Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forsøg på billede manipulation
Fra : John Friis Løndal

Dato : 04-12-04 18:02

Forsøg på billede manipulation.
http://honor.fotopic.net/p9633268.html

Jeg ville gerne prøve at sætte en lille båd ind på et billede, som
ikke passer i størrelse forhold, men det vil ikke rigtig ligne. Hvad
er der galt?

Det er noget med størrelsen der ikke bliver rigtig, men jeg syntes
ikke det hjælper at gøre det mindre eller større. Jeg har prøvet at
slører lidt med lidt skyer, og det hjælper da lidt, men er der nogen
der har erfaring med at få sådan noget godt?

Det eneste jeg har manipuleret er båden tv. plus farvemætningen,
resten er rigtigt.

Mvh
John
http://honor.fotopic.net/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-12-04 18:33

In article <m2r3r0d4ag7t0vc1l1n17jjo1t7qa3djou@4ax.com>, John Friis Løndal wrote:

> [...]
> der har erfaring med at få sådan noget godt?
>
> Det eneste jeg har manipuleret er båden tv. plus farvemætningen,

Problemet er skarpheden og farvemætningen.Skrænten er skarp hele
vejen i dybden, så duer det ikke med noget mit i det skarpe der er
uskarpt.

Fra : Esben Rodkjær

Dato : 04-12-04 20:58

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-12-04 21:17

John Friis Løndal wrote:

> Hvad er der galt?

Det holder bare ikke, perspektiv og størrelsesforhold er helt
forkerte...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 05-12-04 10:18

> Det holder bare ikke, perspektiv og størrelsesforhold er helt forkerte...

Hej

Det behøver da heller ikke at holde, vi kan jo kalde det kunst.

For at et billede kan være godt, behøver det da ikke at være med korrekt
perspektiv.

Jeg syntes billedet er spændende, det eneste jeg vil kritisere er at båden
nok er for lange ude til venstre.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : John Friis Løndal

Dato : 05-12-04 10:56

>Det holder bare ikke, perspektiv og størrelsesforhold er helt
>forkerte...

Ja, det ved jeg godt. Faktisk er dette problemet.
Skrænten er 20cm. høj, men jeg syntes den godt kunne snyde ved bevist
at sætte noget ind der giver en billede oplevelse a la grand canyon.
Derfor forsøger jeg at snyde, jeg har set andre få sådan noget til at
ligne fint, men jeg får det ikke til at ligne andet end en båd påsat
et andet billede :

Mvh
John
www.honor.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 05-12-04 13:42

John Friis Løndal <londal@mail.dk> wrote in message news:<m2r3r0d4ag7t0vc1l1n17jjo1t7qa3djou@4ax.com>...
> [...]
> der har erfaring med at få sådan noget godt?
>
> Det eneste jeg har manipuleret er båden tv. plus farvemætningen,

Båden er som andre allerede har nævt for uskarp, det kommer til at se
ud som genskæret i vandet er tåge. Hvis ideen var at gøre den lidt
spøgelsesagtig er det strakts meget bedre, så kunne du måske have
gjort den lidt gennemsigtig...
Under alle omstændigheder ville båden have været optisk bedre placeret
i det gyldne snit, og ikke så nær billedkanten som den er nu.

Hilsen Kim