Stævnrør
Fra : Morten Holst

Dato : 05-12-04 00:27

Hej NG.

Jeg har en jolle jeg skal ha bygget lidt om på.

Jeg vil blandt andet ligge en lille indenbordsmotor i... Det hele bliver nok
en rigtig god gang hjemmefusk :)

Hvordan slutter man stævnrøret at ude ved skruen? skal der sidde en
simmerring eller lign.

Skal akselen sidde i lejer?

Morten Holst

Fra : Preben Christensen

Dato : 05-12-04 01:26

Hej
Hvis du ikke har prøvet det før vil jeg anbefale at du får en der kender til
det hjælper dig med det.
Der skal bores et ret præcist hul i stævnen til stævnrør og aksel.
Hvad er det for en båd du har?

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Morten Holst

Dato : 05-12-04 05:13

Det er en åben glasfiberjolle med vandfyldt køl

Fra : Preben Christensen

Dato : 05-12-04 10:40

Hvad for en bagende har den?
Er den flad eller hvad?
Har du billeder af den?
Hvor stor er den Længde og Bredde?
Hvor tyk er skroget der hvor stævnrøret kommer ud?
Jeg skal nok hjælpe dig med alle de råd jeg kan give dig men så er jeg nødt
til
at vide så meget som muligt.

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : MAXI-87

Dato : 05-12-04 17:56

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Der skal bores et ret præcist hul i stævnen til stævnrør og aksel.

HHmmmm - skal aksel / propel sidde forrest på båden ?

Hilsen
Hans

Fra : Preben Christensen

Dato : 05-12-04 19:37

HO HO
nej ikke forest men bagerst
hvis hækken er flad giver det problemer med at få plads til både skrue og
ror
og da han skrev det var en vandfyldt køl så er det ikke sådan ligetil at
lave,
men det bliver jo hans problem. Det er da noget af et stykke arbejde at
udføre.
Motorfundament, motor, gear stævnrør, aksel og propel.
der skal jo gerne være plads i den, ligeledes skal der være plads til den
flange, der skal skrues
på hvor stævnrøret skal sidde det er ikke sådan ligetil at lave, hvis båden
ikke er bygget til det.

MAXI-87 bor du i Vejen?
Hvor ligger din båd henne i havn?

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : MAXI-87

Dato : 05-12-04 20:21

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> skrev i en meddelelse
> MAXI-87 bor du i Vejen?
jeps - mener vi har mailet en del sammen om blærebar
Har du stadigvæk MCer og er du stadigvæk ansat ved EDB i Vejen ?

> Hvor ligger din båd henne i havn?
Den ligger i Bække lystbådehavn
Nej den er sendt på bondegårdsferie i Bække, som sædvanlig
når jeg får en anden båd, så skal den have den helt store tur, men
når jeg så har haft den et år eller 2 - så keder den mig som regel, men
nok ikke denne gang - tror jeg bliver lidt bidt af det med ren sejl båd.
(men man er vel handelsmand)
Da jeg arbejder -hmmmm - i Haderslev, går jeg ofte en tur på havnen, og
jeg har også set din båd.
Jeg har haft både i Kolding lorte havn, de sidste 15 år, men håber at få en
plads i verdens bedste lystbådehavn næste år - Bogense.
Jeg brugte for en gangs skyld Kvik Flyt - kanon billigt.
Jule hilsen
Hans

Fra : Preben Christensen

Dato : 05-12-04 22:29

Hej Hans

Mcer har jeg ikke lige for tiden der ingen handle i dem
Jeg er stadig ansat i Vejen med EDB dog kun bærbar hos SD-Data
Jeg brugte også kvik-flyt i august måned de hentede hende i Mariager og
kørte den til Haderslev og ja de er billige.
Ja vi har skrevet en del sammen om bærbare pc
i lige måde med en julehilsen herfra

--
Venlig hilsen

Preben Christensen