MMC = SD ?
Fra : Tommy

Dato : 04-12-04 16:04

Jeg har hørt at mmc hukomelseskort og sd kort er det samme.

Kan det passe?

Hilsen Tommy

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 04-12-04 16:12

"Tommy" <tommyhammel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt at mmc hukomelseskort og sd kort er det samme.
> Kan det passe?

Nej

\Mandal

Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-12-04 16:12

"Tommy" <tommyhammel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt at mmc hukomelseskort og sd kort er det samme.
>
> Kan det passe?

Nej ikke helt..
MMC kort bruges i SD slots, men ikke omvendt.

Mvh
Benjamin

Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-12-04 16:59

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> "Tommy" <tommyhammel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej ikke helt..
> MMC kort bruges i SD slots, men ikke omvendt.

Hey hov, den dumme nisse..
Der skulle stå:

MMC kort KAN bruges i SD slots....

Mvh
Benjamin

Fra : Zulu

Dato : 05-12-04 18:41

Laziter [9440] wrote:

> MMC kort KAN bruges i SD slots....

Ikke altid!

Der findes tre slags "readere":

Dem, der kun læser SD (fx den indbyggede SD-Card reader i min Toshiba
bærbare)
Dem, der kun læser MMC (fx en Nokia 6600)
og dem, der læser begge dele (fx en USB-cardreader).

Zulu

Fra : RpR

Dato : 06-12-04 18:36

> og dem, der læser begge dele (fx en USB-cardreader).

Og dem der påstår de kan læse MMC. Har en billig USB card reader fra Bilka
som hænger Explorer hvis man stopper et MMC kort i. Man kan lige nå at
browse på kortet i 5 - 10sec og så hænger skidet. Sker på alle PC'ere jeg
har prøvet med.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-12-04 22:50

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

Ja - der er altså noget der, men det gælder også andre kort end MMC ! Har 2
eksterne USB-læsere samt 1 intern USB-læser.
Alle 3 læser+skriver CF-kort helt uden probs. 1 ekstern + 1 intern kan ikke
læse/skrive hverken MMC- eller SD-kort. Ingen af de 3 vil kendes vel
SM-kort, så datterens kamera hænger altid "på" med eget USB-kabel. Heldigvis
er det "mass storage compliant", altså ses som et drev under XP...
Underligt, ikk ?
Har dog forresten ikke prøvet under mine 2 nyeste installationer: XP Home på
1 bærbar + XP Pro på en anden - begge SP2 nu....har faktisk kun Sku' jeg
gøre noget alvorligt ved det ville jeg nok købe en PCMCIA-multi læser.
CF-kort kører i det mindste 100% pålideligt ad denne vej, men desværre fås
der (vist) ikke en multi-adapter, der tager både CF-, SD-, MMC- og SM-kort
til PCMCIA (ku' dog undvære SM-delen - altså af kortene )

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Calle.

Dato : 04-12-04 16:57

Tommy wrote:
> Jeg har hørt at mmc hukomelseskort og sd kort er det samme.
>
> Kan det passe?

Nej
--
Calle.

Fra : Anders

Dato : 04-12-04 16:57

Nej, der tager du fejl !
Der er stor forskel på kortenes størrelse.

Mvh
Anders

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 04-12-04 18:43

"Anders" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, der tager du fejl !
> Der er stor forskel på kortenes størrelse.
>
> Mvh
> Anders
>

> "Tommy" <tommyhammel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Ævl - har begge typer - bruger begge typer i samme port. Størrelsen er -
næsten - ENS !
Kun en lille forskel i tykkelsen - derfor kan MMC kort bruges i SD kort
porte - men ikke omvendt.
Men det er sjældent at finde noget med en ren MMC port - Ericsson's MP3
spiller er dog en af dem.
Største forskel er vel ad SD (Secure Digital) har mulighed for at
skrivebeskytte kortet med en lille tap.
Ca lige så avanceret som på en 3½" diskette....Desuden sku' der være
mulighed for at sikre data på et SD kort
vha software ifbm kortets indbyggede et-eller-andet. Har ikke gedet sætte
mig ind i det - vil ikke bruge sådan
noget alligevel. Datasikring er vel først og fremmest et spørgsmål om ikke
at tabe sine ting
SD kort sku' vel i teorien også være hurgtigere, men i PDA'ere + kameraer er
det slet ikke let at mærke forskel.
SD kort er dog billigere end MMC kort, vel pga efterspørgselen - men køb det
billigeste du kan finde.

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : RpR

Dato : 04-12-04 18:47

> Der er stor forskel på kortenes størrelse.

Ah, bob bob. Det ene er 0,8mm og det andet lidt over 1mm i tykkelse svjh.
Resten er ens.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 04-12-04 22:08

> [...]
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

Og hvad skrev jeg: "Kun en lille forskel i tykkelsen" ???
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-12-04 14:34

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> wrote in

> Og hvad skrev jeg: "Kun en lille forskel i tykkelsen" ???

Han svarer jo heller ikke på dit indlæg, men på Anders', så han er vel bare
enig med dig.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : RpR

Dato : 05-12-04 15:17

> Han svarer jo heller ikke på dit indlæg, men på Anders', så han er vel
bare
> enig med dig.

Korrekt. Jeg kan se at Jesper Hedegaard's indlæg kom 4min før mit, så det
har sikkert været fordi jeg ikke har opdateret emnelisten før jeg svarede.
Hvis det kan redde din dag, Jesper, undskyld..

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 05-12-04 22:28

> [...]
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

Åh - så ka' jeg bedre forstå det
I mellemtiden har vi så fået "Guru" på banen - gad vide hvor meget af tråden
han læste før han svarede.....

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Guru

Dato : 05-12-04 05:14

Ja, det kan godt passe, at du har hørt det.
Men du har i givet fald hørt noget forkert.