Dieseldryppende Peugeot 306 HDI
Fra : JP Sørensen

Dato : 04-12-04 15:13

Hej

På min Peugeot 306 HDI har der i et stykke tid været en fæl diesellugt når
vi har stoppet bilen efter en tur.
Idag tog jeg mig sammen og løftede låget på bilen og fandt ud af at den
drypper diesel fra en "dimmer" på toppen af motoren.

Dimmeren tror jeg er en flowmåler eller lign. den hedder ELTH med et type
nummer 9640055680, jeg har ikke kunnet finde sådan en nogen steder - ved
nogen havd det er for en og hvad sådan en ca. koster ??

Mvh

JP Sørensen

Fra : Ulrich

Dato : 04-12-04 18:08

"JP Sørensen" <Basti@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nummer 9640055680, jeg har ikke kunnet finde sådan en nogen steder - ved
> nogen havd det er for en og hvad sådan en ca. koster ??

Har du mulighed for at tage et billede?

--
Hygge Ulrich

Fra : Brian M

Dato : 04-12-04 21:51

"JP Sørensen" <Basti@pc.dk> wrote in message news:<cosgl7$2tsu$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> nummer 9640055680, jeg har ikke kunnet finde sådan en nogen steder - ved
> nogen havd det er for en og hvad sådan en ca. koster ??

Dimmeren er sandsynligvis en temperatur-føler til dieselolien. Sådan
en skal du nok omkring Peugeot for at have. Eller evt. hos et
"Bosch-center". Indsprøjningenkommer jo fra Bosch.

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 09:05

> [...]
> nummer 9640055680, jeg har ikke kunnet finde sådan en nogen steder - ved
> nogen havd det er for en og hvad sådan en ca. koster ??

Det er vist et ganske almindeligt problem på HDI'ere fra PSA butikken.

Der er vist tale om to forskellige fejl, enten kan der være utætte
brændstofrør, en magnetventil i motorrummet kan også være utæt.
Peugeot værkstedet skulle kende til fejlene da PSA officielt har indkaldt
til kontrol skråstreg reparation af disse.

Kender en der kørte i en HDI som smed en masse diesel, så den blev helt
fedtet bagpå.
Det fiksede Pugøj værkstedet.

--
/Claus