Sortering af liste over mappeindhold
Fra : Brian Emilius

Dato : 05-12-04 11:18

Hej NG

Dette script kender I vel allesammen:

if ($handle = opendir('../../data/filer')) {
while (false !== ($file = readdir($handle))) {
if ($file != "." && $file != "..") {
echo "$file<br>\n";
}
}
closedir($handle);
}

Men hvordan får jeg det til at sortere listen ASC eller DESC?

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-12-04 11:50

On Sun, 5 Dec 2004 11:18:02 +0100, "Brian Emilius" <msn@emilius.dk>
wrote:

>Men hvordan får jeg det til at sortere listen ASC eller DESC?

I stedet for at echo'e $file ud, så tilføj hver $file til et array,
sortér arrayet efterfølgende med sort() eller en lignende
sorteringsfunktion, og print så værdierne i arrayet ud.

glob() er i øvrigt en mere simpel måde at få en liste over filer, end
at skulle rode med filhandles. Så i en helt simpel udgave:

<?php
$files = glob('../../data/filer/*');
natcasesort($files);
print implode('<br>',$files);
?>

--
- Peter Brodersen

Fra : Jesper Laursen

Dato : 05-12-04 11:54

On 05/12/04 11:18, Brian Emilius wrote:
> Men hvordan får jeg det til at sortere listen ASC eller DESC?

Du smider det hele ind i et array først - og derefter bruger du en af de
mange sort-funktioner php har.

Til sidst løber du så listen igennem igen, f.eks. med foreach(), for at
printe alle elementer ud.

--
Jesper Laursen
http://www.lauer.dk/

Fra : Brian Emilius

Dato : 05-12-04 19:59

"Jesper Laursen" <lauer@php.net> skrev i en meddelelse
> Du smider det hele ind i et array først - og derefter bruger du en af de
> mange sort-funktioner php har.
>
> Til sidst løber du så listen igennem igen, f.eks. med foreach(), for at
> printe alle elementer ud.

Det har jeg nu gjort (brugte natcasesort()), men listen bliver ikke sorteret
korrekt - fx optræder der nogle filer, der starter med F, så kommer R og så
kommer F igen.
Hvordan kan det være?

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-12-04 21:11

On Sun, 5 Dec 2004 19:59:21 +0100, "Brian Emilius" <msn@emilius.dk>
wrote:

> [...]
>korrekt - fx optræder der nogle filer, der starter med F, så kommer R og så

Ligger siden online, så man kan se den? Eller kan du klipkopiere
outputtet (fra HTML-kildeteksten) ind her?

Der er ikke en fil, der starter med mellemrum eller lignende?

--
- Peter Brodersen

Fra : Brian Emilius

Dato : 07-12-04 15:44

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> Ligger siden online, så man kan se den? Eller kan du klipkopiere
> outputtet (fra HTML-kildeteksten) ind her?

Jeg har brugt natcasesort():

avlshanner.doc<br />
koebskontrakt.doc<br />
opdraet_annonce.doc<br />
parring_stamtavle_rekv.doc<br />
parringskontrakt.doc<br />
titeltagere.doc<br />
udenland_udstilling.doc<br />
aarets_kat.doc<br />
breedcouncils.doc<br />
FD_Disciplinarnavnet_2004.doc<br />
FD_Disciplinarnavnet_2004.pdf<br />
FIFe_FDAvlsogregistreringsregler_2004.doc<br />
regler.zip<br />
FU_REF_040511.pdf<br />

> Der er ikke en fil, der starter med mellemrum eller lignende?

Nix...

Venlig hilsen
Brian Emilius