Nybegynder + ny stang!!
Fra : Tonni Schmücker

Dato : 18-05-01 20:05

Hej NG.

Jeg er totalt nybegynder i denne verden og håber på lidt hjælp fra jer
"hajer"

Jeg har købt mig selv en Ron Thompson Steelhead 9' men jeg synes den er
sværd at "sætte sammen" er det normalt ?? jeg vil jo ikke bruge vold ... jeg
har prøvet at sætte den så meget sammen som jeg kunne, og har derefter
problemer med at få den fra hinanden igen ???

Er der nogle gode råd ???

Med venlig hilsen

Tonni Schmücker.

Fra : Lars J

Dato : 18-05-01 21:38

Nej det er ikke normalt, jeg har ikke selv prøvet Steelhead men mange andre
stænger i forskellige prisklasser og aldrig været ude for det på nær med en
stang.

Den havde samlinger i metal, hvis den blev samlet mens den var varm var det
umuligt at skille den efter nogle timers fiskeri i vintermånederne.
Forklaringen var at metallet trækker sig sammen dette sker dog ikke for
grafit.

Du skal heller ikke "volde" stang delene sammen de skal glide let sammen.

Snak med dem der har solgt den, de må kunne mærke om den kan samles
problemfrit

Fra : Silverflame

Dato : 19-05-01 16:19

Nu er jeg ganske vist ikke bekendt med hvorledes det forholder sig med
Steelhead'en, men jeg har selv en Ron Thompson Innovation og samlingen på
denne er bevidst lavet så stangdelene ikke kan skydes helt sammen. Dette
skyldes at man med tiden slider samlingen, så for at stangen ikke skal være
ubrugelig når den er blevet lidt slidt, har man altså valgt at lave den
sådan at der er noget at slide af. Måske er det det der er galt? Hvis det er
tilfældet skal stangdelene altså kun lige skydes så meget sammen at de
sidder fast.... altså ikke noget med vold!
MVH SF.

Fra : Flyfish.dk

Dato : 19-05-01 22:44

Det sker nogle gange at det kan lykkes folk at danne undertryk inde i
samlings punktet når de samler deres stang, dette kan give lidt problemer.
(har kostet mig en enkelt stang !)
Noget der kan hjælpe på at samlingen af stang dele er at gnide noget af det
"fedt" der sidder sidderne af næsen på samlings delene. NOT KIDDING det
fedt/voks der sidder på siden af næsen der er noget af det fineste der
findes, siges der.

eller gå til din grej forhandler og få ham til at se på sagen, normalt kan
de nogle fiduser.

Kænk og bræk

Fra : Christian Skands

Dato : 19-05-01 23:01

> [...]
> "fedt" der sidder sidderne af næsen på samlings delene. NOT KIDDING det
> fedt/voks der sidder på siden af næsen der er noget af det fineste der

Jeg kan kun tilslutte mig næse tricket, det virker.

--
Med lystfiskerhilsen

Christian
skands@mail.dk

Fra : KIM JACOBUS PAULSEN

Dato : 19-05-01 16:19

Jeg tror, du skal gå til forhandleren med stangen. Den skal være forholdsvis
nem at samle.

Kim Paulsen