Kan ikke flashe min Bios ????
Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 04-12-04 22:55

Har et Asus P4S8X som jeg prøvede at flashe
via MBO'ets indbyggede flash program.
Fandt Bios : P4S8X015.AWD på Asus egen
HP, men ved flash kom der en meddelse om at
Biosopdateringen ikke var kompatibel med den
nuværende.
Burde den ikke bare fise ind, eller er der noget
som jeg mangler at få styr på??????????

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-12-04 23:16

Andersen (3650) wrote:

> Har et Asus P4S8X som jeg prøvede at flashe
> via MBO'ets indbyggede flash program.

Hvad er grunden til opdateringsforsøget?

Jesper G. Poulsen

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 05-12-04 06:00

> Hvad er grunden til opdateringsforsøget?

Vil se om det så understøtter større CPU

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-12-04 13:49

Andersen (3650) wrote:

> Vil se om det så understøtter større CPU

Dvs. at det understøtter din nuværende CPU?

Det kan ikke betale at anskaffe en større CPU, ift. den ydelsesgevinst
du får. Og du kan heller ikke mærke det. Man skal op på over 50% i
ydelselsforbedring før det kan mærkes.

Jesper G. Poulsen

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 05-12-04 19:15

> [...]
>
> Det kan ikke betale at anskaffe en større CPU, ift. den ydelsesgevinst
> du får. Og du kan heller ikke mærke det. Man skal op på over 50% i

Jeg kommer fra en 1,6 GHz P4, og kan for nuværende komme op på
en 2,8 GHz P4, så mon ikke det mærkes. Specielt når man gør en
del i at konvertere/redigere video. Kan jeg med en opdatering komme
endnu højere er det jo bare dejligt.
Men nok snik snak, kan du hjælpe, eller ævle bævler vi bare?? *GGG*

Fra : Brian Lund

Dato : 05-12-04 21:04

> [...]
> endnu højere er det jo bare dejligt.
> Men nok snik snak, kan du hjælpe, eller ævle bævler vi bare?? *GGG*

Du er sikker på at det er et "P4S8X" og ikke et "P4S8X-X"? ;)

Well... Hvilken BIOS version har du? - Du skal "bare" have 1002 (på P4S8X)
for at kunne køre en 2,8 GHz CPU (FSB 533)...

Hvis du har et -X kort skal du faktisk slet ikke opdatere BIOS, og det board
kan køre en 3,06 GHz CPU med HT (FSB 533) på standard BIOS!

http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Brian

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 05-12-04 23:15

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
board
> kan køre en 3,06 GHz CPU med HT (FSB 533) på standard BIOS!

Der var sq da et svar der kan bruges ..............Jesper.
Jeg har en 1004 og prøvede at lave den om til 1005.
Jeg ved godt at den kan køre 2.8 GHz, men hvis den nu
kunne mere med ny BIOS, så vil det jo bare være super.
Det er ikke et -X board, men det at du siger et -X board
kan køre 3.06 GHz, får mig til at tro mit board også kan
komme "derop" med nyere BIOS.

Fra : Brian Lund

Dato : 06-12-04 05:31

> [...]
> Det er ikke et -X board, men det at du siger et -X board
> kan køre 3.06 GHz, får mig til at tro mit board også kan

Det kan det ikke, oficielt ihvertfald!

Se på linken jeg smed, der er ingen grund til at opdatere BIOS medmindre du
vil bruge en Celeron processor... Og det er bare pjat, det vil du ikke få
meget mere ydelse ud af...

Brian