kilometerskilte på Motorring 3
Fra : Palle Louw

Dato : 04-12-04 16:46

Hej.
På motorringvej3 har man opsat kilometerskilte på lysstanderne i
midterrabatten. Store hvide skilte med sort tekst, f. eks. 38 -5-M3 og en
pil opad, ligesom på de plastik-kilometermarkeringer vi kender fra alle
motorveje i højre side (rabatten).
Pilen viser vejen til nærmeste nødtelefon, men på motorvejen altid fremad.
Skiltene sidder meget tæt, nemlig på hver eneste lysmast, og tit med mindre
end 50 m mellem.
Har andre set dem og hvad synes I om at der er både overdrevent mange skilte
og om at alle pilene viser fremafd til den næste nødtelefon (også selv om
man faktisk ser nødtelefonen 10 m bagude)?
Hilsen
Palle L.

Fra : Mikael L

Dato : 04-12-04 17:57

"Palle Louw" <louw@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skilte og om at alle pilene viser fremafd til den næste nødtelefon (også
> selv om man faktisk ser nødtelefonen 10 m bagude)?

Jeg har set dem, det er jo svært at undgå. Mon ikke det er forberedelse til
udvidelsen af motorvejen, så bliver de hvide kantpiller jo fjernet og så
skal folk jo have noget at navigere efter når de smasker sammen. Jeg vil
også tro at de er så store så de hos vejdirektoratet kan læse dem når de
sidder at følger med på deres skærme. Der er også opsat nye kamera som
ligner nogen som kan fjernbetjenes.

Jeg har ikke noget problem med dem, de drunker jo bare i den i forvejen
omsig gribende skilteskov. Det er jo kun nogen du har behov for i
nødtilfælde.

Men jeg glæder mig bestemt ikke til arbejdet starter, jeg skal køre der
dagligt

Men hvis du for behov for skiltene og kan se der er et par hundrede meter
til den næste telefon, så kig lige over skulderen og se om der er en lige
bag dig Men jeg kunne nu forstille mig at nødtelefonerne også bliver
fjernet midlertidigt. Der er jo alligevel så mange som har mobiler, så jeg
tror ikke behovet for dem er så stort.

Mikael

Fra : Leonard

Dato : 04-12-04 18:56

"Mikael L" <m_larsenSKAL@IKKEMEDsol.dk> wrote:

>Men jeg kunne nu forstille mig at nødtelefonerne også bliver
>fjernet midlertidigt. Der er jo alligevel så mange som har mobiler, så jeg
>tror ikke behovet for dem er så stort.

Fordelen ved nødtelefoner fremfor mobiltlf er at den du ringer til ved
hvor du er, så der opstår ikke tvivl om det.

--
Leonard

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 05-12-04 14:46

"Mikael L" <m_larsenSKAL@IKKEMEDsol.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg glæder mig bestemt ikke til arbejdet starter, jeg skal køre der
> dagligt

Det bliver endvidere 'spændende' (på den ufede måde) at se hvor meget de
kommende køer på O3 kommer til at smitte af på køerne på Køge motorvejen om
morgenen.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 07-12-04 18:53

"Palle Louw" <louw@dadlnet.dk> wrote in message
> [...]
> og om at alle pilene viser fremafd til den næste nødtelefon (også selv om
> man faktisk ser nødtelefonen 10 m bagude)?

Er du sikker på at pilene faktisk peger på næste nødtelefon, hvis de kun
peger fremad? Der vil jo altid (med mindre motorvejen ophører) være en
telefon fremad.

Jesper