???? TIL NETVÆRK DERHJEMME !!
Fra : Ivan olsen

Dato : 04-12-04 20:49

hej !
jeg har et spørgsmål ang hjemmenetværk.
jeg har tiscali som udbyder af en adsl-forbindelse.
routeren står i stuen ved siden af stuepc-en og så har jeg koblet
os op ved hjælp af en switch.
dvs. at kablet fra skillefiltreret går i routeren og derfra videre til
switchen, og fra switchen går der så 3 kabler ud til hver af vores 3 pc-er.
det virker fint, vi er alle 3 på nettet.
men når jeg så prøver at lave et lille netværk i guiden netværk ( opret
et hjemme- eller mindre kontornetværk ) går det galt.
inst går fint på alle 3 pc-er, men vi kan ikke finde hinanden uanset
hvad vi gør.

NOGEN FORSLAG ????

Kører XP-PRO på alle 3 maskiner.
Ivan

Fra : Karsten

Dato : 04-12-04 21:21

"Ivan olsen" <enghavevej@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjemme- eller mindre kontornetværk ) går det galt.
> inst går fint på alle 3 pc-er, men vi kan ikke finde hinanden uanset hvad

Det lyder som om, at du mangler at installer NetBEUI protokolen under din
netkort.
prøv at se den her side.
http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php

Fra : Calle.

Dato : 04-12-04 22:57

Karsten wrote:
> "Ivan olsen" <enghavevej@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder som om, at du mangler at installer NetBEUI protokolen under
> din netkort.
er jo ikke nødvendigt at bruge NETBEUI, han har jo TCP/IP i forvejen, og har
nettet bag en router
--
Calle.

Fra : Thomas Thorsen [9000~

Dato : 05-12-04 11:25

> Det lyder som om, at du mangler at installer NetBEUI protokolen under
> din netkort.
> prøv at se den her side.
> http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php

Nej, det er ikke nødvendigt at blande endnu en protokol ind (IPX)!

Fra : Jens

Dato : 04-12-04 22:24

"Ivan olsen" <enghavevej@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> NOGEN FORSLAG ????

Hvad hedder den Router helt præcist ?
Og hvilke ipèr får de 3 maskiner ? (bare de 2 første dele)

Mvh Jens

Fra : Calle.

Dato : 04-12-04 22:55

Ivan olsen wrote:
> [...]
> opret et hjemme- eller mindre kontornetværk ) går det galt.
> inst går fint på alle 3 pc-er, men vi kan ikke finde hinanden uanset

husk at dele mappene på pc'erne samt åbne for fildeling i XP firewallen

--
Calle.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-12-04 22:58

Ivan olsen wrote:

> så prøver at lave et lille netværk i guiden netværk ( opret et
> hjemme- eller mindre kontornetværk ) går det galt. inst går fint på

Spring guiden over. Højreklik på de mapper du gerne vil dele, vælg
"Deling", tryk ud for "Del denne mappe". Husk evt. at åbne for
gæste-konto'en.

Jesper G. Poulsen