"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:41b2fbef$0$266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Du kan evt sætte nogle t-stykker imellem dine slanger
> den ene som skal give varme skal så sidde efter vandpumpe til
> varmeappearatet og den anden på retur fra varmeveksleren
> så kan du evt også sætte en regulator på den slange der går til
> varmeapperatet til at regulere hvor meget varme
> der skal gå den vej igennem, medmindre der sidder sådan en på det
> varmeappaerat du finder men det er sjældent
> der sidder sådan et spjæld i varmeapperater de sidder som regel på
> slangen.
> Det kan evt anbefales at bruge et varmeapperat fra en Volvo 142 de er
> simple opbygget
>
'
NEJ NEJ NEJ. Nu skal du passe på.
vandet omkring motoren køre i en lukket system. Hvis det bliver for varmt
lukkes der varmet vand ud gennem termostarten og koldt vand løber til. Hvis
du bryder dette system kan det gå galt. Et T stykke efter pumpen som ender i
varmeveksleren kan fjerne vandstrømmen omkring motoren.
Hvis du vil lave varme fra din motor skal det kobles sammen med vandet der
løber rundt om motoren lige nu. Du nævner den er forbedret til det. Husk at
den ikke må sættes højre ind motoren.
Du kan kikke lidt her.
http://auto.howstuffworks.com/cooling-system2.htm
VH Lars