Jan Birk wrote:
> Jeg sad idag og skulle booke en tid til syn. Jvf. brevet fra Statens
> bilinspektion går jeg på
www.bilsyn.dk for dels at reservere en tid og
> dels at betale denne.
>
> Sitet opfører sig underligt, og jeg tror - naturligvis
- at det er
> fordi de kun understøtter MS ting.
Du skriver ikke præcist hvad det er, som opførte sig underligt, men d. 21-9
bekræftede jeg min synstid, og betalte. Betalingen stoppede ved step 2, i
stedet for at køre step 3 igennem med kvittering.
Jeg syntes at det var lidt underligt, kiggede på koden til betalingssiden,
og så at denne del kom fra
www.dibs.dk.
Jeg skrev derfor dette brev til dem (21-9 kl 22.12):
"Jeg har netop afsluttet (!) betaling af mit kommende bilsyn. Jeg kunne
imidlertid ikke komme længere i betalingsprocessen, end til trin 2 Betaling
godkendt. Når jeg klikker Videre sker der intet på skærmen.
Mit OS er SuSE 9.1 og jeg har brugt Mozilla Firefox version 0.9.3
Jeg har ikke super meget forstand på HTML kodning, men for sjov skyld
prøvede jeg at sende at par sider fra jeres hjemmeside (altså ikke
betalingssiden hos
Bilsyn) igennem W3C validator, og jeg blev faktisk overrasket så mange fejl
der blev genereret.
Denne side
http://www.dibs.dk/23.0.html rapporteredes at have 239 fejl og
http://www.dibs.dk/126.0.html rapporteredes at have 237 fejl
Som sagt er jeg ikke programmør, og jeg ved godt at et program kan fungere,
selv om det ikke lever op til W3C standarden - det havde jeg bare forventet
af et firma som formidler internetbetalinger.
Hilsen
Jørgen S. Nielsen"
Jeg ved godt at W3C ikke har noget med sikker betaling at gøre, men
benyttede lejligheden til at advokere for standarden.
DIBS.DK var rimeligt hurtige til at svare mig, for d. 22-9 kl 09.15 skrev
de:
"Hej Jørgen
Det er desværre et problem med Firefox og den nye sikkerhedspakke. (vi er
ved at kigge på problemet med pakken)
Din betaling er gennemført, men firefoxen stoppe før odrebekræftelsen. Jeg
skal bede dig kontakte bilsyn for at få en ordrebekræftelse.
Hvad angår din kontrol af vores hjemmeside mod standarder fra W3C, så kan
dette ikke bruges som sammenligningsgrundlag, da hjemmesiden (
www.dibs.dk)
er bygget ved hjælp af et content-managementsystem kaldet TYPO3 og derfor
intet har med selve DIBS-systemet at gøre. TYPO3 er fantastisk god til at
sørge for at alt bliver vist korrekt i alverdens browsere. Det er muligt,
at den kode som TYPO3 genererer - i forhold til standarderne - er fyldt med
fejl, men det betyder vel i virkeligheden ikke så meget, når blot siderne
bliver vist korrekt på alle platforme.
Med venlig hilsen
Helge Schmidt
Supportansvarlig
DIBS / Deltapay Support
Tlf. 7020 3077
Fax. 7020 3087"
Hvis det var kvitteringen som var dit problem, synes jeg du skal tage den op
herfra. (Betalingen var i orden, jeg så det ved opslag på min pc-bank, og
jeg havde ingen problemer med Bilsyn).
PS
Jeg tror nok jeg kan huske at der var noget med et NU domæne, men det husker
jeg ikke helt tydeligt.
Hilsen
Jørgen