Bilspil?
Fra : Jasper Norman

Dato : 05-12-04 01:26

Hej.

Jeg har lige købt et Logitech rat & pedaler med force feed back og hele
svineriet... Jeg kunne ikke lade være da jeg havde fået NFS Underground II.

Men er der andre bil spil jeg kan afreagere på? Jeg har F1 2002, men synes
bedre om spil alá NFS. Jeg har spillet Underground I.

Jeg gider ikke "bilskydespil" hvor jeg skal tæppebombe store robotter fra
bilen... Helst "realistiske" spil.

Nogle idéer?

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 05-12-04 06:09

Mit bedste bud er så Collin McRay spillene, Giv dig lidt tid til at finde ud
af køre det, og du har mange gode timer med dem.

/Ole

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-12-04 08:51

Hej

Jasper Norman wrote:
> Men er der andre bil spil jeg kan afreagere på? Jeg har F1 2002, men synes
> bedre om spil alá NFS. Jeg har spillet Underground I.

Ford Racing 3 er faktisk slet ikke tosset og ellers er der faktisk en
rigtig god force feedback support i det gamle Midtown Madness.

** Hvis jeg står i din adressebog og du ikke kender mig, **
** så slet mig venligst. Mange tak. **

Fra : FedeDorit

Dato : 05-12-04 11:57

> [...]
>
> Nogle idéer?
>
> --
> Husk at fjerne "FJERNES" i min e-mail adr.

Toca Race Driver 2 fra Codemasters....der kan du osse køre Truck racing

Fra : Karsten Borchers

Dato : 05-12-04 13:11

Hvis du bor tæt på grænsen til tyskland, eller vil/kan købe fra amazon.de,
så var GTR måske noget.
Simulere FIA GT serien, så det er ægte ræs der er tale om. Desværre er GTR
kun udgivet i tyskland pt, og world wide release er først engang iløbet af
første kvartal 2005. http://www.gtr-game.com

Bedste ForceFeedback til dato, og så er det imo den bedste racesim til dato.
Arcade, Semi-Pro og Simulation, så der er lidt for enhver smag.

/ Karsten Borchers

Fra : Mikael L

Dato : 05-12-04 23:01

"Karsten Borchers" <karsten@*spam*borchers.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dato.
> Arcade, Semi-Pro og Simulation, så der er lidt for enhver smag.

Det er SPILLET. Jeg er ekstremt glad for mit.

Mikael

Fra : JRS -8260

Dato : 05-12-04 13:42

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle idéer?

Midnight Club 2 (har ikke lige prøvet 1'eren)... Super spil. Minder meget om
Underground..

MVH
JRS

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-12-04 14:15

Jasper Norman wrote:

> Men er der andre bil spil jeg kan afreagere på? Jeg har F1 2002, men
> synes bedre om spil alá NFS. Jeg har spillet Underground I.

NFS Porsche Unleashed eller NFS High Stakes. Har dem begge (sammen med
et Logitech FF rat).
Ellers er der Colin McRae 2.0.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-12-04 14:16

Jasper Norman wrote:

> Nogle idéer?

Kom lige i tanke om ét mere - LFS (Live For Speed).

Jesper G. Poulsen

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 05-12-04 17:50

> [...]
> bedre om spil alá NFS. Jeg har spillet Underground I.
>
> Jeg gider ikke "bilskydespil" hvor jeg skal tæppebombe store robotter fra

Jeg vil foreslå FlatOut.

Det er vildt underholdende, også hvis man kan finde nogen at køre imod.

Det har en god damage model, delene flyver til alle sider, når du støder
sammen med nogen eller noget. Gør du det hårdt nok, flyver føreren skrigende
ud gennem vinduet
(Det er go' værkstedshumor.)

Der er både arcade og professional handling mode.
Jeg har kun prøvet på arcade, men selv dér kan du f.eks. slå rammen skæv, så
bilen begynder at trække til den ene side.

Der er alle slags underlag, og dine modstandere er rimeligt hidsige at køre
imod.
Der er et stort landskab omkring, og der er genveje du kan udnytte, f.eks. i
form af ramper du kan flyve over for at skære sving af og lignende.

Rammer du tønder eller andet, flyver det ud over banen, det ser både flot
ud, og du kan udnytte det til at spærre vejen for dine modstandere m.m.

I FlatOut har jeg (og mine venner) genfundet glæden ved computerræs

Du kan kigge her, + evt. hente en demo:
http://www.bugbeargames.com/flatout/index.php

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-12-04 22:33

Henrik Stavnshøj wrote:

> Jeg vil foreslå FlatOut.
> Det er vildt underholdende, også hvis man kan finde nogen at køre
> imod.

Demo'en starter ikke. Ikke engang Setup FlatOut Demo starter. Uninstall
virker fint.

Windows 2000 Pro, SP4, DX9.0c.

Jesper G. Poulsen

Fra : René Lønstrup

Dato : 05-12-04 22:56

Jesper G. Poulsen wrote:
> Demo'en starter ikke. Ikke engang Setup FlatOut Demo starter.
> Uninstall virker fint.
>
> Windows 2000 Pro, SP4, DX9.0c.

Hvilket grafikkort og driver? Der var vist noget om at demoen (måske også
den fulde version?) ikke duede med visse nVidia driver-versioner.. Men da
jeg har et ATI-kort har jeg ikke haft problemet (hvilket må siges at være
ironisk, siden spillet er med i nVidia's "the way it's meant to be played"
kampagne ), så jeg kan ikke rigtigt præcisere det mere, andet end at
nyeste driver skulle være istand til at køre det..

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 05-12-04 23:15

> Demo'en starter ikke. Ikke engang Setup FlatOut Demo starter. Uninstall
> virker fint.
>
> Windows 2000 Pro, SP4, DX9.0c.

Den virker fint, helt uden problemer her. Mit setup er:

Win XP, SP2, DX9.0C, GeForce FX5600 XT.

Så jeg ved ikke hva dit problem kunne være? Har du prøvet de seneste
grafik-kort drivers?

EMil

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-12-04 01:09

Emil Jensen [2100] wrote:

> Win XP, SP2, DX9.0C, GeForce FX5600 XT.

Hvilken version af grafikkort-driver?

> Så jeg ved ikke hva dit problem kunne være? Har du prøvet de seneste
> grafik-kort drivers?

Jeg har GF4 Ti4200 og driver-version 61.77 :-/

Jesper G. Poulsen

Fra : FedeDorit

Dato : 06-12-04 15:56

> Hvilken version af grafikkort-driver?

> Jeg har GF4 Ti4200 og driver-version 61.77 :-/
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Osse her men her funker det max og er osse sjovt at spille .Win Xp pro
+Sp2

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 05-12-04 23:25

> Demo'en starter ikke. Ikke engang Setup FlatOut Demo starter. Uninstall
> virker fint.

Det var da ærgerligt.
Jeg kender desværre kun retail, og den virker fint her.

> Windows 2000 Pro, SP4, DX9.0c.

Jeg har XP SP2, ATI Radeon 9700 med Catalyst 4.4, Dx 9.0c.
Hvilket grafikkort har du?

Der _kan_ være problemer med visse nVidia kort og drivere.
Forceware 61.77 skulle virke.

Ellers kunne denne tråd måske give en løsning:
http://www.flatoutgame.com/forum/forum_posts.asp?TID=721&PN=1
Det ser ud til at have hjulpet en del TI4x00 ejere.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-12-04 01:07

Henrik Stavnshøj wrote:

> Hvilket grafikkort har du?

GF4 Ti4200.

> Der kan være problemer med visse nVidia kort og drivere.
> Forceware 61.77 skulle virke.

Det gør det ikke, kan jeg oplyse :-/

> Ellers kunne denne tråd måske give en løsning:
> http://www.flatoutgame.com/forum/forum_posts.asp?TID=721&PN=1
> Det ser ud til at have hjulpet en del TI4x00 ejere.

Den prøver jeg...

Jesper G. Poulsen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 05-12-04 23:26

> Du kan kigge her, + evt. hente en demo:
> http://www.bugbeargames.com/flatout/index.php

Tak for et supergodt link! Jeg har prøvet demoen, og vil virkelig gerne købe
spillet. Hvor har du fået fat i det? Ifølge den officielle hjemmeside
udkommer den i USA i 2005, men det ser ud til den allerede er i Europa eller
DK da du har den allerede nu?

Mvh

Emil

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 05-12-04 23:51

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> købe spillet. Hvor har du fået fat i det? Ifølge den officielle hjemmeside
> udkommer den i USA i 2005, men det ser ud til den allerede er i Europa

Softxchange har den:
http://makeashorterlink.com/?A55F122F9

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 05-12-04 23:56

"Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Softxchange har den:
> http://makeashorterlink.com/?A55F122F9

Der er i øvrigt også nogle andre:
http://spilpriser.dk/Listprices.asp?ID=102513

Og så mener jeg at jeg har set den i en af de store kæder, Merlin eller
El-Giganten eller noget.

VH
Henrik

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 06-12-04 00:27

> Der er i øvrigt også nogle andre:
> http://spilpriser.dk/Listprices.asp?ID=102513
>
> Og så mener jeg at jeg har set den i en af de store kæder, Merlin eller
> El-Giganten eller noget.

Okay, så den er i almindelig handel nu, og ikke på special butikker kun.
Fint, så skal jeg bare holde øjene åbne.

Tak.

Mvh

Emil

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 06-12-04 11:53

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Okay, så den er i almindelig handel nu, og ikke på special butikker kun.
> Fint, så skal jeg bare holde øjene åbne.
>
> Tak.

Det var så lidt

En lille tilføjelse: Et godt sted at få mere viden er her:
http://flatouthq.planet-multiplayer.de/eng/index.php

Her kan man bl.a. læse at der er en patch på vej, der skal ordne problemer
som dem Jesper har + gøre spillet mere stabilt i det hele taget.

En anden vigtig ting er, at her kan man finde add-ons der muliggør spil over
nettet.

Det ser ud til at det er en lille udvikler, og at de desværre af pengenød
blev presset til at udgive spillet kun med LAN-MP.
Der er så nogen der har udviklet spil-browsere, så man kan finde hinanden på
nettet også.
Det virker fint, kan jeg hilse og sige

God fornøjelse

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-12-04 12:40

Henrik Stavnshøj wrote:

> Her kan man bl.a. læse at der er en patch på vej, der skal ordne
> problemer som dem Jesper har + gøre spillet mere stabilt i det hele

Jeg kan nu ikke finde noget der afhjælper mit problem. Jeg får ikke
engang et crash - jeg får ikke spillet startet. Intet...

Jesper G. Poulsen

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 06-12-04 13:49

> Jeg kan nu ikke finde noget der afhjælper mit problem. Jeg får ikke
> engang et crash - jeg får ikke spillet startet. Intet...

Ja så er jeg også lost.. :-/

Det eneste jeg evt. kunne komme på, var om det er en ødelagt demo du har
hentet?
Eller siger din logbog evt. noget?
Jeg har desværre ikke adgang til W2K, så jeg kan ikke engang afprøve det.

Ærgerligt, det er et sjovt spil du går glip af.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-12-04 16:08

Henrik Stavnshøj wrote:

> Ja så er jeg også lost.. :-/

:-/

> Det eneste jeg evt. kunne komme på, var om det er en ødelagt demo du
> har hentet?

Det skal jeg så ikke kunne sige. Jeg hentede den hos nVidia. Og den
installerede godt nok. Men derefter - intet.

> Eller siger din logbog evt. noget?

Intet

> Ærgerligt, det er et sjovt spil du går glip af.

Ja, det forstår jeg... :-|

Jesper G. Poulsen

Fra : TexasFlood

Dato : 05-12-04 21:28

Skal du have super grafik og realisme så det batter så få fat i Richard
Burns Rally.
Det slår Colin McRae Rally 2005 (og tidligere udgaver) med flere længder
mht. realisme.
Og så er Richard Burns Rally udviklet i samarbejde med Logitech.

TT