Chiptuning og syn
Fra : Diesell

Dato : 04-12-04 16:34

Hej

Jeg har en bekendt der er ved at købe en Golf IV turbo fra '99. Bilen er
chippet (RH) til 180 hk. og skal synes om ½ år. Er der problemer med
chiptuning og syn? Har googlet lidt rundt men fandt både "ja" og
"nej"-svar..

Anyone?

Jesper

Fra : Rasmus

Dato : 04-12-04 18:27

"Diesell" <invalid@mail.dk> wrote in message
> [...]
> chippet (RH) til 180 hk. og skal synes om ½ år. Er der problemer med
> chiptuning og syn? Har googlet lidt rundt men fandt både "ja" og

Hvis forureningsniveauet er for højt skal du sikkert til omsyn....., hvis
den holder sig inden for normen er der nok ikke noget problem.

mvh
Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-04 18:52

> Jeg har en bekendt der er ved at købe en Golf IV turbo fra '99. Bilen er
> chippet (RH) til 180 hk. og skal synes om ½ år. Er der problemer med
> chiptuning og syn?

Min gamle G4 1,8T med chip fra RH er nu blevet synet 2 gange med chip uden
anmærkninger.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : phk

Dato : 04-12-04 19:32

> Min gamle G4 1,8T med chip fra RH er nu blevet synet 2 gange med chip uden
> anmærkninger.

Du så formentlig min i Tirstrup? Hvordan oser din i forhold til min?

--
Per, Esbjerg
syn til maj-juni næste år, formoder jeg

Fra : Diesell

Dato : 04-12-04 20:58

> Min gamle G4 1,8T med chip fra RH er nu blevet synet 2 gange med chip uden
> anmærkninger.

OK, takker. Skal ud og kigge på den imorgen - noget særligt vi skal være obs
på?

Jesper

Fra : Mogens

Dato : 05-12-04 13:46

"Diesell" <invalid@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hvade du krydset af i rubrikken: "Tuning udført"
(der står noget lignende)

> OK, takker. Skal ud og kigge på den imorgen - noget særligt vi skal være
obs
> på?

Ovenstående -> dét skal du være meget obs på!
Det hjælper jo ikke, at bilen er gået gennem syn
uden anmærkninger, hvis ikke der har været
krydset af i rubrikken "Tuning"!

Og der er "ingen", som normalt gør - og da slet
ikke ved chiptuning, som Bilsyn har svært ved
at identificere...

Fra : Diesell

Dato : 05-12-04 16:55

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ovenstående -> dét skal du være meget obs på!
> Det hjælper jo ikke, at bilen er gået gennem syn
> uden anmærkninger, hvis ikke der har været
> krydset af i rubrikken "Tuning"!

Hvad er det for en rubrik?

Jesper

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-12-04 18:34

Diesell wrote:
> "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for en rubrik?

Også kaldet "konstruktive ændringer"

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : phk

Dato : 04-12-04 19:31

> [...]

> chippet (RH) til 180 hk. og skal synes om ½ år. Er der problemer med
> chiptuning og syn? Har googlet lidt rundt men fandt både "ja" og

Det giver store problemer at få synet en chippet bil.

Hvor siger du den er til salg henne? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-04 19:34

> Det giver store problemer at få synet en chippet bil.

Det må du gerne uddybe - en bekendt (som du nok også kender) købte en G3 TDI
med 90Hk 1Z motor, den var monteret med en Oettinger Chip (120 Hk) og fløj
lige igennem toldsynet uden anmærkninger.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : bme

Dato : 04-12-04 20:01

> [...]
> med 90Hk 1Z motor, den var monteret med en Oettinger Chip (120 Hk) og fløj
> lige igennem toldsynet uden anmærkninger.

så du ikke smiley'en

/bo

Fra : phk

Dato : 04-12-04 21:03