Eva Cassidy
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-12-04 09:55

I går fik jeg endelig købt min første cd med Eva Cassidy,
"Wonderful world".

Nu vil jeg blot spørge her, om der er nogen som vil anbefale
hvilken cd jeg skal købe som den næste?

P.s.: Eva Cassidy (1963-1996) Amerikansk sangerinde med en
*gudbenådet* sangstemme. Hun blev desværre først rigtig
"opdaget" efter hendes tidlige død.

(Eva Cassidy er tidligere omtalt her i dk.musik).

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Jens Hedegaard

Dato : 05-12-04 10:12

Hej!
Som du jo antyder, er stemmen fantastisk ligemeget hvad hun
synger/sang, så min anbefaling skulle være, at du går efter de
sange, du har lyst til at høre. Selv er jeg totalt solgt over
CD'en "Time after Time", hvor især titelnummeret samt "Kathy's
Song" (Simon & Garfunkel) og den næsten traditionelle "Penny to my
name" går rent ind. Hvis det mere er den jazzede side af Eva, der
tænder en, er det måske det "originale" album "Songbird" med
gennembrudsversionen af "Over the Rainbow", der skulle være det
næste.
Mange hilsener
Jay

Fra : Torben Larsen

Dato : 05-12-04 10:29

Køb Songbird, der er en fantastisk skive. Og når du nu er hos din
pladepusher, så køb Live at The Blues Alley, der viser en lidt mere jazzet
Eva Cassidy.
Jeg har selv følgende plader;
American Tune
Eva by Heart
Imagine
Live at Blues Alley
Songbird
The Other Side
Time After Time
Wonderful World
og de er gode allesammen.

Torben Larsen
torben-larsen@webspeed.dk

Fra : Anders

Dato : 05-12-04 13:46

Herluf Holdt, 3140 wrote:
> I går fik jeg endelig købt min første cd med Eva Cassidy,
> "Wonderful world".
>
> Nu vil jeg blot spørge her, om der er nogen som vil anbefale
> hvilken cd jeg skal købe som den næste?

Jeg vil også anbefale Songbird. Der er lidt blandet instrumentering,
forskellige stilarter og lidt af hvert. Rigtig lækkert album. God
fornøjelse!

--
Anders

Fra : Poul

Dato : 06-12-04 11:27

> I går fik jeg endelig købt min første cd med Eva Cassidy,
> "Wonderful world".

Tillykke

> Nu vil jeg blot spørge her, om der er nogen som vil anbefale
> hvilken cd jeg skal købe som den næste?

"Live at Blues Alley" er - efter min mening - den bedste plade hun har
lavet.
Den svinger bare. Stemningen er rigtig fin. God live lyd.

Fed fed skive

Mvh. Poul

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-12-04 16:46

Poul skrev:
> Tillykke

Tak. Og tak til jer alle for forslagene.

> "Live at Blues Alley" er - efter min mening - den bedste plade
> hun har lavet.

Det bliver nok "Songbird" og "Live at Blues Alley", der bliver de
næste to cd'er. Jeg er *meget* til jazz. Men altså - Evas stemme,
den *rører* ved noget.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt