ARRGh! :-(
Fra : Nana Sørensen

Dato : 04-12-04 16:50

Hej alle...

Peanut har kastet op igen. 3. gang på to dage. Kan ikke rigtigt overskue
det. '
Dyrlægevagten sagde at han bare skulle faste og have vand, og så på
skånekost i morgen.
Hvordan ved jeg om det bliver akut? Han virker stadig rimelig frisk, dog har
jeg svært ved at vurdere om han sover lidt mere end han plejer.
For satan... Jeg kan virkelig ikke overskue det.

Fra : bodil clausen

Dato : 04-12-04 17:02

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har jeg svært ved at vurdere om han sover lidt mere end han plejer.
> For satan... Jeg kan virkelig ikke overskue det.

Hej Nanna
Nu tag det helt roligt, tag alt mad væk og vent til i morgen med at tilbyde
noget.
Det du tilbyder kan fx være ris med kylling, A38 eller kogt fisk, men husk
lidt af gangen dvs. start med en spiseskefuld, vent 2-3 timer og så en
skefuld mere hvis han ikke har kastet op, det er nok det der er gået galt
for dig, du har givet for store portioner som er blevet slugt, så vil de
fleste hunde kaste op.
Altså ro på det er mest sandsynligt at det er noget alvorlig, bare han
drikker så går det.
Bodil
www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

Fra : Nana Sørensen

Dato : 04-12-04 17:14

"bodil clausen" <Leifcla@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fleste hunde kaste op.
> Altså ro på det er mest sandsynligt at det er noget alvorlig, bare han

Hejsa...

Jeg er bare så herredårlig over det. Jeg har aldrig haft et dyr, som ikke
døde af at være syg. Kan slet ikke holde til at han har det skidt.
Peanut er lidt mystisk, han kan slet ikke tåle kylling. Må nok holde mig til
ris og yoghurt. Hvor meget skal jeg give ham? Han får normalt 50-75 gr Royal
canin om dagen, alt efter hvor aktive vi er. Han vejer jo kun tre kg, og er
ret lille.

Jeg håber at du mener, at det er mest sandsynligt at det IKKE er noget
alvorligt. Gys...
Jeg har nu givet ham en andne vandskål, hvor der er et mærke på, så jeg kan
se nøjagtigt hvor meget han drikker.
Hvad kan jeg ellers gøre for ham? Andet end at faste ham til i morgen og så
give skånekost? Er der noget jeg skal være opmærksom på? Er der nogen
faresignaler som indikerer hvor alvorligt det er?
Jeg er helt ødelagt... Please svar...

Fra : bodil clausen

Dato : 04-12-04 17:24

> [...]
> så give skånekost? Er der noget jeg skal være opmærksom på? Er der nogen
> faresignaler som indikerer hvor alvorligt det er?

prøv med en spiseskefuld af gangen, det skal bare være så du ser om han kan
holde det i sig.
Prøv med a-38 hvis han kan lide det, ellers må du prøve med kogt fisk eller
lign. det det drejer sig om er at det er lyst, jeg ved ikke hvorfor men det
lyse er det letteste at fordøje.
Hvis han tisser som han plejer så får han væske nok, jeg har af og til
tilsat lidt sukker i vandet hvis Luna, min den lille har været sløj, hun vil
hellere drikke så og det har ikke givet bivirkninger på hende, bare 1 tsk.
til 1/2 l vand.
Det er kun hvis hunden bliver slap, ikke vil drikke og gå rundt du skal vær
bekymret.
Gå en tur med hunden, leg lidt med den og prøv at slappe af, det skal nok
gå.

Fra : Charlotte Sylvia Jen~

Dato : 06-12-04 21:57

> [...]
> døde af at være syg. Kan slet ikke holde til at han har det skidt.
> Peanut er lidt mystisk, han kan slet ikke tåle kylling.

Kogt mager fisk er også ligeså godt som kylling, prøv det

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 04-12-04 17:18

On Sat, 4 Dec 2004 16:49:37 +0100, "Nana Sørensen"
<dodo20038@tiscali.dk> wrote:

>Hej alle...
>
>Peanut har kastet op igen. 3. gang på to dage. Kan ikke rigtigt overskue
>det. '

det er ikke så slemt det har min hund da også gjordt mange gange, hvis
han har spist et eller andet fælt , sådan er nogle hunde bare, har din
dyrlæge mærket på hundens mave for at se om der er noget der sider
fast ? man kan jo være uheldig at hunden sluger noget der ikke kan
komme ud igen, for det meste kan lægen mærke det ved at føle de
rigtige steder ellers skal der tages et røngtenbillede hvis det bliver
ved. Men 3 gange på 2 dager er ingenting, men hvis det fortsætter på
3dag og 4 dag ville jeg gå til dyrlægen og måske finde en ny dyrlæge
hvis ham du har altså har mærket hunden på maven ?

>Dyrlægevagten sagde at han bare skulle faste og have vand, og så på
>skånekost i morgen.

ja deter jo deres standardsvar, men rent faktisk burde de sige at man
skal komme med hunden så de kan mærke om noget sidder fast eller tage
et billede så de er helt sikre, og de kan sagtens tage sådan et
billede uden narkose, hvis man kan få sin hund til at ligge bare lidt
stille

>Hvordan ved jeg om det bliver akut?

det er akut når han ikke virker frisk længere, og/eller holder op med
at drikke vand !

Han virker stadig rimelig frisk, dog har
>jeg svært ved at vurdere om han sover lidt mere end han plejer.
>For satan... Jeg kan virkelig ikke overskue det.

vent til mandag hvis han altså er glad stadig i morgen og hvis han
stadig kaster op mandag så tag til dyrlægen evnt en ny dyrlæge hvis
din egen bliver ved med at sige at du bare skal faste 24timer osv

Fra : Nana Sørensen

Dato : 04-12-04 17:24

"Punish The Deed, Not The Breed." <ninja@ninjasen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stadig kaster op mandag så tag til dyrlægen evnt en ny dyrlæge hvis
> din egen bliver ved med at sige at du bare skal faste 24timer osv

Han har slet ike mærket på ham, da vi ikke har været til dyrelægen med ham.
Han kastede jo kun op een gang i forgårs hvor han delte det op af to gange,
hvorefter jeg skrev her. Nu har han så lige kastet op igen, igen kun lidt.
Min dyrelæge har lukket, så jeg ringede til dyrelægevagten, og de sagde så
at jeg skulle faste ham indtil imorgen. Og hunde skal i øvrigt have vandm
dte sagde dyrelægen.

Mvh. Nana

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 04-12-04 17:36

On Sat, 4 Dec 2004 17:24:20 +0100, "Nana Sørensen"
<dodo20038@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>at jeg skulle faste ham indtil imorgen. Og hunde skal i øvrigt have vandm

du skal jo vudere om din hund har det godt ? eller bare har det som
den plejer ? måske er du også lidt nervøs/pyldret , det kan man jo
hurtigt blive hvis man har haft uheldige erfaringer med syge dyr før,
det forstår jeg udemærket ! men husk på at hunde i naturen sagtens kan
leve uden mad i flere dage, så ædder de bare helt vildt når de endelig
får noget. Men hvis din dyrlæge ikke har mærket på din hunds mave, så
prøv selv at gøre det, duved jo hvordan du plejer at kunne røre ved
hunden hvis du gør det på samme måde og hunden er øm nogle steder
omkring maven så sidder der noget fast måske. men hvis han er helt
normal at røre ved omkring maven så er det nok bare noget mavebakterie
eller ligende, men min egen hund har en gang imellem dårlig mave og
kaster lidt op men jeg ved hvorfor det er efter at han har gnavet
meget i pinde, det er ikke altid det lykkes mig at stoppe det
desværre, men hvis det har været meget slemt kan det godt vare 2 dage
men ikke 3 dage slet ikke 4 dage, men alle hunde er jo forskellige og
din er jo ret lille så han er sikkert lidt mere sart kunne man
forestille sig. Men du skal ikke bekymre dig helt vildt så længe din
hund er glad og livlig og drikker vand, hvis den holder op med at være
glad eller drikke vand så er den syg ellers ikke.

Fra : Mus

Dato : 04-12-04 20:15

> det er akut når han ikke virker frisk længere, og/eller holder op med
> at drikke vand !

Det er nu ikke ualmindeligt de ikke er helt lige så friske når de kaster op.
Det er vores heller ikke.

vi plejer at give vores ris og tun og så A38 når det går galt.
Vores hund har en lidt sart mave. Har han drukket lidt halv råddent vand
eller har hans eget vand stået lidt for længe kan han få dårlig mave.
Og så kan han let brække sig 6-8 gang på en dag og til sidst kommer der jo
slet ikke noget op.

> Han virker stadig rimelig frisk, dog har

Umiddelbart lyder det ikke akut - men det er jo svært at vurdere.
Virker han eller glad og drikker han vand skal det nok gå. Og hvis du bliver
helt urolig så tag til dyrlæge med ham alligevel. Så kan du måske slappe
lidt af.

LN

Fra : Karina

Dato : 04-12-04 18:41

> [...]
> jeg svært ved at vurdere om han sover lidt mere end han plejer.
> For satan... Jeg kan virkelig ikke overskue det.

Hej Nana

Har du termometer? Prøv at tage hans temperatur. Den skal ligge mellem 38 og
39 grader.
Hvis han har feber så ring til Københavns dyrehospital og hør om du kan
komme forbi med ham.

Mine hunde har også lige været syge og dyrlægen sagde, at der er meget
mave/tarm halløj i luften lige nu.

Hvis han kaster op flere gange på en dag, er det godt at faste ham min. 12
timer. Dette gælder også vand.

Hvis du virkelig er bange synes jeg du skal tage ham til dyrlæge under alle
omstændigheder... Bare for at få ro med dig selv.
Men jeg er næsten sikker på, at han bare har fået en virus som er ganske
uskadelig.

Mange hilsner

Karina

Fra : Karina og Christian

Dato : 04-12-04 20:47

"Karina" <ingen@email.her> wrote in message
[klip]
> Hvis han kaster op flere gange på en dag, er det godt at faste ham min. 12
> timer. Dette gælder også vand.

Nej. Jeg synes virkelig, det er dybt betænkeligt, at der er et par stykker,
der bliver ved med at give det råd. Hverken dyr eller mennesker skal holdes
fra vand, når de er syge eller i øvrigt.

Nana, som dyrlægevagten også sagde til dig - tag endelig ikke vandet fra
ham.

Og tag det så i øvrigt helt roligt Han skal nok blive helt frisk igen -
alle hunde kaster op. Det gør mennesker jo også. Hvis han i øvrigt virker
frisk nok, så er der ingen grund til panik. Sevfølgelig kan han godt være
lidt mat i sokkerne, som de fleste jo kan, når man kaster op - det tærer jo
lidt på kræfterne.

Hilsner til Peanut og til den bekymrede mor
Vaks og Karina

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 05-12-04 10:44

On Sat, 4 Dec 2004 20:46:37 +0100, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

> [...]
>der bliver ved med at give det råd. Hverken dyr eller mennesker skal holdes
>fra vand, når de er syge eller i øvrigt.

nej lad os ikke håbe at nogen lytter til sådan et råd, det kan
simpelthen være farligt for hunden at nægte den vand ligemeget om den
er syg eller rask, de eneste omstændigheder hvor den ikke må få vand
er hvis den har spist gift, hvor vandet kan forværre situationen,
ellers skal en hund ALTID have adgang til vand !

> [...]
>lidt mat i sokkerne, som de fleste jo kan, når man kaster op - det tærer jo

ja min lægger sig bare til at sove hvis han har kastet op, men det er
jo nok også det samme som at være mat i sokkerne

Fra : Karina

Dato : 05-12-04 14:02

> [...]
> der bliver ved med at give det råd. Hverken dyr eller mennesker skal
holdes
> fra vand, når de er syge eller i øvrigt.

Det er rent faktisk min dyrlæge som har sagt det.
Jeg har selv en hund som har været _meget_ syg med opkastninger i stride
strømme.
Jeg har fået at vide, at hvis de kaster op når de får noget i maven, så skal
de heller ikke have vand i 12 timer. Det tager de ikke skade af!
Iskoldt vand kan også frem provokere opkastninger, så hvis man giver vand
skal det være stue temperatur og kun en underkop af gangen.

Det er altså ikke noget jeg finder på bare for at være smart, men det er de
råd jeg har fået af min dyrlæge hver gang.

Mange hilsner

Karina

Fra : Holm

Dato : 04-12-04 18:51

> [...]
> jeg svært ved at vurdere om han sover lidt mere end han plejer.
> For satan... Jeg kan virkelig ikke overskue det.

Tag det roligt .
Jeg synes du skal lade ham faste helt en dag , blot give ham vand ( evt kogt
lunkent vand med lidt sukker og salt ).

Når du så giver ham mad igen , så giv ham det han plejer at få , men meget
meget lidt af gangen , evt kan du håndfodre ham med én pille af gangen .
Giv ham evt tørt rugbrød i meget små stykker .

Det skal nok gå over .

Mange hilsener Holm

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 05-12-04 10:51

On Sat, 4 Dec 2004 18:50:50 +0100, "Holm" <dortheholm@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Tag det roligt .
>Jeg synes du skal lade ham faste helt en dag , blot give ham vand ( evt kogt

nu må du styre dig lidt, vil du have at hun selv skulle blande en
sukker/saltmix og hælde i hundens vand ? og så skulle hun bare gætte
sig til hvor meget der skulle i ? hvor får hun så mineralerne fra ?
hmm hvis hendes hund ikke var syg i forvejen skal den da nok blive det
af at følge jeres råd herinde fra ! hvis hunden lidder af mineraltab
skal man ikke selv prøve at opveje det med salt eller sukker ! man kan
købe nogle breve med en blanding på apoteket, jeg kan ikke huske hvad
de hedder men det er imod saltmangel og mineralmangel, men det skal da
være rådet af en dyrlæge før man køber det ! man må da aldrig selv
begynde at blande sådan noget hmm

Fra : Holm

Dato : 05-12-04 16:21

> nu må du styre dig lidt, vil du have at hun selv skulle blande en
> sukker/saltmix og hælde i hundens vand ? og så skulle hun bare gætte
> sig til hvor meget der skulle i ? hvor får hun så mineralerne fra ?

Hej Punish ...
Styre mig ???
Hmmm....salt er rent faktisk et mineral ( ved ikke om du har haft kemi for
nylig ?)
Og ja , det er ret let at tage ½ tsk salt og ½ tsk sukker , ingen af delene
skader på nogen måde !!!

> [...]
> de hedder men det er imod saltmangel og mineralmangel, men det skal da
> være rådet af en dyrlæge før man køber det ! man må da aldrig selv

Punish ...jeg tror lige du glemmer at jeg har arbejdet mange år som
veterinærsygeplejeske ...så slap du bare helt af , jeg kommer ikke med råd
der ikke dur ...!!!
Du hidser dig gevaldigt op , uden grund )

Venligst Holm

Fra : Nana Sørensen

Dato : 05-12-04 19:43

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der ikke dur ...!!!
> Du hidser dig gevaldigt op , uden grund )

Hej Holm, og jeg andre. kan ikke ikke overskue at svare alle.

Peanut virker mere frisk i dag. Han sover stadig en del, men har slet ikke
kastet op i dag. Han har fastet fra i går eftermiddag til her i eftermiddag.
Han har dog fået vand hele tiden. I dag har han fået udkogte ris med A38,
hvilket han var ok lykkelig for. Tror han syntes at skånekost smager ret så
fedt. Jeg har skiftet hans vandskål ud med en anden, så jeg kan se om han
drikker. Har nok bare været lidt optimistisk, så den er herre stor, og en
chihuahua på 3 kg drikker ikke alverden, selv når den er rask. Men jeg mener
at kunne se at vandstanden er faldet en smule. Jeg blev selvfølgelig herre
paranoid alligevel, og så fik han vand med yoghurt, bare så jeg var sikker
på at han da drak noget. Han virker rimelig sulten nu. Er dybt interessert i
det jeg spiser og drikker, men han lusker ikke rundt henne hvor maden plejer
at stå. Men han får da spist og drukket en smule. Han virker ikek trist,
bortset fra at han er træt, men det er vel meget normalt hvis han er småsyg?
Kan ikke rigtigt finde ud af det.
Han gider godt at gå tur, selvom han stadig sætter sig ned og nægter at gå
de sidste tyve meter. Tror det er selen der spøger, han er nok ikke vant til
den endnu.
Oven i købet haltede han igår. Han havde været i haven og ik fint da han kom
ind, men så havde han pludeslig ondt i poten. Jeg blev så max paranoid, og
troede straks at han havde fået en hjerneblødning, og græd og græd. Man
kunne ikke se en skid på den stakkels pote, selvom han tydeligvis ikke gad
at gå på den, men løftede den op under sig.
Jeg satte vækkeuret til hver tredje time i nat, for at holde øje med ham.
Sov ovenikøbet i stuen på sovesofaen, så jeg hele tiden kunne høre ham. Jeg
kan lige oplyse at han ikke er mere syg, end at han gøer snuden øm over
ræven i haven.
Hans pote virker ok nu, han halter ikke og bliver ikke sur når jeg trykker
på den. Der er stadig ingenting at se, så jeg satser på at han bare havde
ligget forkert på den og sovet. Det var bare lidt for meget noia på en gang
med poten osv.

Men ok... Hvor længe skal han have skånekost endnu? Og skal jeg supplere op
med alm mad, for ikek at skifte for brat? Han virker ok nu, men som sagt
lidt træt, kan jeg godt regne med at faren er drevet over, hvis han ikke
kaster op mere og det ikke bliver værre?
Og hvad giver jeg ham som skånekost, andet end ris og yoghurt? Han kan ikke
tåle kylling overhovedet. Han vil gerne have det, men han får voldhårde
pøller af det og kæmper en brav kamp når han har fået kylling.
Han lorte ser i øvrigt fine og normale ud, selvom han ikke har spist noget
særligt i et par dage. ( Og ja, stod med en lommelygte og lyste på den på en
mørk vej. Alle andre en hundeejere må have troet at jeg var idiot.)
Han har ikke tisset så meget i dag, kun lige strintet ude i haven, er det
normalt/ok?

Undskyld alle mine spørgsmål... Men han er min første hund og jeg elsker
ham. Der må bare ikke ske ham noget.

Mvh. Nana

Fra : Mus

Dato : 05-12-04 20:58

Jeg synes det virker til din lille skat ikke er vildt syg. Og det lyder da
til han er glad, drikker vand og vil spise.

Det med poten kan være så meget. Han kan have trådt forkert på poten eller
lign. Men du holder jo øje og undersøger om der ikke er noget i poten og det
er jo godt. Og hvis han ikke hyler op eller haltheden bliver ved skal du nok
ikke bekymre dig om det heller.

Mht skånekost giver vi vores ris med tun i vand/olie og A38.

Det er normalt de er lidt trætte og matte. Vi andre kan jo også lige
pludselig få dårlig mave - sådan er det også med hunde. Vores hund har i år
haft kennelhoste (2 gange faktisk) og der mærkede vi virkelig forskellen på
at være mat/træt og totalt udkørt.

Giv ham evet halvt af hver alm foder/skånekost et par dage når han er ved at
være ovenpå.
Selv plejer vi bare at skifte direkte uden problemer. Men det er jo ikke
sikkert det går med din hund.

LN

Fra : Karina

Dato : 05-12-04 20:56

> [...]
> kunne ikke se en skid på den stakkels pote, selvom han tydeligvis ikke gad
> at gå på den, men løftede den op under sig.

Hunde får til tider noget i poten som gør avs. Du kan bade den i sæbespåner.
De hjælper med at trækken det fremmedlegme ud som har sat sig fast.

> Men ok... Hvor længe skal han have skånekost endnu? Og skal jeg supplere
op
> med alm mad, for ikek at skifte for brat?

Du kan roligt blande hans mad med i skånekosten nu. Bare lidt af gangen, så
han ikke får dårlig mave af det.

Jeg kan godt forstå, at du nogle gange bliver bange. Hunde kan jo ikke sige
hvor det gør ondt og man føler sig lidt lost sommetider.
Nu må du ikke tage dette her forkert, men jeg vil foreslå dig, at læse nogle
bøger om hunde og deres sygdomme...På den måde kan du spare dig selv for
mange bekymringer.

Dejligt at Peanut nu har det bedre

Mange hilsner

Karina

Fra : Nana Sørensen

Dato : 05-12-04 22:17

"Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogle
> bøger om hunde og deres sygdomme...På den måde kan du spare dig selv for

Hej Karina...

Problemet er faktisk at jeg har læst lidt for meget om hunde og deres
sygdomme LOL Der er så meget at læse, og der er mange modstridende råd
både i bøger, og fra hundekyndide. Det er ret svært at sortere fra, når man
er så paranoid som mig. Jeg tror straks det værste, fordi jeg ved hvad en
lille ting kan være et symptom på. LOL Jeg håber på at jeg bliver bedre til
det efterhånden. Peanut er jo min første hund, så en del af
begyndervasnkelighederne går ud over ham.
Jeg prøver at give ham lidt alm mad i dag. Hvis han da gider at æde det. Han
er lidt for glad for skånekost.

Mvh. Nana

Fra : Leyna

Dato : 06-12-04 11:21

On Sun, 5 Dec 2004 22:17:29 +0100, "Nana Sørensen"
<dodo20038@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>det efterhånden. Peanut er jo min første hund, så en del af
>begyndervasnkelighederne går ud over ham.

Det er rigtig svært at sortere, men efterhånden kan du begynde at
bruge din egen sunde fornuft. Vaks er min første hvalp (ja, han er vel
ikke hvalp mere, selvom han nogle gange opfører sig sådan), og jeg fik
også en masse råd omkring opdragelse af sådan en størrelse, og til
sidst var jeg skrupforvirret.
Da så Vaks og jeg begyndte at gøre det på vores egen måde, så gik det
hele meget lettere.
Og man begynder altså at slappe lidt mere af med tiden, men det er
alligevel aldrig rart når de er syge...

>Jeg prøver at give ham lidt alm mad i dag. Hvis han da gider at æde det. Han
>er lidt for glad for skånekost.

Så balnd det, eller fortsæt med skånekost. Det tager han vel ikke
skade af?!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Mus

Dato : 06-12-04 13:16

> Så balnd det, eller fortsæt med skånekost. Det tager han vel ikke
> skade af?!
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
> http://www.big-girls.dk

Jeg vil nu ikke anbefale at han bare fortsætter på skånekost. Det er slet
ikke varierende nok og indeholder ikke alt det hunden har brug for.
Jeg vil foreslå som du også skriver at blande det i starten.
Og ja når så det står på fuld tørkost og han ikke vil have det - ja så må
han jo bare være stædig en dag eller to. Han skal nok spise når han bliver
rigtig sulten. Den dør ikke af sult. Det er nok sværdere for ejeren end for
hunden

LN

Fra : Mus

Dato : 05-12-04 22:48

> Nu må du ikke tage dette her forkert, men jeg vil foreslå dig, at læse
nogle
> bøger om hunde og deres sygdomme...På den måde kan du spare dig selv for
> mange bekymringer.

Ja eller få endnu flere bekymringer For så kan man også gå hen og se alt
i ingenting.

Sådan er man jo som mennesker forskellig.

LN

Fra : Leyna

Dato : 06-12-04 11:16

On Sun, 5 Dec 2004 20:55:41 +0100, "Karina" <ingen@email.her> wrote:

>Nu må du ikke tage dette her forkert, men jeg vil foreslå dig, at læse nogle
>bøger om hunde og deres sygdomme...På den måde kan du spare dig selv for
>mange bekymringer.

Eller få endnu flere!
Når man læser om alle de symptomer, kan man pludselig se dem
allevegne, og så er idéen gået lidt af ikk'?

Men til Nanna...
Hunde har ligesom mennesker, ind imellem dårlig mave, og kan også
sagtesn fange en virus. Jeg bliver selv frygtelig pylret, når nogle af
mine er syge, så jeg kender det ganske udemærket, men ind imellem må
man altså lige dæmpe sig lidt, for hunden kan sagtens mærke når du er
nervøs eller ulykkelig - og det smitter af!

Når mine hunde eller katte er dårlige får de A38, med en smule sukker
på, for ingen af dem gider at røre det hvis ikke der er sukekr på. Det
sætter som regele maven i orden i løbet af et døgns tid. Bliver du ALT
for nervøs, som jeg kan fornemme at du er blevet her, så tag til
dyrlægen. Er det uden for åbningstid, så er der som regel en dyrlæge
der har vagt, som du så kan besøge. Jeg har selv været til dyrlægen
med mine om søndagen, i højtiderne og en enkelt gang måtte jeg have en
dyrlægevagt ud på besøg kl. 3 om natten. Det _kan_ altså lade sig
gøre, og det giver dig ro og dermed også din bette Peanut.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Mus

Dato : 06-12-04 13:21

Leyna <leyna@leyna.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:fub8r0d22rf0e5ls67tsvtro7ufcvse88c@4ax.com...

> Eller få endnu flere!
> Når man læser om alle de symptomer, kan man pludselig se dem
> allevegne, og så er idéen gået lidt af ikk'?

Ja jeg kender det godt selv. Tror også man kommer længst med sund fornuft og
erfaring.

Jeg tror det handler meget om hvordan man er som person. Jeg er feks gravid
nu og i starten læste jeg alt på nettet - uha det holdt jeg op med i en
fart. Syntes lige pludselig der var alt galt. Men nogen mennesker kan
sagtens læse en masse og stadig bevare den sunde fornuft. Jeg hører desværre
ikke til den kategori. Har det dog ikke sådan med min hund. Måske skyldes
det de efterhånden mange års erfaring.

LN

Fra : Jimmy

Dato : 05-12-04 22:05

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> så havde han pludeslig ondt i poten. Jeg blev så max paranoid, og
> troede straks at han havde fået en hjerneblødning

Ja, ondt i poten er jo et typisk tegn på hjerneblødninger

Mvh
Jimmy

Fra : Nana Sørensen

Dato : 05-12-04 22:19

"Jimmy" <bla@bla.bla> skrev i en meddelelse

> "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> Ja, ondt i poten er jo et typisk tegn på hjerneblødninger
>
> Mvh
> Jimmy

LOL jeg ved det godt.... jeg har set ALT for meget animal planet.

Fra : Leyna

Dato : 06-12-04 11:50

On Sun, 5 Dec 2004 22:05:21 +0100, "Jimmy" <bla@bla.bla> wrote:

>"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

>Ja, ondt i poten er jo et typisk tegn på hjerneblødninger

Det er da lige det, det er!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 06-12-04 20:33

hej holm jo det er skam dig der burde styre dig ingen du giver den
slags råd, ½ske salt og sukker har du givet din hund og du har været
sygeplejerske det er da fint nok men hvad ved du egentlig lige om hvad
hendes hund vejer ?? er du nu blevet internetdyrlæge ? der er altså en
grund til at man kommer ned til lægen med sin hund så de kan se den og
veje den ! jeg læste noget med 3 kg et sted, og den mængde salt du
andbefaler ville måske slå hendes hund ihjel når den ikke vejer mere,
så meget ved jeg da om kemi !

jeg hidser mig skam ikke op, jeg syntes bare at det er total
uansvarligt at råde folk til den slags, som kan være direkte
livsfarligt for deres hund.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 05-12-04 21:20

Hej Nana

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Peanut har kastet op igen. 3. gang på to dage. Kan ikke rigtigt
> overskue det. '

Tror ikke du skal være så bekymret, men jeg kan godt følge dig. Nicki har
også kastet op 1 gang hver dag i 3 dage, men jeg er ikke så bekymret (
endnu ). han er frisk nok, så det er nok ikke noget, heller ikke for Peanut.
Fortsætter det vil jeg naturligvis tage ham til dyrlægen, og det synes jeg
også du skal hvis det fortsætter, men indtil nu tror jeg ikke vi skal være
så bekymret.

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Charlotte Sylvia Jen~

Dato : 06-12-04 21:55

> [...]
> jeg svært ved at vurdere om han sover lidt mere end han plejer.
> For satan... Jeg kan virkelig ikke overskue det.

Hej !

For det første skal man altid tage vandet fra en hund der bliver ved med at
kaste op, giv den noget siet havresuppe istedet.
Og så ellers kogt kylling og ristet toastbrød, ris er ikke godt da det er
langsomt fordøjeligt.
Det er råd fra min dyrlæge, og har MEGET god erfaring med det, har anbefalet
det til alle de kunder jeg har haft i min hundesalon hvis de kommer og
fortæller at hunden har opkast eller dårlig mave og har hver gang fået en
meget glad tilbagemelding fra kunden.

Ih det er bare ikke sjovt når den lille vuffie er syg, jeg håber at din har
fået det bedre

Charlotte

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 07-12-04 17:04

>Hej !
>
>For det første skal man altid tage vandet fra en hund der bliver ved med at
>kaste op

,,det er løgn, man må aldrig tage vandet fra en hund !

,giv den noget siet havresuppe istedet.

havresuppe ?? hmm den var ny er der ikke andre troldkoner der kan
byde over med noget andet ? måske hexia de trix kunne koge en gryde

>Og så ellers kogt kylling og ristet toastbrød, ris er ikke godt da det er
>langsomt fordøjeligt.

hmm ristet toastbrød hmm hvad med en hapsdog ? eller måske en ½liter
cola ?

>Det er råd fra min dyrlæge,

wauw hvorfor tager han så ikke ind på landbohøjskolen og belærer alle
profesorene om toastbrød og havresuppe, og ingen vand ? hehe ja jeg er
helt i tvivl om du bare prøver at lave sjov

> [...]
>det til alle de kunder jeg har haft i min hundesalon hvis de kommer og
>fortæller at hunden har opkast eller dårlig mave og har hver gang fået en

det er sku da fordi at det går over af sig selv, du tror vel ikke at
det er fordi at de er blevet fodret med toastbrød vel , detmest
ligegyldige af alt brød, som indeholder 97%luft og resten ligegyldige
kulhydrater som hunden ikke kan optage, det er sku utroligt hvilke råd
der kommer her, hvorfor lytter folk ikke til en rigtig dyrlæge istedet
for , kogt kyllingekød surmælksproduker efter 24timers faste og altid
vand, alt det andet er noget ævl

Fra : Karina

Dato : 07-12-04 19:07

> ,,det er løgn, man må aldrig tage vandet fra en hund !

Nej det er ikke løgn. Dyrlæger siger faktisk det samme, hvis hunden har
gentagene opkastninger. De tager ikke skade af ikke at have adgang til vand
i 12 timer. Det er det samme man gør når man skal have testet hvor
koncentreret urinen er.

Mange hilsner

Karina

Fra : Karina og Christian

Dato : 07-12-04 19:32

"Karina" <ingen@email.her> wrote in message
[klip]
> De tager ikke skade af ikke at have adgang til vand
> i 12 timer.

Skal vi ikke bare blive enige om, at det er der forskellige holdninger til?
Jeg har aldrig hørt en dyrlæge, der siger, hvad du refererer - tværtimod.

Karina

Fra : Karina

Dato : 07-12-04 23:42

> Skal vi ikke bare blive enige om, at det er der forskellige holdninger
til?
> Jeg har aldrig hørt en dyrlæge, der siger, hvad du refererer - tværtimod.

Dette er ikke kun til dig men også Punish
Jo det kan vi godt blive enige om. Jeg synes bare det er lidt meget
irriterende, at man nærmest bliver betragtet som inkompatent fordi man giver
et råd, som man rent faktisk har fra sin dyrlæge ( som jeg er sikker på ved
hvad snakker om ), som andre har en anden_ holdning_ til... men ikke har
faglig kompatance til at modbevise.
Vi skriver jo her i gruppen for at hjælpe hinanden på grundlag af de
erfaringer vi har fra vores egne dyr og jeg kunne aldrig finde på at skrive
noget om sygdom som jeg ikke vidste fra min dyrlæge.

Nu har jeg selv en hund, som har været _meget_ syg, med opkastninger i flere
uger af gangen og jeg har været ved dyrlæge de første 15 gange med ham på
det år jeg har haft ham, og han har _aldrig_ taget skade af at være uden
vand 12 timer.

Koldt vand og vand i større mængder, kan i sig selv give opkastninger og
derfor tager man vandet fra dem hvis de kaster op gentagende gange
uprovokeret.

Men jo...lad os være uenige. Ville bare gerne lige sige dette!

Hilsen

Karina

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 08-12-04 17:15

On Tue, 7 Dec 2004 23:41:44 +0100, "Karina" <ingen@email.her> wrote:

> [...]
>hvad snakker om ), som andre har en anden_ holdning_ til... men ikke har

hvor er det lige at du har din faglige kompetance henne ? jeg har fået
det at vide på landbohøjskolen flere gange, og hvis du ikke mener at
de ved hvad de taler om så er du vist lidt i din egen verden, lad mig
minde dig om at de altså uddanner alle dyrlæger i Danmark ! men din
dyrlæge som mener det modsatte af hvad han har lært en gang i tidernes
morgen, så skal vi følge hans råd ?

>Vi skriver jo her i gruppen for at hjælpe hinanden på grundlag af de
>erfaringer vi har fra vores egne dyr og jeg kunne aldrig finde på at skrive
>noget om sygdom som jeg ikke vidste fra min dyrlæge.

jeg skriver skam også for at hjælpe, og den hund det drejede sig om
vejer altså kun 3kg så både dit råd om at nægte den vand, og holms råd
om at give en halv ske salt og sukker, kunne have været livsfarlige
for en lille hund på 3kg .

> [...]
>det år jeg har haft ham, og han har _aldrig_ taget skade af at være uden

HALLOOO hvad vejer din hund så ? ikke 3 kg vel ! det er altså lidt som
om nogle herinde går mere op i at få ret end at tænke lidt på hvad
konsekvenserne af det de siger er.

og ja lad os endelig være uenige, bare heldigt at dit og holms råd
ikke blev fulgt af ejeren af den lille hund.

Fra : Charlotte Sylvia Jen~

Dato : 07-12-04 20:41

> ,,det er løgn, man må aldrig tage vandet fra en hund !
Jo det må man altså godt

> ,giv den noget siet havresuppe istedet.
>

> havresuppe ?? hmm den var ny er der ikke andre troldkoner der kan
> byde over med noget andet ? måske hexia de trix kunne koge en gryde

Nej den er ikke ny..

> hmm ristet toastbrød hmm hvad med en hapsdog ? eller måske en ½liter
> cola ?
Ih hvor er du sjov..

> wauw hvorfor tager han så ikke ind på landbohøjskolen og belærer alle
> profesorene om toastbrød og havresuppe, og ingen vand ? hehe ja jeg er
> helt i tvivl om du bare prøver at lave sjov
Han er en meget anerkendt dyrlæge på Sjælland

> [...]
> der kommer her, hvorfor lytter folk ikke til en rigtig dyrlæge istedet
> for , kogt kyllingekød surmælksproduker efter 24timers faste og altid

Det har også virket på mine egne og min families hunde

Sjovt som du altid skal komme med sure opstød, du burde måske tage en skive
ristet toastbrød, eller en kiks

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 08-12-04 17:23

>Nej den er ikke ny..

nej astrologi og andre heksekunstner er heller ikke nye, men det
bliver de bare ikke mere rigtige af ! tror du ikke at dyrlægerne havde
ordineret havresuppe hvis det havde virket ? hoho det er sku utroligt
det her

>Ih hvor er du sjov..

nej det er da jer der er sjove at råde til at give hunden toastbrød

>Han er en meget anerkendt dyrlæge på Sjælland

hmm jeg har aldrig hørt om havresuppelægen og hvem er det så lige
at han er anderkendt hos ?

>Det har også virket på mine egne og min families hunde

>har

>Sjovt som du altid skal komme med sure opstød, du burde måske tage en skive
>ristet toastbrød, eller en kiks

og det er "sjovt" som at sådan nogle som dig kan komme med
uduelige/farlige råd, måske i bare skulle lade være med at komme med
råd der kan være farlige for en lille hund på 3kg når i ikke aner
noget som helst

Fra : Charlotte Sylvia Jen~

Dato : 08-12-04 21:22

> [...]
> uduelige/farlige råd, måske i bare skulle lade være med at komme med
> råd der kan være farlige for en lille hund på 3kg når i ikke aner

Nu må du fanme stoppe, det er faktisk en meget benyttet metode, jeg ved ikke
hvem fanden du er , men når jeg læser de forskellige indslag så er du her
kun for at rakke andre ned, få dig et liv, prøv med lidt venlighed for en
gangs skyld.
Jeg giver bare ud af mine gode erfaringer, og du kan da blande dig helt uden
om, jeg ville s.. da ikke anbefale andre noget som kunne gøre skade på
hunden og heller ikke noget jeg ikke har prøvet selv på mine egne hunde.
Den metode har hjulpet mig og en masse af mine kunder og dyrlægens kunder,
og det har virket...
At du synes det er noget hekseri er jeg faktisk ret ligeglad med.

Fra : Karina

Dato : 08-12-04 21:46

> [...]
> og det har virket...
> At du synes det er noget hekseri er jeg faktisk ret ligeglad med.

Hej Charlotte

Ja vi er her kun for at slå andres dyr ihjel !!!
Kan godt li, at du heller ikke gider finde dig i ham...
Jeg giver dig helt ret i det du skriver.
Punish... Alt hvad der kommer fra dig er sure opstød!!!
Fatter ikke at du gider bruge din tid på at rakke alt og alle ned.

Mange hilsner

Karina

Fra : Charlotte Sylvia Jen~

Dato : 09-12-04 00:23

> [...]
> Punish... Alt hvad der kommer fra dig er sure opstød!!!
> Fatter ikke at du gider bruge din tid på at rakke alt og alle ned.

Hej Karina!

Glad for at det ikke kun er mig der synes han er sådan.
Jeg synes ellers det er en hyggelig "gruppe" men man gider sgu snart ikke
skrive herinde for hver gang bliver man rakket ned af ham, han skulle i
stedet bare give sit råd hvis han har et og så ellers lade os andre være.

Charlotte

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 10-12-04 17:01

> [...]
>Punish... Alt hvad der kommer fra dig er sure opstød!!!
>Fatter ikke at du gider bruge din tid på at rakke alt og alle ned.

jeg syntes bare at det er for dumt at i kommer med direkte
livsfarlige råd til hende med den lille hund, i går mere op i at få
ret og virke kloge end i er intereserede i den lille hund, i vil bare
ikke fatte at man ikke nægter en 3kg stor hund vand i så lang tid !
den vil bare ikke sive ind vel ?

Fra : Nana Sørensen

Dato : 10-12-04 19:07

> [...]
> ret og virke kloge end i er intereserede i den lille hund, i vil bare
> ikke fatte at man ikke nægter en 3kg stor hund vand i så lang tid !

Problemet er ikke rådene. Men lad dog for helvede være med at SKÆNDES om
det!!! Det er til at blive idiot af!!!!!

Fra : x Vuf x

Dato : 10-12-04 20:58

On Fri, 10 Dec 2004 17:00:54 +0100, "Punish wrote:

> [...]
>ret og virke kloge end i er intereserede i den lille hund, i vil bare
>ikke fatte at man ikke nægter en 3kg stor hund vand i så lang tid !

Hids dig ned...De fatter det jo ikke alligevel!

--
Mvh Sonja sonjaspapi@***yahoo.dk http://www.sonpet.dk/

Katte har ikke ejere...De har personale!

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 10-12-04 17:08

> [...]
>om, jeg ville s.. da ikke anbefale andre noget som kunne gøre skade på
>hunden og heller ikke noget jeg ikke har prøvet selv på mine egne hunde.

jammen dine hunde vejer jo ikke 3 kg vel ! du fatter slet ikke hvad
jeg har skrevet jo, der er en grund til at man vejer sin hund nede hos
dyrlægen, det er fordi vægten betyder noget ! kan det sive ind ? dine
hunde og en på 3 kg er ikke det samme vel, og en hund på 3 kg må man
absolut ikke nægte vand i så lang tid ! jeg gidder ikke spilde mere
tid på dig, du fatter jo intet aligevel. Bare godt at der ikke blev
lyttet til jeres råd, det kunne nemlig have været livsfarligt for den
lille hund på 3 kg !

Fra : Nana Sørensen

Dato : 10-12-04 19:08

> [...]
> tid på dig, du fatter jo intet aligevel. Bare godt at der ikke blev
> lyttet til jeres råd, det kunne nemlig have været livsfarligt for den

Rolig nu, allesammen. Tal pænt. Jeg ved godt at nogen af rådene ikke var så
gode, og fulgte derfor ikke dem allesammen. Hvad med at oprette denne
diskussion et andet sted, da den nu er nået ud over hvad emnet omhandlede
fra starten? Undskyld, men bliver herre irriteret over al den ufred.