Bytte båd service - udland ?
Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 05-12-04 12:58

Hej NG

I masser af år har jeg nu sejleds de danske/nordiske farvande tyndt i min
Bianca 360.

Jeg kunne godt tænke mig at holde sommerferie andre steder, stadigt i båd
selvfølgeligt.

Om det er køreafstand (nordlige middelhav f.eks.) eller flyveafstand (BVI
m.v.) er ligegyldigt.

Sagen er at jeg gerne vil bytte båd, med en sejler fra et andet område, der
så forhåbentligt gerne vil bruge nogle uger i Danmark.

Jeg håber den samlede newsgroup viden kan hjælpe mig her.

Altså spørgsmål, er bådbytte en mulighed?

mvh

/BØRGE

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 06-12-04 20:00

Er der virkeligt ingen hjælp til dette subject?
mvh
/Børge

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 06-12-04 21:11

> Er der virkeligt ingen hjælp til dette subject?

Hej Børge,

Jeg synes ikke rigtigt, man ser nogen annoncer el. lign. fra folk, der
ønsker at bytte båd. Måske skal du annoncere i franske/spanske/græske
sejlblade, eller tilsvarende hjemmesider, og markedsføre de lyse
skandinaviske sommernætter som et attraktivt alternativ til 25 C i skyggen
hver dag
Prøv evt. www.udkik.dk eller måske ved langturssejlerne noget på www.ftlf.dk

Hvis det at bytte båd rent juridisk skal sidestilles med udlejning, er der
en masse regler om udstyr, sikkerhed og forsikringer, der skal være
opfyldte - også selv om man laver en rent privat aftale, så vidt jeg ved.

Måske er den "nedslående" konklussion, at du må leje en båd sydpå og så leve
med, at du ikke kan få en indtægt ved udlejning af din egen...?

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Bo Carlé

Dato : 08-12-04 10:26

Hej Børge.
Fandt på:
http://www.canaljunction.com/boat/exchange.htm
måske det du leder efter...
God vind...
Bo

Fra : Frank Mikkelsen

Dato : 06-12-04 21:03

> [...]
>
> Jeg håber den samlede newsgroup viden kan hjælpe mig her.
>
> Altså spørgsmål, er bådbytte en mulighed?

Du kan prøve langturssejlerne http://www.ftlf.dk der er mange der har deres
båd liggende ude i verden mens de er hjemme i DK i kortere eller længere
tid, og måske kunne tænke sig at bytte for en periode. Du kan indrykke en
annonce i ftlf´s blad "træfpunkt".

Frank