katte madpriser
Fra : Martin Andersen

Dato : 18-05-01 20:26

Hej

Min kæreste vil meget gerne snart have en kat. Den skal leve sit liv i en
lejlighed - hvilket jeg dog synes er synd, men der er vist mange der har
katte kun indedørs.

Da hun er på su vil hun gerne høre hvad typiske priser på en måned ligger
på. 150-200kr ?

taak

mvh

Martin Andersen
masjov@aub.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-05-01 21:20

Hej Martin

Jeg kan udmærket forstå, at din kæreste gerne vil have en kat - og nej, det
er ikke synd at den kun skal bo indendørs, man skal bare lade være med at få
en kat, som allerede er vant til at komme ud - det ville være synd...

Men nu er det jo ikke kun mad, en kat har brug for... den har også brug for
tissebakke, grus, et kradsetræ (men mindre din kæreste er ligeglad med, om
den kradser i gulvtæppe, møbler og tapet), legetøj, dyrlægebesøg osv. - alt
sammen noget, som koster penge, mange penge endda, hvis man er uheldig...

Hvis din kæreste kun har råd til 150-200 kr. om måneden, så synes jeg, at
hun skulle vente til hun fik lidt flere penge - ikke fordi foderet er
vanvittig dyrt (heller ikke selvom man køber den gode slags), men hvad hvis
missen bliver syg og skal til dyrlægen? Det SKAL der være råd til! Og et
enkelt besøg hos dyrlægen får man næppe til under 300 kr., så det er 1½
måneds budget der ryger på een gang... Nej, din kæreste skal vente til hun
har bedre råd - for det er ikke billigt at have kat.

Mvh. Camilla

Martin Andersen <masjov@aub.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b057639$0$5733$4d4eb98e@news.dk.uu.net...

Fra : Tina

Dato : 18-05-01 21:32

jeg har kat på su og det er gået fint, så længe man har pengene til
pludselige udgifter lagt til side så er det ikke noget problem, ellers kan
det hurtigt slå bunden ud af bugettet. En kattebakke, kradsetræ mm er jo en
engangsinvestering så er der fast udgift a kattegrus og fodder. Der tror jeg
du sagtens kan klare for de 150-200 kr på måneden, bar du sætter lidt til
side.

Tina

Fra : Bodil Nielsby

Dato : 18-05-01 21:56

Hej Martin
En kat kan leve i en lejlighed, men den lever mindst dobbelt så godt, hvis
den har en legekammerat - så hellere få 2 og spare på maden. Man kan, hvis
man prøver sig lidt frem, godt finde noget billigt kattemad, som kræene kan
lide, og ifølge varedeklarationerne er der ikke den store forskel - selv
bruger jeg til to katte ca 160,- ialt på foder, både dåsemad (fra Bilka) og
tørkost (fra Fakta)
Mvh Bodil

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 19-05-01 00:41

Jeg ville aldrig anbefale folk at købe kattemad i et supermarked, Whiskas og
de andre billige mærker har et alt for højt magnesium indhold og vil med
stor sandsynelighed forårsage krystalisering af urinen og altså urinvejssten
som kræver en operation og efterfølgende mad kun fra dyrlægen.

At ligge ud med et godt foder allerede fra katten er lille vil give katten
en bedre livskvalitet.
Olivers ( http://www.olivers.dk/ ) leverer kattemad til døren for 339 kroner
for 9.1 kilo til voksne og 198 kroner for 3.6 kilo til killinger. Olivers
levere gratis over hele landet indenfor 2 dage og de fleste som har prøvet
det herinde siger at deres katte har været meget tilfredse med det. Hvis du
ikke bryder dig om Olivers kan følgende anbefales:

Iams
Hills
Eukanuba Cat

Der findes mange andre mærker men jeg kender ikke til kvaliteten af dem.

Husk - en kat er en kødæder, de spiser ikke korn som er hovedingrediensen i
Whiskas og de endnu billigere mærker.

Hvad end du bruger på foder nu, vil kunne afspejles i kattens helbred -
altså mindre i dyrlæge regninger!

- Sidsel

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-05-01 01:35

Hej Sidsel

Oliver's forhandler p.t. ikke killingefoder

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Tina

Dato : 19-05-01 08:44

Jeg er helt enig med alle køb ikke billigt fodder det kan ikke betale sig
jeg fodre med eukanuba cat køber en 4-5 kg af gangen og når det er væk så
får den en anden smagsvariant næste gang.

Tina

Fra : Grit Wessel

Dato : 19-05-01 16:44

> Oliver's forhandler p.t. ikke killingefoder

Iflg. deres hjemmeside gør de:

"Oliver´s Feline+ Kitten
Dette er Oliver´s foder, der er formuleret til killinger.
Hovedingredienser: Kyllingemel, frisk kylling, ris.
Næringsindhold: 34% protein, 22% fedt, 3% fibre.

Pris: kr. 198,- for 3.6 kg"

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Nina El Falaki

Dato : 20-05-01 00:43

Japp iflg. hjemmesiden, men der var ikke salg nok i det så p.t.har de det
ikke. Måske får de det igen til efteråret.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Trine

Dato : 20-05-01 08:13

Det forstår jeg ikke...har da lige fået leveret en sæk killingefoder til
mine to mislinger???

Og jeg skulle hilse at sige fra Emil og Luna, at det varmt kan anbefales

Fra : Trine

Dato : 20-05-01 08:19

HHmmm har lige været ude og kigge på posen....og der står godt nok ikke
noget med killinger/kittens på??
Var ellers overbevist om at det var killingefoder.....

Men det skal lige siges at mine to heller ikke er så små mere Luna er 5½
måned og Emil er 9 mdr.

/Trine

Fra : steen broelling

Dato : 19-05-01 07:21

Hej..

Hvornår skal de små nye begynde at spise "rigtig" mad!??? Eller sagt på
en anden måde...
Hvornår skal killingemad være tilgængelig for de små!???

--
steen broelling <hjejlen@email.dk>

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-05-01 13:13

Når de begynder at forlade fødekassen, stiller du noget tørfoder frem til
dem, så begynder de sandsynligvis selv at spise.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Mimi

Dato : 19-05-01 13:55

Hej
Havregrød plejer også at være en succes de gange vi har haft killinger.
vh Mimi

Fra : Tina

Dato : 20-05-01 09:02

www.vaks.net lever også kattemad hundemad mm. de føre forskellige mærker men
de holder til på fredriksberg og lever derfor kun her i KBH området. Men det
nu skønt at slippe for at slæbe x antal kilo kattemad hjem

Tina

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 19-05-01 00:45

Jeg vil absolut ikke råde nogle til at købe foder i Fakta. Der er et alt for
højt indhold af Magnesium i det billige foder og katten har brug for mere af
det "billige" foder end det gode foder fra dyrhandlen eller dyrlægen.
10 kg Royal Canin kitten koster 389 kroner, og der har du så mad til MANGE
måneder....og foderet kan sagtens holde sig til 2 katte har spist det op,
bare det bliver opbevaret i en lukket beholder.
Der er mange herinde der har regnet ud hvad de fordrer for om dagen, hvad
siger....hvad koster det at fodre med ordentligt mad !
Selv min svigermor som altid har købt mad fra supermarkedet er begyndt at
købe det gode foder, og hun kan se hvor længe det holder.

Af mærker jeg bruger og varmt kan anbefale er
Royal Canin
Specifik
Hills (Oral care)

Venligst

Mette

Fra : Nina

Dato : 20-05-01 08:59

Her står menuen på
Royal Canin, Hills (Oral care) og daggamle kyllinger

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Thorbjørn Ole Christ~

Dato : 23-05-01 22:31

Hej

Vores kat koster ca.60-70 kr om måneden i tørfoder. Den vil ikke spise
andet.

Venlig hilsen
Aju