Bundkort og RAM?
Fra : Jens

Dato : 04-12-04 19:25

Hej

Når man nu kan læse at et bundkort kan anvende "DDR SDRAM" ram (f.eks. et
ASRock K7VT4A+ ATX AMD XP). Kan jeg så bruge de PC133 SDRAM moduler jeg har
i mit gamle bundkort til dette nye kort?

Mvh

Jens

Fra : Carsten

Dato : 04-12-04 19:45

NEJ, du kan ikke.

PC133 SDRAM er 168 pins
PC3200 DDR SDRAM er 184 pins
De bruger forskellig type stik på bundkortet.

Hilsen Carsten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-12-04 22:52

Carsten wrote:

> PC133 SDRAM er 168 pins

Dette er SDR SD-RAM.

> PC3200 DDR SDRAM er 184 pins
> De bruger forskellig type stik på bundkortet.

Der er faktisk ikke den store forskel mellem stikkene. DDR er key'ed
anderledes end SDR.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jens

Dato : 04-12-04 23:48

> Dette er SDR SD-RAM.

> Der er faktisk ikke den store forskel mellem stikkene. DDR er key'ed
> anderledes end SDR.
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Betyder det at jeg godt kan bruge SDRAM i et bundkort der er beregnet til
DDR SDRAM bare jeg bruger en hammer der er stor nok?

Jens

Fra : Carl Dragert

Dato : 05-12-04 12:05

"Jens" <mugarbeNOSPAM@privat.dk> wrote in message

> Betyder det at jeg godt kan bruge SDRAM i et bundkort der er beregnet til
> DDR SDRAM bare jeg bruger en hammer der er stor nok?

Ja, det kan du sagtens, og hvis de går lidt i stykker kan du lime dem med
araldit.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-12-04 13:47

Jens wrote:

> Betyder det at jeg godt kan bruge SDRAM i et bundkort der er beregnet
> til DDR SDRAM bare jeg bruger en hammer der er stor nok?

Du behøver ingen hammer, for at ovenstående kan lade sig gøre. Min
maskine virker fint, sådan.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jens

Dato : 05-12-04 22:50

> Du behøver ingen hammer, for at ovenstående kan lade sig gøre. Min
> maskine virker fint, sådan.
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Jeg giver den nu lige et par dask med lægtehammeren for en sikkerhedsskyld.

Mvh

Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-12-04 00:36

Jens wrote:

> Jeg giver den nu lige et par dask med lægtehammeren for en
> sikkerhedsskyld.

Læg mærke til at der er tale om to forskellige typer SD-RAM, nemlig SDR
SD-RAM og DDR SD-RAM. At tale om SD-RAM alene giver ingen mening...

Jesper G. Poulsen