hund der piver!
Fra : Heidi Jensen

Dato : 05-12-04 10:30

Hej

Hvordan får man sin hund til at la' være med at pive! Hun piver når hun er
ude, hun piver når hun keder sig, hun piver når hun ikke kan se os, hun
piver når vi kører i bil, og om natten piver hun 9 timer ud af de 9,5 vi
sover! Hun piver også hvis hun får en komando.... Hun piver faktsik stort
set HELE tiden!

Det er ved at gå os lidt på nerverne, men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg
skal gøre, for at få hende til at stoppe!

Heidi

Fra : A:H

Dato : 05-12-04 12:50

"Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er ved at gå os lidt på nerverne, men jeg aner simpelthen ikke hvad
> jeg skal gøre, for at få hende til at stoppe!

Hej Heidi
Hvor gammel er din pivskid

Annette

Fra : Heidi Jensen

Dato : 05-12-04 13:44

Hun er 2, en omplaceringshund vi har haft hende i en lille måned!

Vi har på intet tidspunkt føjet hende, når hun har pevet!

Hun har boet flere forskellige steder, dette er hendes 4. hjem! De 2 af
stederne har hun sovet i stalden, hvor i mod det ene har hun været senge
hund!

Hun er fejler ikke noget, som er skyld i det! Det er nok noget tryghed eller
opmærksomhed eller hvad ved jeg! Jeg gider bare ikke høre på det mere!

Så hvis I har nogen gode ideer, så vil de blive modtaget med kyshånd!

Radio, legetøj, tyggeguf osv. er afprøvet! Hun har ingen interesse for noget
som helst!

Heidi

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 12:45

> [...]

> Hun har boet flere forskellige steder, dette er hendes 4. hjem! De 2 af
> stederne har hun sovet i stalden, hvor i mod det ene har hun været senge

Det med at sove i en stald / hundegård er virkelig noget, der kan ødelægge
en GD.
Samtidig med, at hun så både har haft hvalpe og skiftet hjem mange gange, så
er det nok et tryghedsproblem.

Hvor længe har i haft hende og har hun pevet hele tiden ?

> Så hvis I har nogen gode ideer, så vil de blive modtaget med kyshånd!

Har svært ved lige , at komme med en genial løsning til jeres problem.
Desværre...
Hvordan er hun sammen med jeres anden hund ?
Kigger hun lidt efter, hvordan den anden hund opfører sig eller lever hun
bare i sin egen verden ?
Hvis hun kigger lidt på den anden hund, kan i måske bruge ham som hjælp, til
at fange hendes interesse for forskellige ting, som f.eks. finde godbidder
og andre øvelser.
Hun kan måske lære bedre, at forstå hundesprog ( og jeres sprog ) hen ad
vejen, hvis hun
f.eks. ser, at den anden hund bliver glad for sin ros.

Vores tidligere hund Buffy, der fik hjernehindebetændelse og pludselig var
helt på bar bund, lærte en masse i samvær med andre hunde. Det gjaldt både
hundesproget og hendes egen selvtillid, der langsomt blev bygget op igen.

Det kommer nok til at tage sin tid og tålmodighed, men det kan godt
lykkedes.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 05-12-04 13:08

On Sun, 5 Dec 2004 10:30:09 +0100, "Heidi Jensen" <beardie@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det er ved at gå os lidt på nerverne, men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg
>skal gøre, for at få hende til at stoppe!

gå til dyrlægen for at få undersøgt om der er noget i vejen til at
starte med

Fra : A:H

Dato : 05-12-04 13:10

> [...]
>
> Det er ved at gå os lidt på nerverne, men jeg aner simpelthen ikke hvad
> jeg skal gøre, for at få hende til at stoppe!

Det første jeg vil sige til dig det er at hvis din hund er sund og rask tror
jeg det er noget i selv har vænnet hende til, ved at føje hende når hun
piver.
Jeg har lidt af det samme problem.
Min mand og jeg er ikke helt enige om hvordan man skal "opdrage" en hund
hvis hun nu feks. piver reagere han straks på det, og rejser sig fra stolen,
og gør det hun vil have ham til ! opmærksomhed ,ud ,have noget eller noget
helt fjerde.
min mand arb. hjemmefra 14 dage af gangen og er så hjemme 1 mdr.

Men den går ikke ved mig, jeg ignorere hende, når hun piver, hun opnår intet
ved at pive, og det har hun lært, så det piveri får en ende når han ikke er
i nærheden.
Hun piver stort set ikke når jeg går med hende alene.
Annette

Fra : A:H

Dato : 05-12-04 16:44

> [...]
>
> Det er ved at gå os lidt på nerverne, men jeg aner simpelthen ikke hvad
> jeg skal gøre, for at få hende til at stoppe!

Hej Heidi.
En hund glemmer ikke sådan bare lige, og nu ved jeg ikke om du er hjemme ved
hende hele dagen.
Men der er ikke nogen tvivl om at hun savner noget.
Måske i skulle prøve at kontakte en hunde psykolog.
Det ville jeg gøre!
Annette

Fra : Heidi Jensen

Dato : 05-12-04 21:05

"A:H" <ah@dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hende hele dagen.
> Men der er ikke nogen tvivl om at hun savner noget.
> Måske i skulle prøve at kontakte en hunde psykolog.

Jeg er højgravid med bækkenløsning, så ja, jeg går hjemme hele dagen!

Jeg vil prøve at tage kontakt til psykologen, hvis det ikke ændrer sig
indenfor de næste få dage! Tænkte bare, om der var nogen der havde nogen
forslag til hvordan man kan løse det!

Heidi

Fra : bodil clausen

Dato : 05-12-04 21:29

Hej
hvilken hund har du?
Nogle hunde , specielt hyrdehunde har det med at pibe meget, det er ofte når
de keder sig.
Hvis det er problemet så vil lidt hjerne arbejde sikkert hjælpe, prøv med
godbidder gemt i stuen, eller spredt ud på et stort græs område.
Godbidder gemt under en kop - tallerken eller lign. er også godt, det drejer
sig om at finde nogle aktiviteter hvor hunden skal bruge hovedet og gerne
næsen for at løse, det kan måske hjælpe.
Samtidig så prøv at rose hunden når den er stille, prøv at stå med hunden
ved siden af dig og vent til den er stille bare et øjeblik, ros så stille og
rolig, det er vigtigt at rosen falder medens hunden er stille, ignorrer den
når den piber.

Bodil
www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

Fra : Heidi Jensen

Dato : 05-12-04 22:33

"bodil clausen" <Leifcla@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> hvilken hund har du?
> Nogle hunde , specielt hyrdehunde har det med at pibe meget, det er ofte
> når de keder sig.

Grand Danois... ja hyrdehund har jeg også en af... og han piber også når han
keder sig, men det er noget andet!

> Hvis det er problemet så vil lidt hjerne arbejde sikkert hjælpe, prøv med
> godbidder gemt i stuen, eller spredt ud på et stort græs område.

Det har ingen interesse for hende! Hun vil gerne ha' godbider, men så skal
de "gi's" og ikke findes selv!

> Godbidder gemt under en kop - tallerken eller lign. er også godt, det
> drejer sig om at finde nogle aktiviteter hvor hunden skal bruge hovedet og
> gerne næsen for at løse, det kan måske hjælpe.

Nej, hun vil ikke! Jeg tror hun er bange for, at vi er væk, hvis hun bruger
tid på noget andet, end at holde øje med os! Man skulle give hende et lille
kamera, så hun kan se hvad vi render og laver, når hun ikke kan se os :0)

> Samtidig så prøv at rose hunden når den er stille,

Vi roser og roser og roser! Det er som om, hun ikke aner hvad der foregår,
når hun får ros! Så er det som om, hun bare bliver nervøs! Den stakkel!

> [...]
> og rolig, det er vigtigt at rosen falder medens hunden er stille, ignorrer

Ja, ved det! Puha det har været nogle laaaaange nætter! Men så må der bare
ørepropper til :0)

Jeg tror det er et trygheds problem, hun har været mange ting i gennem...
skiftet ejer 4 gange på 6 mdr. Jeg tror det hænger sammen med, at hun er
bange for at skifte hjem igen! Men ingen nye hjem mere! Hun bliver her... vi
skal bare ha' løst det her problem!

Det er en ret svær situation vi er havnet i.... Men nu får jeg da prøvet
hvordan det er, at bliver holdt vågen om natten, af en der græder, før
babyen kommer til verden! :0)

Heidi

Fra : Mus

Dato : 05-12-04 23:03

Heller ikke hvis de er specielt lækre. Små pølsestykker eller små
leverstykker ?

> Vi roser og roser og roser! Det er som om, hun ikke aner hvad der foregår,
> når hun får ros! Så er det som om, hun bare bliver nervøs! Den stakkel!

Ja jeg synes også det er synd for den stakkels hund. Håber ikke i overvejer
at give/sælge videre - det ville næsten ikke være til at bære. Giv den tid
og hav tålmodighed.
Hvornår skal du nedkommer. For det skulle jo helst tage lidt af inden -
ellers bliver det ikke sjovt.

> [...]
> bange for at skifte hjem igen! Men ingen nye hjem mere! Hun bliver her...

Uha godt. Det er beroligende. Selv om tingene jo kan være svære at forudse
inden den lille ny kommer.
Jeg har faktisk aldrig oplevet noget lignende, så det er lidt svært at råde.
Men ja enten er hun meget utryg eller også er det en vane hun har tillagt
sig. Det virker dog mest som om det er det første, også med hendes
forhistorie.
Træner i med hende og løser opgaver med hende. Dvs ikke opgaver hun skal
løse alene, men sammen med jer?

> Det er en ret svær situation vi er havnet i.... Men nu får jeg da prøvet
> hvordan det er, at bliver holdt vågen om natten, af en der græder, før
> babyen kommer til verden! :0)

Ja i bliver vænnet til det forud he he.

LN

Fra : Heidi Jensen

Dato : 06-12-04 09:24

> Ja jeg synes også det er synd for den stakkels hund. Håber ikke i
> overvejer
> at give/sælge videre

Nej det gør vi heller ikke! Dette er sidste stop inden dyrlægen! Med
mindre....... det er en ret lang og akarvet historie, men tøsen her har
været en masse grimme ting i gennem! Der hvor jeg har hentet hende, vil have
6000 kr. for hende! Men ikke om jeg i min vildeste fantasi vil give 6000 kr.
for en hund i den forfatning! En hund som har haft hvalpe i en alder af 1,5
år, og som vi skal bruge en masse tid og penge på at få rettet op på!

Så nu er der både politi, dyrernes beskyttelse og DKK indblandet! For hunden
slipper jeg ikke friviligt igen, og sælger vil have hende igen! Så hun kan
lave hvalpe på hende til sommer! Jeg håber at vi "vinder", og at hunden ikke
skal flyttes mere!

- det ville næsten ikke være til at bære. Giv den tid
> og hav tålmodighed.
> Hvornår skal du nedkommer. For det skulle jo helst tage lidt af inden -
> ellers bliver det ikke sjovt.

2. jan. Ja det skulle gerne have hjulpet på det inden :0)

> Træner i med hende og løser opgaver med hende. Dvs ikke opgaver hun skal
> løse alene, men sammen med jer?

Vi har prøvet lidt, men hun farer forvildet rundt og hopper op i sofaen,
løber op ad trappen, lægger sig på gulvet, og ind i hendes seng! Ellers
piver hund og sætter sig og rejser sig, sætter sig, og rejser sig! Udendørs
hopper hun op af os, og holder sig fast... og lille mig kan sgu ikke holde
til at stå med sådan en hund på skuldrene :0)

Så al træning venter vi med, til hun er faldet mere til ro, og ikke er så
behage syg!

Fra : bodil clausen

Dato : 06-12-04 11:45

er?

> [...]
> ikke holde til at stå med sådan en hund på skuldrene :0)
>
> Så al træning venter vi med, til hun er faldet mere til ro, og ikke er så

Sådan som du beskriver hunden så skal i i gang med at træne, det lyder som
om hunden simpelthen keder sig og stresser.
Godbidder ud i græsset, spor og alm. lydighedstræning, at hun hopper rundt
og virker fjollet er bare fordi hun ikke forstår hvad i vil have hende til.
det skal i vise hende stille og roligt.
Jeg mener afgjort det er en stor fejl at lade være med at træne, hunden
falder bedre til hvis den bliver brugt.
At den ikke vil lede efter godbidder er jeres fejl godbidderne er ikke gode
nok, eller i går fra den imens, det skal i ikke i starten gå ved siden af og
fortæl hunden hvad i vil have den til.
I for ikke en god og glad hund ved at lade den gå og pibe nu...

Fra : Heidi Jensen

Dato : 06-12-04 12:21

> Sådan som du beskriver hunden så skal i i gang med at træne, det lyder som
> om hunden simpelthen keder sig og stresser.
> Godbidder ud i græsset, spor og alm.

Nej du misforstår, vi kan ikke få hende til noget uden vi er der! Hun vender
ikke ryggen til os...så er det ligemeget hvor lækkert godbiderne har været!

Når hun får en komando tager hun halen mellem benene og gør alle de ting
der! Det er ikke af begejstring... Jeg tror hun er bange, fordi hun evt. har
fået slag ved ikke at gøre det rigtige! Når vi så beder hende om noget,
prøver hun at gøre alle ting hun har lært!

lydighedstræning, at hun hopper rundt
> og virker fjollet

Det er ikke fjol, det frustration!

er bare fordi hun ikke forstår hvad i vil have hende til.
> det skal i vise hende stille og roligt.

Vi har prøvet at "sitte" hende, men så piver hun, og synes slet ikke om det!
Vi har prøvet med klap og kæl osv. og beroligene ord, godbider osv.

> Jeg mener afgjort det er en stor fejl at lade være med at træne, hunden
> falder bedre til hvis den bliver brugt.

Hun er rolig nok ellers, altså når vi er i samme rum, og vi ingen krav
stiller! Men hvis du tror det vil hjælpe, at vi træner hende, så vil vi da
forsøge det!

> At den ikke vil lede efter godbidder er jeres fejl godbidderne er ikke
> gode nok, eller i går fra den imens, det skal i ikke i starten gå ved
> siden af

Det vil jeg prøve!

og
> fortæl hunden hvad i vil have den til.
> I for ikke en god og glad hund ved at lade den gå og pibe nu...

Nej, det er også det jeg forsøger at få hjælp til at få stoppet! :0)

> Bodil
> www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

Hun fik en trøje af mine og et tæppe fra soveværelset med i sin seng i nat!
og jeg ved ikke om vi bare har været enormt trætte, men vi har ikke hørt
meget til hende! Så jeg har sovet godt - dejligt!

Jeg tror og håber på, at det nok skal komme!!! Vi skal bare ha' hende til at
forstå, at hun ikke bliver efterladt igen! Men stakkels hund, hvis sælger
har krav på at få hende igen! Hun er en god hund, der har haft et turbulent
liv! Jeg har så ondt af hende!

Heidi

Fra : Mus

Dato : 06-12-04 13:00

> [...]
> og jeg ved ikke om vi bare har været enormt trætte, men vi har ikke hørt
> meget til hende! Så jeg har sovet godt - dejligt!

Ok det antog jeg lidt at i havde prøvet. det er der mange, der gør ved små
hvalpe. God idé. Så kan hun lugte jer. Og hvis i så kan få hende til også at
være lidt mere træt. Det behøver jo ikke absolut være klassisk træning. Det
kan være sjov træning man laver sammen med hunden.

> Jeg tror og håber på, at det nok skal komme!!! Vi skal bare ha' hende til
at
> forstå, at hun ikke bliver efterladt igen!

Ja men det tager tid. I skal have tålmodighed. Hun glemmer jo nok aldrig
helt. Men hun kan godt lære at blive tryg igen.

>Men stakkels hund, hvis sælger
> har krav på at få hende igen! Hun er en god hund, der har haft et
turbulent
> liv! Jeg har så ondt af hende!
>
> Heidi

Ja det har jeg også. Man får helt lyst til at tage hende til sig. Dejligt
hun har fået et godt hjem hos jer.
Det er sådan en dejlig race. Med ro, glæde og tålmodighed skal det nok
komme.

LN

Fra : Mus

Dato : 06-12-04 12:49

> [...]
> lave hvalpe på hende til sommer! Jeg håber at vi "vinder", og at hunden

Har i papir på hun er jeres? Eller har den forrige ejer papir på hun er
deres?

> [...]
> til at stå med sådan en hund på skuldrene :0)
>
> Så al træning venter vi med, til hun er faldet mere til ro, og ikke er så

Jeg tror ikke i skal vente. Hun virker meget stresset. Men om det skyldes
angst(indre uro) eller kedsomhed er svært at sige. Uanset vil det være en
god ide for hende at få brugt krop og hoved. Det kender vi jo også fra os
selv.

Problemet er næsten at de fleste træningspladser er ved at lukke for julen.
Hvor bor i henne? Min mand er hunde træner og vil sikkert gerne hjælpe jer
lidt. Men vi bor i midt-vest jylland.
Hvordan har hun det med andre hunde? Og piber hun også når hun leger med
dem, eller glemmer hun det så?

LN

Fra : Heidi Jensen

Dato : 06-12-04 12:55

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> hunden
> ikke
>>

> Har i papir på hun er jeres? Eller har den forrige ejer papir på hun er
> deres?

Vi har papierne, og hun er ejerskiftet i vores navn! De 2 af hjemmene havde
ikke ejerskiftet hende, så det var dem der havde købt hende som hvalp, jeg
skulle ha' underskriften fra! De blev meget ked af det, når jeg sendte
billeder af hende, og havde svært ved at tro på, at det var "deres" hund! Så
der har ingen problemer været, med at få dem til at hjælpe - de har også
haft kontakt til D.B. og politiet....... Så hvis sælger ikke på andre måder,
kan bevise at hun har ejet hunden, har vi retten på vores side..... så vi
går bare og venter spændt på, hvad hun hoster op med! Det drejer sig kun om
penge for hende, altså der skal bare øses nogle hvalpe ud, så er det
ligemeget hvordan hundene er både fysiks og physisk! Det er skækkeligt! Jeg
har flere gange prøvet at få hende til at forstå situationen, men hun vil
ikke høre, og vil ingen kontakt ha' til mig, før hun ved hvad hun kan gøre
for at få hunden igen!

> [...]
> julen.
> Hvor bor i henne? Min mand er hunde træner og vil sikkert gerne hjælpe jer

Det er lidt langt at tage for træningens skyld, da vi bor på Bornholm! Men
ellers tak for hjælpen! Vi har en træningsmulighed herover, men den ligger
mens min mand er på job, og jeg kan ikke lige pt. Og er det klogt at la' en
anden gøre det?

> Hvordan har hun det med andre hunde? Og piber hun også når hun leger med
> dem, eller glemmer hun det så?

Nogle gange... har beskrevet det i et andet indlæg!

Fra : Mus

Dato : 06-12-04 13:32

> [...]

> penge for hende, altså der skal bare øses nogle hvalpe ud, så er det
> ligemeget hvordan hundene er både fysiks og physisk!

Vil i øvrigt advare imod at købe hund sådan et sted en anden gang. Man
støtter dem jo i at fortsætte. Selv om det er svært at stå imod. Man skal
bare slet ikke tage ud sådan et sted. Det kan godt være man redder 1 men man
ødelægger måske på samme tid 10 derved. Hvis du forstår hvad jeg mener?
Forstår godt det er svært, men for en anden gang, prøv at undgå sådanne
steder.

> Det er lidt langt at tage for træningens skyld, da vi bor på Bornholm!

Ja det kan jeg jo kun give dig ret i.

> [...]
> mens min mand er på job, og jeg kan ikke lige pt. Og er det klogt at la'

Nej det synes jeg ikke. Det skal være jer der træner hunden. Og det behøver
som sagt ikke være klassisk træning. Mere gode klassiske timer med hunden.
tænker mere på aktiveringsøvleser, kontaktøvelser, leg og bare gode stunder.
Hvad med din mand har han mulighed for at tage ud feks 1-2 timer til
stranden feks i weekenden og lade hende løbe og strække ud? Kommer hun når i
kalder?

LN

Fra : Heidi Jensen

Dato : 06-12-04 13:53

> [...]
> ødelægger måske på samme tid 10 derved. Hvis du forstår hvad jeg mener?
> Forstår godt det er svært, men for en anden gang, prøv at undgå sådanne

Vi havde ingen idé om, hvad hun var for en! Hun var skide sød og flink, og
jeg hvidste hun skulle ha' hvalp fra et andet sted, hos en DKK opdrætter,
som i forvejen har en udstationeret hos hende! Så det hele måtte jo være
godt nok - men jeg fandt da ud af noget andet, efter vores første besøg hos
dyrlægen! Ellers så er jeg heller ikke den der støtter sådanne folk, og kan
flippe fuldstændig, når jeg hører om nogen, der har købt hunde sådan et
sted! Så en kæmpe skideballe til mig selv :0) Men som sagt, hun får ingen
penge af mig, og heller ingen hund..... Så det er ris til hendes egen røv,
at hun ikke har undersøgt mig, før hun "solgte" mig hunden! Jeg havde nok
lidt mere forstand end hvad hun regnede med!

> [...]
> Hvad med din mand har han mulighed for at tage ud feks 1-2 timer til
> stranden feks i weekenden og lade hende løbe og strække ud? Kommer hun når

Vi har ikke prøvet med hende alene, men med vores anden hund, så kommer hun!
Men hun ELSKER at få lov til at løbe og "skabe" sig uden snor på! :0)

Fra : Leyna

Dato : 06-12-04 12:24

On Sun, 5 Dec 2004 22:32:32 +0100, "Heidi Jensen" <beardie@mail.dk>
wrote:

> [...]
>bange for at skifte hjem igen! Men ingen nye hjem mere! Hun bliver her... vi

Jeg var ellers på vej med den helt store sk*deballe til dig/jer, for
ikke at gi' hunden en chance, men alene det at I _vil_ beholde hunden
taler til jeres fordel.

Hvis du lige kigger på at denne hund er blevet smidt rundt med i det
sidste halve år, så synes jeg at en lille måneds tid er meget kort
tålmodighedsmæssigt. Hunden behøver tryghed og samvær, og det i en
sådan grad at det sagtens kan virke dybt belastende lige nu. Men hvis
det er det der skal til, så er det, det der skal "ofres".

Genbrugshunde kan være svære at rette op på, og min egen af slagsen
blev da også ved med at besørge indendørs i temmelig lang tid efter at
vi havde fået ham. Han var nemlig også noget nervøs.
Mit råd nu og her er masser af kærlighed, trygge og faste rammer og
snak med hunden... HELE TIDEN. Jeg ved godt at det er et stort
arbejde, men utrygge hunde bliver altså ikke bare trygge ved at man
tænder på en knap. Det kræver meget arbejde, tålmodighed og ikke
mindst kærlighed og lysten til at få en glad og tryg hund ud af det.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Heidi Jensen

Dato : 06-12-04 12:42

> Jeg var ellers på vej med den helt store sk*deballe til dig/jer, for
> ikke at gi' hunden en chance,

Jeg tog hunden med hjem, for at give hende en chance og et ordenligt
hundeliv! Hun er overhovedet ikke det vi søgte, jeg ville have en jeg kunne
udstille osv. Men det egner hun sig ikke til - men det er også fløjtene
ligemeget! Sådan en hund, kan vi jo altid få!

> [...]
>
> Hvis du lige kigger på at denne hund er blevet smidt rundt med i det
> sidste halve år, så synes jeg at en lille måneds tid er meget kort

Vi har haft hende en måned ja, og vi har ikke givet op, dog har jeg spurgt
jer om hjælp til hendes piven, da jeg ikke selv har anet mine levende råd!
Vi skal jo starte et sted...

Hunden behøver tryghed og samvær,

Helt sikkert!

> [...]

> Genbrugshunde kan være svære at rette op på, og min egen af slagsen
> blev da også ved med at besørge indendørs i temmelig lang tid efter at

Heldigvis har hun intet gjort indendørs, altså jo hun tar fra bordet og
sådan... men har intet ødelagt, og har hverken tisset eller noget på gulvet!

> [...]
> tænder på en knap. Det kræver meget arbejde, tålmodighed og ikke
> mindst kærlighed og lysten til at få en glad og tryg hund ud af det.

Det skal nok komme det hele, det er jeg sikker på! Der er allerede sket
fremskridt på den måned vi har haft hende! Hun har også fået sig nogle gode
legekammerater! Nogle gange glemmer hun, at hun at vi ikke er med i haven,
og hun tonser rundt med Jason og hygger sig helt vildt! Så pludselig er det
som om, hun kommer i tanke om, hvor vi er... så løber hun op til døren,
kradser og piver osv. Nogle gange kommer hun i tanke om, hvor sjovt det var
at lege med Jason, og løber ned igen og leger videre... Det er skønt at se
hundene i fuld hopla ude i haven! :0)

Fra : Mus

Dato : 06-12-04 13:08

> Hvis du lige kigger på at denne hund er blevet smidt rundt med i det
> sidste halve år, så synes jeg at en lille måneds tid er meget kort
> tålmodighedsmæssigt.

Ja men hvis Heidi skal nedkomme om en måned forstår jeg hende altså godt.
Jeg vil så sige det måske var dumt at tage hunden til sig når man er
højgravid. Men sådan er det nu engang og jeg tror altså jeg havde gjort det
samme - hvis jeg havde set en ellers sød og rar hund have det skidt. Tror
det havde faldet mig meget svært at se på. Men ja som du også skriver, der
er bare ingen anden vej en tålmodighed og atter tålmodighed for det kommer
ikke fra dag til dag.

LN

Fra : dpl

Dato : 06-12-04 16:11

Hejsa
Da vores skt. bernhard var yngre, kunne han være enormt belastende, og
ville helst sidde helt oppe på skødet af os hele tiden. Bare vi gik i
køkkenet skulle han med, hver gang, eller også peb han.

Vi valgte at gå nogle monster lange ture med ham, så han blev enormt
træt, og nærmest måtte kravle hjem. Selvfølgelig var det behørigt
afpasset race og alder, og med indlagte pauser. Ikke desto mindre var
han helt færdig når vi kom hjem. Når han så lå i sofaen (ja, det gør han
altså her hos os *smil*), så var der ingen ende på den ros han fik over
sin rolige opførsel. Og nemt var det jo, for han kunne slet ikke andet.

Han lærte efterhånden, at vi sætter specielt pris på, når han ikke gør
noget som helst, men bare en en sød hund der kan slappe af. Og at han
ikke behøver at gøre alverdens knuder på sig selv for at stille os
tilfredse. Men det krævede altså først, at han blev kørt derud hvor
afslapning var det eneste han orkede...

Det er selvfølgelig en anden situation end Jeres, men måske det var værd
at få hende ud på nogle laaange ture, så hun er tvunget til at geare
helt ned bagefter...?

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : bodil clausen

Dato : 06-12-04 16:20

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og nærmest måtte kravle hjem. Selvfølgelig var det behørigt afpasset race
> og alder, og med indlagte pauser. Ikke desto mindre var han helt færdig

Det er lige præcis den effekt man får ved at lave søge øvelser eller gå
spor, 15 min's søg gør hunden lige så træt som 1 times motion ville have
gjort, og så stresser det ikke det kan motion godt gøre på nogle hunde.

> [...]
> noget som helst, men bare en sød hund der kan slappe af. Og at han ikke
> behøver at gøre alverdens knuder på sig selv for at stille os tilfredse.

lige præcis, man opnår at hunden gør det man vil have og man kan rose og
behøver ikke irettesætte det er den nemmeste måde at arbejde med en hund
på.