Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canons L objektiver?
Fra : michael bennati scho~

Dato : 04-12-04 19:01

Er der nogen af Canons"almindelige" objektiver, der tåler sammenligning med
L - serien mht skarphed, farvekvalitet med mere?

Fra : CS

Dato : 04-12-04 19:11

Ja 100/2.0 er faktisk bedre på farve, kontrast og bokeh end end 70-200/2.8
på 100mm

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-12-04 19:25

In article <41b1fb70$0$241$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, michael bennati schou wrote:
> Er der nogen af Canons"almindelige" objektiver, der tåler sammenligning med
> L - serien mht skarphed, farvekvalitet med mere?

Ja, flere af deres primes. 50mm f/1.8 er også ovre i klassen.

Traditionelt er Canon EF 28-135mm IS USM gået for at være deres
bedste standardzoom der ikke var i L-serien.

Fra : Thomas Kjær

Dato : 04-12-04 22:15

On 2004-12-04, Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Ja, flere af deres primes. 50mm f/1.8 er også ovre i klassen.

Deri er jeg ikke helt enig. Deres 50mm f/1.4 derimod er optisk i
L-klassen, men der er dog stadig lidt vej i den fysiske kvalitet.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : OCB

Dato : 04-12-04 19:45

> [...]
> Er der nogen af Canons"almindelige" objektiver, der tåler sammenligning
> med L - serien mht skarphed, farvekvalitet med mere?
Deres "nye" DO objektiver skulle også havde ret gode egenskaber, har dog
ikke selv prøvet dem, endnu..

Mvh
Ole Condrup Boesen
www.condrup.dk

Fra : Alex W

Dato : 04-12-04 19:51

> Er der nogen af Canons"almindelige" objektiver, der tåler sammenligning
> med
> L - serien mht skarphed, farvekvalitet med mere?

Har hørt at den nye 10-22 optisk skulle være en perle.
(APS format)

/Alex W

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-12-04 22:20

In article <41b2070d$0$56355$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Alex W wrote:

> Har hørt at den nye 10-22 optisk skulle være en perle.
> (APS format)

Ja de billeder jeg har set har det ikke været mere en 2-3 pixels til
hver side med CA (rødfoprskydning/blåforskydning) til hver side. Der
er nogle der siger det er godt, for mig ligner det en første generation
Medion. Folk siger man skal leve med det, fordi det er fantastisk
med så meget vidvinkel. Jeg er uening.

Fra : michael bennati scho~

Dato : 05-12-04 00:58

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>

> [...]
> er nogle der siger det er godt, for mig ligner det en første generation
> Medion. Folk siger man skal leve med det, fordi det er fantastisk

Hvad vil du foreslå til hvidvinkelbrug? gerne en prime.
mvh Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-12-04 01:02

In article <41b24efe$0$221$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, michael bennati schou wrote:
> Hvad vil du foreslå til hvidvinkelbrug? gerne en prime.

Jeg har ingen erfaring, men Sigma har vist en 14mm og en 20mm
folk er glade for.

Fra : Søren Koch

Dato : 05-12-04 18:31

Canon´s 100mm 2.8 USM Macro er på højde med flere af deres L obj.
Se http://www.photozone.de/2Equipment/easytxt.htm#F400

meddelelse news:slrncr4jvp.i0.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...