1,40 kb/sek
Fra : Snip

Dato : 18-05-01 20:49

Her, fredag aften kl.21.40 downloadede jeg en zipfil på 276 kb med en
hastighed af 1,40 kb/sek. Er der andre der oplever denne ringe kapacitet med
ISDN Lasat Speed 2 (på en linie)?

--
snip@post8.tele.dk

Fra : Snip

Dato : 18-05-01 20:54

Glemte at meddele at det igennem TDC.

--
snip@post8.tele.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-05-01 21:20

> [...]
> Her, fredag aften kl.21.40 downloadede jeg en zipfil på 276 kb med en
> hastighed af 1,40 kb/sek. Er der andre der oplever denne ringe kapacitet

Du kan sagtens komme endnu længere ned... Det kommer jo f.eks. også an på
hvad for en forbindelse der er i den anden ende af den fil du henter.... Er
det f.eks. et 14.4 modem skal du ikke forvente mirakler....

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Snip

Dato : 18-05-01 21:36

Ok, jeg har netop opdateret til ny Firmware 1.37. Inden da downloadede jeg
..exe filen. Der røg den igen op på 6.75 kb/sek.

Den nye firmware, installerer den automatisk den nyeste driver? Hvis ikke,
hvor finder jeg den så?

--
snip@post8.tele.dk

Fra : Snip

Dato : 18-05-01 21:44

Kan jeg fjerne det nye konfigurationsikon til højre fra "Start" uden at
fjerne hele programmet?

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-05-01 21:46

> [...]
> .exe filen. Der røg den igen op på 6.75 kb/sek.
>
> Den nye firmware, installerer den automatisk den nyeste driver? Hvis

Det ved jeg ikke - jeg har en anden adapter end dig...

Btw, læs evt. her: http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
Det er god tone (netikette) at svare under det som den tidligere skrev.
Så bliver det lettere for os andre at læse, og du kan (bør) skære det bort
fra det tidligere indlæg du ikke svarer på.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Madsen

Dato : 19-05-01 16:16

> [...]

> hastighed af 1,40 kb/sek. Er der andre der oplever denne ringe kapacitet med

Jeg oplevede det faktisk lige i går med min ny Lasat SpeedII.

Har Dumeter til at stå og måle og den viste præcist 1.45 kb/sec.
og det var ikke fordi det var i kontakt med et langsomt modem
i den anden ende. Jeg prøvede endda at hente fra WOL's down-
loadcache og fra deres stactest-side, men omkring 1.45 kb/sec.
kom den ikke over. Så rykkede jeg strømstikket ud af adapteren
og smækkede det i igen. Da jeg ringede op for at prøve igen, så
hentede den lystigt med omkring 7.5 kb/sec.
Hvorfor får jeg altid købt adaptere som skal slukkes jævnligt for
at fungere? Jeg har igennem tiden fået min ISDN-linie målt
igennem for fejl af TDC. De fandt intet. Har gået min opsætning
igennem op til flere gange med supportere fra TDC og WOL.
Alt står som det skal ifølge deres opsætningsvejledninger.
Har jordforbundet hele skidtet og flyttet adapteren så langt væk
fra magnetiske kilder såsom højttalere, forstærkere og skærm,
men intet hjælper. Er ISDN ekstremt følsomt over for et eller
andet, eller hvad pokker er der mon galt?

Win98SE og Win2000.
Lasat SpeedII og nyeste firmware plus driver.
Ascom Eurit 133 på den anden port på NT'en, men det gør ikke
nogen forskel hvis den er koblet fra. Ingen analoge porte på
adapteren i brug.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-05-01 16:57

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse
> Er ISDN ekstremt følsomt over for et eller
> andet

Det kan jeg ihvertfald benægte. Man kan drive det ondeste vold på kabler og
lign og stadig trække sine 64kbps. Alt afhænger dog af adapteren.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Madsen

Dato : 19-05-01 18:16

"Martin Højriis Kristensen" skrev:

> "Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det kan jeg ihvertfald benægte. Man kan drive det ondeste vold på kabler og
> lign og stadig trække sine 64kbps. Alt afhænger dog af adapteren.

Øv. Træls jeg skal have så meget besvær med det så.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)