jeg en udemærket
pladesmed, og kan også selv lave det meste.

- Neser

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 22:01

"(USA) Brian Mark Madsen" <brianmREMOVE@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det var en lille liste jeg havde fra tidligere - har selv har kigget pA
> mange 190E - de er ved at vAre godt rustne i DK efterhAnden.

Kan absolut gende flere af ovenstående fejl. Især bagtøj og rust ved paneler
til donkraft
Der udover har knasten på e modellen også en ret begrænset levetid.

Men ruster det gør de sgu

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 22:05

> Kan absolut genkende flere af ovenstående fejl. Især bagtøj og rust ved
> paneler til donkraft
> Derudover har knasten på e modellen også en ret begrænset levetid.
>
> Men ruster det gør de sgu

argh de kære sdavefejl

--
Tom