P-watch
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-12-04 11:42

Er den ikke FOR dyr??

http://www.p-watch.com/webshop/

Jesper

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-12-04 11:48

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:41b2e5de$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er den ikke FOR dyr??
>
> http://www.p-watch.com/webshop/
>
> Jesper

Der er to ting der netop undrer mig ved denne 'opfindelse'. For det første
prisen, mon ikke der har sneget sig et nul for meget ind? For det andet:
hvad er det lige dimsen kan, som mit armbåndsur ikke kan?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jens

Dato : 05-12-04 12:09

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
> prisen, mon ikke der har sneget sig et nul for meget ind? For det andet:
> hvad er det lige dimsen kan, som mit armbåndsur ikke kan?

1. Sidde i bilens forrude og ligne en parkeringsskive (nok til at blive
anerkendt som sådan)

2. Lade uret gå i stå ved parkering, så det viser tiden, hvor bilen blev
parkeret. Dvs. at den viser parkeringstidspunktet som man forventer af
en P-skive - uden menneskelig indgriben (udover monteringen).
--

Jens F

Fra : Jørgen L.

Dato : 05-12-04 12:30

> Der er to ting der netop undrer mig ved denne 'opfindelse'. For det første
> prisen, mon ikke der har sneget sig et nul for meget ind? For det andet:
> hvad er det lige dimsen kan, som mit armbåndsur ikke kan?

Der er flere grunde til at den nok er dyr.
1. den er lige opfundet (inden for de sidste par år) derfor er der sikkert
stadig udviklings omkostninger at betale.
2. den sælges i lille antal modsat et armbåndsur.
3. den er ene på markedet.

Hilsen Jørgen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 05-12-04 20:03

Jørgen L. skrev:

> [...]
> sikkert stadig udviklings omkostninger at betale.
> 2. den sælges i lille antal modsat et armbåndsur.

Og endnu mere vigtig:
4. den er godkendt til brug som p-skive

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 10:15

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse

> Og endnu mere vigtig:
> 4. den er godkendt til brug som p-skive

Jeps, hvis der var alternativer, var prisen sikkert en anden ;)).

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 06-12-04 12:21

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Jeps, hvis der var alternativer, var prisen sikkert en anden ;)).

Ja enig...

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 05-12-04 12:38

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> skrev :

>Er den ikke FOR dyr??

Næehh - 2 sparede bøder tjerne den da hurtigt hjem

(du kan jo bare lade være med at købe den, hvis du ikke kan lide
prisen)
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 05-12-04 12:36

> Næehh - 2 sparede bøder tjerne den da hurtigt hjem

Tjah, men du kan ikke fuske med den. Altså stille uret på ny, når du har
holdt i to timer i brokvarterne i København.

Mvh

Emil

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-12-04 12:41

Emil Jensen [2100] telepaterede følgende til sin PC:
> Tjah, men du kan ikke fuske med den. Altså stille uret på ny, når du
> har holdt i to timer i brokvarterne i København.

Og netop derfor er dne godkendt...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-04 12:43

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Tjah, men du kan ikke fuske med den. Altså stille uret på ny, når du har
> holdt i to timer i brokvarterne i København.

Er det ikke bare at starte bilen og så stoppe den igen?

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-12-04 12:46

> Er det ikke bare at starte bilen og så stoppe den igen?

Nu ved jeg ikke hvor meget sådan en svensk skærgårdstraktor ryster når man
starter motoren - men for alle andre biler kræves det at bilen rent fysísk
bevæger sig...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-04 12:51

> Nu ved jeg ikke hvor meget sådan en svensk skærgårdstraktor ryster når man
> starter motoren - men for alle andre biler kræves det at bilen rent fysísk
> bevæger sig...

D.v.s. at den monteres ind over speedometeret?

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-12-04 13:36

> D.v.s. at den monteres ind over speedometeret?

Næh - der er indbygget en bevægelsessensor som skal registrere en vis mængde
bevægelse inden den atter tillader en parkering.

http://www.biludstyr.dk/visdata.asp?id=139&M=7

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-12-04 12:51

Jeg skal heller ikke have en elektrisk franskbrødsskærer.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Juul

Dato : 05-12-04 13:01

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke bare at starte bilen og så stoppe den igen?

Jo men du kan jo også åbne døren og stille en P-skive.
Prisen er rigtig, hvis folk vil betale det, eller er den forkert.
Alle varer sælges til det folk vil give for det.

B&O contra Samsung:
Kvaliteten af lyd og billede er stort set det samme, men nogle vil godt give
4-5 x mere for at eje tyvenes favorit B&O.
Eller designerure med almindelig værk i ( ikke mærkevarer
Eller hvad med styling af den kære bil.

Prisen for P-watch svarer i det store og hele til et KN-kit og du sparer nok
mere med en P-watch
Hvis I mener, at fortjenesten er for stor, hvorfor hat I så ikke opfundet og
markedsført det?
Er I tvunget til at købe den, eller er det blot janteloven der stikker
hovedet frem.

Køb den, betal hvad den koster eller lad sagen ligge, det er jo i
småtingsafdelingen i forhold til f.eks forsikringspræmiernes rimelighed,
eller skat, afgifter og moms på benzin, registreringsafgift o.s.v.

Men det er vel efter devisen: det er i småtingsafdelingen, det kan jeg
overskue, ergo kan jeg brokke mig, men de store ting der virkelig tæller,
kan jeg ikke overskue, så der betaler jeg bare, for det er nok rigtigt
Små sko

PS. jeg synes også at Porsche Boxter også er for dyr, for den kan jo blot
transportere mig fra et sted til et andet
Men jeg tror, at jeg kan få en P-Watch med hvis jeg køber en på afbetaling,
ved kontant er det lidt sværere, jydekrog må jeg selv sætte på, det ville
Lars ikke have med at gøre.
--
Juul

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-04 19:32

"Juul" <Jule@mand.se> skrev i en meddelelse

> B&O contra Samsung:
> Kvaliteten af lyd og billede er stort set det samme, men nogle vil godt
> give
> 4-5 x mere for at eje tyvenes favorit B&O.

Sådan en gang vrøvl...

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Christensen

Dato : 05-12-04 20:07

> "Juul" <Jule@mand.se> skrev i en meddelelse

Aheem - nu er jeg _langt_ fra tilhænger af B&Os produkter, men jeg er
alvorligt bange for, at du trænger til både nye øjne og ører....det være sig
Samsung eller B&O

Beklager OT.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-04 20:29

"Christensen" <ikke_nikke@nej.com> skrev i en meddelelse

> Aheem - nu er jeg _langt_ fra tilhænger af B&Os produkter, men jeg er
> alvorligt bange for, at du trænger til både nye øjne og ører....det være
> sig
> Samsung eller B&O

Bang & Olufsen er den eneste producent på det danske marked, der laver
slutjustering af alle deres TV. Det er ikke som alle andre mærker, der efter
opsætning kræver indstilling af stort set alt, for ikke at få den farvelade
at kigge på, som fabriksindstillingen giver. Og hvor mange gør det? Bang &
Olufsen behersker også 100 Hz-teknologien væsentlig bedre end de fleste
andre...

Jep, OT.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : alexbo

Dato : 05-12-04 13:24

"Jesper Nielsen" skrev

> Er den ikke FOR dyr??

Næh, hvad jeg derimod godt kunne lide at vide, er hvordan den ved hvor den
er, uret er styret fra Frankfurt d.v.s GMT + 1t.

Ifølge vejledningen på hjemmesiden kan man tilsyneladende ikke ændre dette,
så hvad skal man gøre hvis man vil parkere i en anden tidszone.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 05-12-04 14:07

On Sun, 05 Dec 2004 13:23:45 +0100, alexbo wrote:

> "Jesper Nielsen" skrev

> Næh, hvad jeg derimod godt kunne lide at vide, er hvordan den ved hvor den
> er, uret er styret fra Frankfurt d.v.s GMT + 1t.

Hvis de (deres udviklingsfolk) har været dovne, hvilket de nok har, så
er det hardcoded til den timezone den er solgt i. Dvs. at hvis (?) den kan
sælges i fx. England, så er den sikkert hardcoded til GMT. Jeg går ud
fra at uret i Frankfurt kender rent faktisk selv holder styr på
sommer/vintertid.

> Ifølge vejledningen på hjemmesiden kan man tilsyneladende ikke ændre dette,
> så hvad skal man gøre hvis man vil parkere i en anden tidszone.

Tough luck sikkert. Jeg har andre steder hørt om folk der har købt
radiostyrede ure i fx. england og taget dem med hjem til Danmark. Det er
ikke alle sammen der tilbyder muligheden for at justere tidszonen, hvilket
jo ændre en smule af anvendelsesmulighederne.

Du (det lyder til du har en) kunne jo prøve at kontakte dem for at høre
om det overhovedet er muligt.

Thomas

Fra : Nicolai Lang

Dato : 05-12-04 16:36

On Sun, 05 Dec 2004 14:07:28 +0100, Thomas Rasmussen
<thomas@p7.dk.invalid> wrote:

>Hvis de (deres udviklingsfolk) har været dovne, hvilket de nok har, så
>er det hardcoded til den timezone den er solgt i. Dvs. at hvis (?) den kan
>sælges i fx. England, så er den sikkert hardcoded til GMT. Jeg går ud

Jeg tror nu ikke den sælges i England - de anvender ikke
parkeringsskiver i England. Der hvor der er tidsbefgrænset parkering
har de folk til at gå rundt og skrive nummerplader ned.

Hvilke andre lande end Danmark anvender egentlig P-skiver eller
lignende løsninger?

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : phk

Dato : 05-12-04 16:43

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Er den ikke FOR dyr??
>
> http://www.p-watch.com/webshop/

Kop og Kande havde nogle til salg - og kan stadig have det - for en måned
eller 2 siden til 398,- kr.

Jeg fik mig et par stykker, så husholdningen fik fyldt en i hver bil :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-12-04 18:14

On Sun, 05 Dec 2004 11:41:50 +0100, Jesper Nielsen wrote:

> Er den ikke FOR dyr??

Jo - thansen sælger fx. et p-skilt til 15,- - virker glimrende.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Per O.

Dato : 05-12-04 19:38

Jesper Nielsen wrote:
> Er den ikke FOR dyr??
>
> http://www.p-watch.com/webshop/
>
> Jesper

Jeg fik en monteret i min nye bil, og elsker at jeg ikke behøver at tænke på
p-skiven mere. Jeg får ikke bøder mere, så længe jeg ikke parkerer længere
tid end tilladt. Det er så rigeligt de 750 incl. montering værd, som jeg
betalte for det ! Alene sikkerheden ved ikke at glemme p-skiven er rigeligt
pengene værd. I øvrigt er 750 kr da peanuts i forhold til de andre udgifter
på en bil ! Det er jo en engangsudgift.

Per O.

Fra : Jens Hansen

Dato : 05-12-04 21:49

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Er den ikke FOR dyr??
> http://www.p-watch.com/webshop/
> Jesper

Priskrig
http://www.metro.dk/metroposter.asp?kid=88&pg=7&vg=

(kun 623,75 i Metro)

--
-Jens
(Slet det med STORT der er dårligt i min mail)

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 06-12-04 09:32

Preben Riis Sørensen wrote:

> Der er to ting der netop undrer mig ved denne 'opfindelse'. For det
første
> prisen, mon ikke der har sneget sig et nul for meget ind?

Nej...

> For det andet:
> hvad er det lige dimsen kan, som mit armbåndsur ikke kan?

Stille din P-skive automatisk.

Men hvis du *aldrig* glemmer at stille P-skiven når du forlader bilen,
har du ikke brug for en P-Watch.
Ebbe - der godt kan glemme at stille skiven

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-12-04 21:22

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
Preben Riis Sørensen wrote:

> [...]

>har du ikke brug for en P-Watch.
>Ebbe - der godt kan glemme at stille skiven

Jeg ansætter heller ikke nogen til at tygge mit morgenrundstykke for mig.

Har selv fået en P-bøde, jeg sprang ind i en forretning jeg holdt ved døren
af, da jeg kom ud 2 minutter efter stod der en tjenstivrig bødeforlægger og
skrev. Efter at have tænkt situationen igennem, huskede jeg, at jeg og
vedkommende kiggede på hinanden da jeg sprang ud. Altså vedkommende kunne
se, at jeg kun lige skulle ind i biksen, og med afstanden til vedkommende,
må denne haft meget travlt for at nå sit forehavende. Mage til misforstået
emsighed skal man lede længe efter, og det undrer mig den dag i dag, at der
ikke bliver delt flere tærsk ud til den type. Jeg betalte, og det beløb gør
nu, at jeg ikke behøver at give 800 kr. for en dims, der burde sælges for
40. Alt i alt en del penge sparet. Møder jeg vedkommende igen, får han et
smækkys selvom han er grim og skægget.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-12-04 22:03

Preben Riis Sørensen telepaterede følgende til sin PC:
> Mage til misforstået emsighed skal man lede længe
> efter, og det undrer mig den dag i dag, at der ikke bliver delt flere
> tærsk ud til den type.

(ryster_på_hoved.avi)

Går du ind for vold?
Så er du nok en af dem der er skyld i at vold mod embedsmand stiger -
desværre...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-12-04 22:50

meddelelse news:41b4c8fb$0$66400$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> (ryster_på_hoved.avi)
>
> Går du ind for vold?
> Så er du nok en af dem der er skyld i at vold mod embedsmand stiger -

Nej, jeg beherskede mig, men med den opførsel burde det nærmest være
undskyldeligt hvis nogen ikke kunne.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-12-04 17:49

Preben Riis Sørensen telepaterede følgende til sin PC:
> Nej, jeg beherskede mig, men med den opførsel burde det nærmest være
> undskyldeligt hvis nogen ikke kunne.

Nå. Jeg mener nu, at vold _aldrig_ er en løsning... Totur er nogen gange i
orden...
(Ikke i dette tilfælde)

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jens

Dato : 08-12-04 07:46

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Preben Riis Sørensen telepaterede følgende til sin PC:
>
> Nå. Jeg mener nu, at vold _aldrig_ er en løsning... Totur er nogen gange i
> orden...
> (Ikke i dette tilfælde)

Hvad vil du opnå ved at torturere en parkeringsvagt?
--

Jens F
(som ikke ku' lade være)

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 08-12-04 12:57

En helt masse bits fra Jens til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Hvad vil du opnå ved at torturere en parkeringsvagt?

Hvis det var mig der fik spørsmålet ville svaret være:

En dejlig varm følelse af hævn over de tabere der findes blandt
parkeringsvagterne!

:)

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/
(som heller ikke kunne lade være ;))

Fra : Peter Weis

Dato : 08-12-04 13:31

Henrik Bøgh <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote:

> En dejlig varm følelse af hævn over de tabere der findes blandt
> parkeringsvagterne!

Er det ikke lige som at sparke til en som allerede ligger ned?
Ikke videre heltmodigt, efter min mening. Sådan noget er kun sjov på
tegnefilm og i cirkus.

mvh
Peter

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-12-04 19:55

Jens telepaterede følgende til sin PC:

> Hvad vil du opnå ved at torturere en parkeringsvagt?

Som jeg skrev - ikke i dette tilfælde.

I tilfælde af at det er en terrorist, og man med tortur kan rede
menneskeliv, så er det i orden...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jens

Dato : 08-12-04 23:47

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> I tilfælde af at det er en terrorist, og man med tortur kan rede
> menneskeliv, så er det i orden...

Problemet er _liiige_ at fastslå, at man har fat i en terrorist - _OG_
at der med sikkerhed kan hales en sandhed ud af pågældende - vel at
mærke en sandhed, der kan bruges til at redde menneskeliv.

Før du eller jeg har nået at stave til "Ib" er der nogen, der har fanget
én, der med stor sandsynlighed ligner én, der kunne være terrorist, og
som kunne tænkes at vide noget. Skulle vi ikke lige ryste ham lidt og
høre, hvad han ved?

Efter den nye terrorlovs §114 ville demonstranterne i Ukraine, der ved
gennemført fredelige demonstrationer har forpurret et manipuleret valg
kunne dømmes for terrorisme (hvis det altså var foregået i Danmark). Så
lad os lige spise brød til!

FUT: dk.politik
--

Jens F

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 09-12-04 23:47

Morten Fruergaard wrote:

> I tilfælde af at det er en terrorist, og man med tortur kan rede
> menneskeliv, så er det i orden...

Det kan jeg slet ikke acceptere.. I samme sekund jeg siger okay
til at bruge tortur, har jeg mistet noget der er langt vigtigere
end risikoen for at jeg mister livet, nemlig min selvrespekt. Så
længe jeg kæmper imod brugen af tortur har jeg en chance for at
vinde. Den dag jeg siger ja til tortur (uanset formålet) har jeg
med sikkerhed tabt.

Anstændighed er en sindstilstand. Danmark betegner sig selv et
anstændigt land, med plads til forskellige meninger, frihed og den
slags. Vi kæmper i sagens natur mod uanstændighed, fx. diktaturer,
bananrepublikker hvor anstændighed er en by i rusland, terrorisme
og den slags. Den dag vi begynder at torturere folk, er vi ikke
længere en anstændig nation, og hvad er der så tilbage at slås
for? Hvis vi dropper anstændigheden, så er der ikke længere nogen
forskel på os og alle de andre skurke, derfor skal anstændigheden
bevares, uanset omkostningerne.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-12-04 16:21

Thomas Strandtoft telepaterede følgende til sin PC:

> [...]
> længe jeg kæmper imod brugen af tortur har jeg en chance for at
> vinde. Den dag jeg siger ja til tortur (uanset formålet) har jeg

Det var ikke for at starte en større diskussion...

> Hvis vi dropper anstændigheden, så er der ikke længere nogen
> forskel på os og alle de andre skurke, derfor skal anstændigheden
> bevares, uanset omkostningerne.

Ikke enig. Det handler om at spille med ens regler.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 11-12-04 14:53

Morten Fruergaard wrote:

> Det var ikke for at starte en større diskussion...

Det er cool med mig, jeg vil også hellere snakke om biler..

> Ikke enig. Det handler om at spille med ens regler.

Ikke hvis det kræver at vi alle synker til den laveste
fællesnævner..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter Weis

Dato : 12-12-04 10:04

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

> [...]
> for? Hvis vi dropper anstændigheden, så er der ikke længere nogen
> forskel på os og alle de andre skurke, derfor skal anstændigheden

Selv om du hellere vil diskutere biler, så synes jeg det er et væsentlig
diskussion du her rejser.
Jeg enig i at vi ikke skal søge laveste fællesnævner. Og jeg er enig i at
vi skal bevare vores pluralisme og at vi skal bekæmpe tortur. Deriblandt
skal vi gøre hvad vi kan for at begrænse isolationsfængslinger.
Men selvrespekt er er meget svært begreb at danse med, da der findes så
mange forskellige opfattelser af den. Den kan få andre mennesker til at
begå æresdrab, og den kan få rockere, mafiosi, læger osv. til at dække over
familiens eller standens forbrydelser.
Så jeg mener at kriterierne for selvrespekt og anstændighed skal udfordres
og diskuteres. De må ikke forstene i gamle traditioner. Det vil kunne
opleves som tab for enkelte individer.

mvh
Peter

Fra : Christian Flintrup

Dato : 06-12-04 23:07

> [...]

> af, da jeg kom ud 2 minutter efter stod der en tjenstivrig bødeforlægger og

I så fald var det vel en standsning og ikke en parkering?

De P-vagter, jeg har set, stod og ventede 2-3 minutter, hvilket jeg
antog var for at sikre at det rent faktisk var en parkering og ikke en
standsning.

--
Mange hilsener
Christian Flintrup

Fra : Leonard

Dato : 06-12-04 23:20

news@agge.net (Christian Flintrup) wrote:

>I så fald var det vel en standsning og ikke en parkering?

Preben har ikke skrevet noget om der var parkering- eller standsning
forbudt på stedet, jeg gætter på det sidste.

--
Leonard

Fra : Christian Flintrup

Dato : 06-12-04 23:27

Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote:

> Preben har ikke skrevet noget om der var parkering- eller standsning
> forbudt på stedet, jeg gætter på det sidste.

Nej, det har du selvføgelig ret i

Jeg antog (måske overilet) at det var et parkeringsforbud, fordi denne
tråd bl.a. handler om P-watch og hvordan dette produkt redder folk fra
P-bøder. Hvis der var standsningsforbud, ville selv en P-watch ikke
redde noget :)

--
Mange hilsener
Christian

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-12-04 23:41

"Christian Flintrup" <news@agge.net> skrev i en meddelelse

> Nej, det har du selvføgelig ret i

Det var i en opmærket parkeringsbås ud for foretningens dør, men jeg havde
jo ikke sat skiven.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : phk

Dato : 07-12-04 10:37

> Det var i en opmærket parkeringsbås ud for foretningens dør, men jeg havde
> jo ikke sat skiven.

Der står da vist ingen steder det er forbudt at standse i en parkeringsbås?

Måske var vagten ny i faget (hence hans aggressive adfærd) og kendte
reglerne lige så dårligt som dig?

Jeg tror egentlig nok at parkeringsvagterne hen ad vejen ret hurtigt lærer
kun at skrive reelle overtrædelser.

But I could be wrong :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian Flintrup

Dato : 07-12-04 15:40

phk <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

> Der står da vist ingen steder det er forbudt at standse i en parkeringsbås?

Ellers bliver man nødt til at stille parkeringsskiven mens bilen stadig
kører, eller man må standse et andet sted for at stille den :)

--
Mange hilsener
Christian Flintrup

Fra : phk

Dato : 09-12-04 15:51

> Ellers bliver man nødt til at stille parkeringsskiven mens bilen stadig
> kører, eller man må standse et andet sted for at stille den :)

Eller man må tilslutte p-watch på en så fiks facon at den først stiller sig
selv når man er færdig med at høre radio og rykker nøglen ud *)

--
Per, Esbjerg

*) @VW :)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-12-04 21:05

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev

> Eller man må tilslutte p-watch på en så fiks facon at den først stiller
sig
> selv når man er færdig med at høre radio og rykker nøglen ud *)

Hmm. eller hvad med når centrallåsen aktiveres?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Per O.

Dato : 07-12-04 11:25

KLIP
> [...]
> behøver at give 800 kr. for en dims, der burde sælges for 40. Alt i
> alt en del penge sparet. Møder jeg vedkommende igen, får han et

Overvejede du ikke at klage, hvis du er sikker på at du ikke var væk længere
end tre minutter ?

Per O.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-12-04 20:50

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> KLIP
>
> Overvejede du ikke at klage, hvis du er sikker på at du ikke var væk
længere
> end tre minutter ?
>
> Per O.

Jeg klagede rent faktisk til politimesteren, men vagten må have været
overbevist om, at det tog 3 min og 10 sek. Jeg klagede over at hans
håndlangere gik sådan rundt og bondefangede folk. Og at jeg ikke havde til
sinds at betale. De sendte så regningen til min far, som jeg havde lånt
bilen af, og så var der jo ingen vej udenom.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per O.

Dato : 08-12-04 00:05

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> havde til sinds at betale. De sendte så regningen til min far, som
> jeg havde lånt bilen af, og så var der jo ingen vej udenom.

Ham P-vagten .. har han ikke en gammel Skoda du kan punktere ?

Per O.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 06-12-04 09:34

alexbo wrote:

> Ifølge vejledningen på hjemmesiden kan man tilsyneladende ikke
ændre dette,
> så hvad skal man gøre hvis man vil parkere i en anden tidszone.

Ikke noget - for SVJV bruges P-skiver kun i DK-land. I alle andre lande
har P-skiven samme betydning som en bagrudestreamer.

Ebbe

Fra : phk

Dato : 06-12-04 16:04

Ikke noget - for SVJV bruges P-skiver kun i DK-land. I alle andre lande
har P-skiven samme betydning som en bagrudestreamer.

Jeg har nu set flere forhandlere i tyskland der sælger P-skiver. De har
halvtimesintervaller.

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars L. Jensen

Dato : 06-12-04 14:30

Hej,

> Er den ikke FOR dyr??

måske, og så er der en ting den ikke kan som en alm. p-skive (lovligt) kan.
Manualen kan ses på http://www.p-watch.com/pdf/pwatch_dk_2003.pdf

Lad os tage følgende eksempel:

- Jeg ønsker at parkere på et sted hvor der er en begrænsning på 2 timer på
alle dage 8-18
- Jeg ankommer kl 16.02, P-watch stiller sig automatisk til 16.15, så langt
så godt.
- Når de 2 timer er gået, gælder begrænsningen ikke mere, fint nok.
- Jeg skal først bruge bilen næste dag kl 9.30 (ja jeg sover længe)
- Da 2 timers begrænsningen begynder kl 8, kunne jeg med en alm. p-skive
lovligt stille den frem til kl. 8 en gang i løbet af aftenen, men det kan
man ikke med p-watch [1]

Mvh
Lars

[1] såfremt at jeg først var ankommet kl. 18 kunne jeg inden for et kort
tidsrum stille p-watch frem til kl 8, idet den faktisk har den
funktionalitet, men det kan den ikke for at forhindre snyd.

Fra : PNT

Dato : 06-12-04 21:39

Damn - hvor elendigt !
Den eneste fordel ved den er jo at tiden bliver registreret automatisk.

Mon ikke en elektronik kyndig person kan modificere tingensten ?
F.eks. erstatte bevægelsescensoren med noget andet og måske endda opgradere
den
med mulighed for fjernbetjent ændring af tidsinstillingen efter behov.

Så ville den da være for fed ,o)

Fra : Per O.

Dato : 07-12-04 01:26

PNT wrote:
> [...]
> opgradere den
> med mulighed for fjernbetjent ændring af tidsinstillingen efter behov.

Den er bygget således, at hvis du åbner kabinettet, så holder den op med at
virke ! Det var de penge ud af vinduet..

Per O.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 07-12-04 17:55

En helt masse bits fra Per O. til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Den er bygget således, at hvis du åbner kabinettet, så holder den op med at
> virke ! Det var de penge ud af vinduet..

Tro mig. Den slags foranstaltninger er i langt de fleste tilfælde trivielle at
omgå for elektronikfagkyndige.
F.eks. er rigtigt mange tyverialarmer udstyrret med en tilsvarende mekanisme
og i langt de fleste tilfælde, lider de af den samme svaghed, fordi metoden
til at give yderligere sikring koster ekstra :)

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I'll treat him like a mushroom: Kept in the dark and fed with shit"
-- Mel Gibson as Gene Ryack in 'Air America'

Fra : Per O.

Dato : 08-12-04 00:06

Henrik Bøgh wrote:
> [...]
> mekanisme og i langt de fleste tilfælde, lider de af den samme
> svaghed, fordi metoden til at give yderligere sikring koster ekstra :)

Tjaaee, sikringen er i hvert fald god nok til at den kan blive godkent som
umulig at ændre på ! Jeg har ikke selv den fjerneste forstand på eller
interesse i elektroniks funktionsmåde, så jeg forholder mig neutral.

Per O.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 08-12-04 12:56

> [...]

> umulig at ændre på ! Jeg har ikke selv den fjerneste forstand på eller
> interesse i elektroniks funktionsmåde, så jeg forholder mig neutral.

Lad mig beskrive et eksempel på en sikringsmekanisme, der findes i mange
tyverialarmer. Om mekanismen aktiverer en funktion der futter P-Watch af
eller sætter alarmen i gang er underordnet.

Du har to "ben" der går ind og berører en eller flere af skruerne. Så længe
skruen er i bund, danner den forbindelse mellem de to ben, og der løber en
lille strøm. Da skruen for det første er af en begrænset længde, vil det
betyde at når man skruer skruen ud, bryder man forbindelsen og alarmen går i
gang.
Der er tre måder at omgå dette på: Den helt pæne, den pæne og den knap så
pæne :)

Den helt pæne er at man borer skruehovedet af og lader resten af skruen
forblive i. Denne metode virker dog ikke hvis den ene af benene går på
skruehovedet, men det er også sjældent.

Den pæne er at man borer skruen ud med en split med et borehovede, således at
kontakten forbliver, men gevindet på skruen forsvinder.

Den grove er at man skærer kassen op med en lille sav alà dem de bruger på
sygehusene, til at skære gips op med.

En anden og simplere måde er at lade "låget" på boksen udstyre med en lille
stump kobber, og så bruge denne stump til at slutte to ben, på samme måde som
før beskrevet.

Jeg vil vædde på at det er den sidste måde der er anvendt i P-Watch og med en
følsom induktansmåler (et apparat der måler på det magnetfelt der opstår
omkring alle ledere), kan man finde ud af hvor de to baner går. Så borer man
to meget små huller, sætter et par popnitte-agtige dimser igennem (som man er
sikker på leder) og forbinder de to. Rent Hollywood men sådan er det faktisk
i mange tilfælde :)

I moderne og mere komplekse tyverialarmer sidder der ud over de ovennævnte
beskrevne kontakter også lysfølere, IR-følere, bevægelsessensorer m.m., men
det koster alt sammen penge, og for hver sikring man indfører stiger
kompleksiteten og dermed fejlrisikoen.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"We do what we want and we do it with pride"
-- 2 Unlimited: No Limit

Fra : Thomas Olsen

Dato : 06-12-04 22:32

Hej Jesper.

> Er den ikke FOR dyr??
>
> http://www.p-watch.com/webshop/

Det eneste du ikke har fået svar på endnu er prisen

Den fås til 599,- hos Jacobil i Birkerød.

Den er meget simpel at montere 3 ledninger, 1 fast +(plus), 1 stel og 1
tændingsplus der ikke må blive afbrudt når tændingsnøglen står så den tørner
starteren.

/Thomas.
ps. Der ikke har fortrudt at have købt een

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 06-12-04 22:37

On Mon, 06 Dec 2004 22:31:35 +0100, Thomas Olsen wrote:

> [...]
> tændingsplus der ikke må blive afbrudt når tændingsnøglen står så den tørner

Damn, er der ikke mere i det? Jeg syntes ellers man har hørt flere steder
fra (dengang den kom frem) at den var så svær at installere at mange
anbefalede man betalte sig fra det hos mekker eller autoelektriker.

Jeg kan måske forstå det i nyere biler hvor det nok er umuligt for
normale mennesker at komme ind til ledningsnettet, men der må også være
en del biler derude hvor det er muligt.

Hvis jeg forstår dig ret, så er det (måske) bare den ledning man ofte
forbinder radioen med således at den slukker man slukker motoren?

Thomas

Fra : Thomas Olsen

Dato : 07-12-04 07:51

Hej Thomas.

> [...]
>
> Hvis jeg forstår dig ret, så er det (måske) bare den ledning man ofte
> forbinder radioen med således at den slukker man slukker motoren?

Både og..

Nu har jeg monteret nogle stykker af p-watchene, og på langt de fleste
nyere biler forsvinder tædingsplussen til radioen, i det øjeblik du tørner
starteren.
så du skal finde en anden tændingsplus, og den findes nemmest nede ved
sikringsboksen.

ellers kan du se inde på www.p-watch.com der ligger komplet monterings
vejledning og manual.

/Thomas.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 07-12-04 16:39

On Tue, 07 Dec 2004 07:51:24 +0100, Thomas Olsen wrote:

> [...]
> starteren.
> så du skal finde en anden tændingsplus, og den findes nemmest nede ved

Ja ok... det kommer selvfølgelig an på bilen

Læste lige lidt om det i vejledningen og det er faktisk lavet rimelig
snedigt således at man ikke kan undgå at skulle køre i bilen før man
kan lave en ny parkering. På det område er den faktisk mere sikker
indikator end en alm. p-skive.

Men nu parkere jeg meget sjældent på tidsbegrænsede parkeringspladser,
så de penge er ikke til mit behov. Men det skyldes nu også at man her i
Århus nærmest har støvsuget byen for tidsbegrænsede pladser i
midtbyen, og til daglig (hjemme og på arb) er der ikke begrænsninger på
tiden

Thomas

Fra : phk

Dato : 07-12-04 10:39

"Thomas Olsen" <thomas(at)@alleen39(dot).dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> starteren.
>
> /Thomas.
> ps. Der ikke har fortrudt at have købt een

Kop og Kande havde dem som sagt for en måneds tid siden i en meget lang
periode (det var ikke blot et ugestilbud) til 399 .....

I dette tilfælde i Århus, men ....

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim

Dato : 07-12-04 17:08

> Kop og Kande havde dem som sagt for en måneds tid siden i en meget lang
> periode (det var ikke blot et ugestilbud) til 399 .....

> [...]

Jeg ringede lige til kop og kande i Herning ,de skulle desværre have 795,-
kr.

Mvh. Kim

Fra : phk

Dato : 09-12-04 15:56

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ringede lige til kop og kande i Herning ,de skulle desværre have 795,-
> kr.

Jeg var selv lige omkring Thisted - de har dem ikke på tilbud og har aldrig
haft dem. Jeg var nok bare heldig i Århus så. Eller de var heldige at de var
sat ned så de kunne sælge mig et par stykker :)

--
Per, Esbjerg