HL2 Steam download
Fra : J.K.Arning

Dato : 04-12-04 14:43

Jeg har oprettet mig hos Steam og købt HL2 basic på siden. Nu er
maskinen så i gang med en større download og jeg kom til at tænke på om
det er et fedt at købe spillet som download hos Steam eller et købe det
som CD/DVD rom i butikken ?

Ikke fordi det gør den store forskel nu .. jeg har jo spenderet pengene
men det interessrer min nu alligevel.

Det virker forøvrigt til at være et fedt koncept Steam har opbygget der
... jeg går ud fra jeg kan installere spillet på min arbejds PC mandag
morgen ved at installere Steam på denne og logge ind med mine konto
oplysninger ?

--
Regards
J.K.Arning :: 04-12-2004 14:39:51 :: http://arning.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-12-04 15:01

"J.K.Arning" wrote

> [...]
> maskinen så i gang med en større download og jeg kom til at tænke på om
> det er et fedt at købe spillet som download hos Steam eller et købe det

Online uden tvivl
Reatil versionen kræver DVD'en i drevet
Jeg har to gange retail - øv

> Ikke fordi det gør den store forskel nu .. jeg har jo spenderet pengene
> men det interessrer min nu alligevel.

Silver package, eller?
Hvad gav du i dansk klingen mønt?
Jeg kaster mig muligvis over en extra silver package senere

> [...]
> .. jeg går ud fra jeg kan installere spillet på min arbejds PC mandag
> morgen ved at installere Steam på denne og logge ind med mine konto

Yes! works like a charm

Du kan enten bruge backup/restore (indbygget i Steam) eller hente det hele
een gang til
NB! Du kan sagten afbryde forløbet med at hente filer etc og så genoptage
senere
Genoptage -> det er blot at starte Steam igen

- Peter

Fra : J.K.Arning

Dato : 04-12-04 16:16

On Sat, 4 Dec 2004 15:00:39 +0100, Peter Lykkegaard in newsgroup
dk.spil.computer wrote:

> Silver package, eller?
> Hvad gav du i dansk klingen mønt?
> Jeg kaster mig muligvis over en extra silver package senere

Den pakke der hedder Basic .. jeg gav ca. 60 $ .. det er incl DK moms.

--
Regards
J.K.Arning :: 04-12-2004 16:14:20 :: http://arning.dk

Fra : NFL

Dato : 04-12-04 18:04

"J.K.Arning" <spam_remove_@arning.dk> skrev i en meddelelse

> Den pakke der hedder Basic .. jeg gav ca. 60 $ .. det er incl DK moms.

Og det er så dyrere end den koster i forretningen med DVD og cover, til
trods for at der er færre omkostninger ved online distribution. Det der
Vivendi/Valve samarbejde skader kun forbrugeren. Dem som køber DVD bliver
straffet med at DVDen skal sidde i og dem som køber online, får ikke DVDen.
Jeg synes det er skammeligt, at det er forbrugeren som bliver gidsler i
deres mellemværende.

Når det er sagt, så er der kommet en patch til no-cd/dvd, så man ikke
længere behøver at have den siddende i maskinen. Hvorvidt den er lovlig at
bruge ved jeg ikke, men det vil jeg også lidt skide på. Jeg har købt DVD
versionen og de skal ikke bestemme om jeg skal have DVDen i eller ej.

> --
> Regards
> J.K.Arning :: 04-12-2004 16:14:20 :: http://arning.dk

Nicolai

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-12-04 18:22

"NFL" wrote

> Og det er så dyrere end den koster i forretningen med DVD og cover, til
> trods for at der er færre omkostninger ved online distribution.

Det er 62$ med moms og til dagskursen er det så 346 DKr
Spillet koster mellem 330 til 360 DKr ink forsendelse i følge spilpriser.dk

I tilfældet HL2 så er det eneste du kan bruge DVD'en til er at have den
siddende i drevet når man spiller

- Peter

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 04-12-04 19:08

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> spilpriser.dk
>
> I tilfældet HL2 så er det eneste du kan bruge DVD'en til er at have den

Det blev (bliver?) solgt i Bilka og Elgiganten til 269 kr.

Jeg gav selv 287 kr incl. forsendelse fra CD-Wow i England.

/Henrik

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-12-04 19:20

"Henrik Stavnshøj" wrote

> Det blev (bliver?) solgt i Bilka og Elgiganten til 269 kr.

Elgiganten: 279 kr - pt udsolgt

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 19:23

> "Henrik Stavnshøj" wrote

> Elgiganten: 279 kr - pt udsolgt

Og det er, fandt jeg ud af, på 5 diske og ikke DVD versionen, og det sutter,
imho

> - Peter

Lars B

Fra : Kjeld.L

Dato : 06-12-04 17:20

Bog&Ide odense 299,- DvD version og der er masser

mvh
kj.Larsen

Fra : NFL

Dato : 04-12-04 20:19

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er 62$ med moms og til dagskursen er det så 346 DKr
> Spillet koster mellem 330 til 360 DKr ink forsendelse i følge
> spilpriser.dk

Prisen er nærmere mellem 270 og 330 og for de penge, får du en DVD og cover.
Det er da billigere end at betale 346 for at downloade softwaren fra nettet.
Så det er jo rigtigt hvad jeg skriver, at det er dyrere at købe det gennem
steam.

> I tilfældet HL2 så er det eneste du kan bruge DVD'en til er at have den
> siddende i drevet når man spiller

Jeg kan godt lide at have en DVD boks med spillet stående. Og ikke kun have
en key på min maskine, der giver mig ret til at hente softwaren. At den skal
sidde i drevet når man spiller er jo, vores teknologiske tider taget i
betragtning, ganske tåbeligt. Men det ændrer da ikke ved, at det er rart at
have spillet stående originalt. Specielt fordi det endda er billigere.

> - Peter

Nicolai

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 04-12-04 18:01

> "J.K.Arning" wrote

> Online uden tvivl
> Reatil versionen kræver DVD'en i drevet
> Jeg har to gange retail - øv

Der er en No-CD patch på http://www.gamecopyworld.com , den virker fint her.
Den får Steam til at tro at du har online-udgaven.

Og den har ikke haft nogen "underlige" sideeffekter hér hos mig.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : BuFFerz

Dato : 04-12-04 16:15

Steam er genialt !

Jeg vandt min HL2 - så fik den på DVD - men hvis jeg selv skulle købe hl2
ville jeg vælge at købe online gennem steam - da man så er fri for at have
disken i drevet når man spiller.

Eneste lille minus jeg kan sige om den løsning er at man skal downlaode 4-5
gb data . men det kan man jo efterfølgende vælge at brænde på en dvd /
cdrom, til næste gang man skal installere spillet :)

Fra : NFL

Dato : 04-12-04 18:09

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> skrev i en meddelelse
> [...]
> ville jeg vælge at købe online gennem steam - da man så er fri for at have

Ja, men det er jo så dyrere, set i forhold til prisen for DVD i
forretningen.

> Eneste lille minus jeg kan sige om den løsning er at man skal downlaode
> 4-5 gb data . men det kan man jo efterfølgende vælge at brænde på en dvd
> / cdrom, til næste gang man skal installere spillet :)

Det er jo derfor, at det burde være nok at købe deres produkt én gang og
have de samme muligheder som alle andre. Hvorfor skal vi forbrugere deles op
i online-købere og retail-købere?

Jeg synes iøvrigt ikke at der er noget specielt genialt ved steam, bortset
fra at man kan opdatere den vej for fejl osv, men hvor mange gange er det
ikke gået galt for dem?

Nicolai

Fra : BuFFerz

Dato : 04-12-04 18:30

> men hvor mange gange er det ikke gået galt for dem?

Det ved jeg ikke ?

Kan ikke komme i tanke om andre end dagen hvor steam og cs 1.6 kom

CZ og HL2 kom uden de helt store problemer
(der var lige 30 min hvor det var meget belastet da hl2 kom)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-12-04 19:27

"BuFFerz" wrote

> Kan ikke komme i tanke om andre end dagen hvor steam og cs 1.6 kom

Valve sendte en patch for nogle dage siden der gjorde at en hel del ikke
kunne spille

Offline mode holder kun en vis periode så skal man autentiseres af Valves
servere igen

Det er beviseligt at indstillingen "Do not automatically update this game"
ikke er persistent
Hvor sjovt er det lige?

Overgangen til Steam er heller ikke sket uden problemer
En oiginal HL kunne fint spilles på min gamle laptop efter steam kom ind i
billedet så var det umuligt at spille spillet

> CZ og HL2 kom uden de helt store problemer
> (der var lige 30 min hvor det var meget belastet da hl2 kom)
* host *

Du har været heldig
De to maskiner jeg installerede den 16 om aftenen, det gik da nogen lunde
smertefrit, men ...

- Peter

Fra : NFL

Dato : 04-12-04 20:33

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg ikke ?

Masser af gange. Flere patches har givet problemer og krævede en patch mere.
Nogle gange skulle man slette en fil osv osv.

> Kan ikke komme i tanke om andre end dagen hvor steam og cs 1.6 kom

Følger du ikke med på diverse forums? Der har været mange problemer
undervejs og ikke kun når patchene kommer. Tit skal man vente flere timer,
hvor man vel og mærke ikke kan spille, på at opdatere steam osv.

> CZ og HL2 kom uden de helt store problemer
> (der var lige 30 min hvor det var meget belastet da hl2 kom)

Ja, CZ kom også fint ned på min maskine da jeg bestilte det via steam. Men
det hjælper ikke på, at jeg på deres "speciel preorder offer" betalte mere
for spillet, end hvis jeg havde købt det retail. Og steam er jo mere end
bare når spillet kommer, at du ikke har oplevet problemer andre gange, kan
jeg ikke forstå, for min egen oplevelse og mit indtryk fra diverse forums,
er en helt anden end din.

Men for min skyld, må du da godt forgude steam.

Nicolai

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-12-04 20:41

"NFL" wrote

> Følger du ikke med på diverse forums? Der har været mange problemer
> undervejs og ikke kun når patchene kommer. Tit skal man vente flere timer,
> hvor man vel og mærke ikke kan spille, på at opdatere steam osv.

Hmm der var en fejlbehæftet opdatering i forbindelse DM blev frigivet, hvor
spillet ikke virkede hele formiddagen
Men ellers har vi ikke haft nogen problemer

- Peter

Fra : NFL

Dato : 04-12-04 21:09

> Hmm der var en fejlbehæftet opdatering i forbindelse DM blev frigivet,
> hvor spillet ikke virkede hele formiddagen
> Men ellers har vi ikke haft nogen problemer

Nu skriver Bufferz siden cs 1.6, så det er jo i hele steams historie vi
snakker om og ikke kun i forbindelse med HL2. :)

> - Peter

Nicolai

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-12-04 23:09

"NFL" wrote

> Nu skriver Bufferz siden cs 1.6, så det er jo i hele steams historie vi
> snakker om og ikke kun i forbindelse med HL2. :)

Der er sket en del ændringer over tid

Vi har været med siden CZ var på Steam som beta
Der har ikke været specielle problemer (for os) udover dem jeg nævnte

- Peter

Fra : BuFFerz

Dato : 05-12-04 00:01

> Nu skriver Bufferz siden cs 1.6, så det er jo i hele steams historie vi
> snakker om og ikke kun i forbindelse med HL2. :)

:)

Vil bare lige sige jeg var med fra steam var beta - ca 1 år før 1.6 kom
(hvor 1.6 var beta i 1 års tid)

Og steam er endnu ældre - mener de startede med at rode med steam da cs var
i version 1.4 - men det var for en lille og lukket bruger gruppe.

alt i alt er jeg godt tilfreds med steam

Fra : BuFFerz

Dato : 04-12-04 23:57

> Masser af gange. Flere patches har givet problemer og krævede en patch >
> mere.

Så er det da godt vi har steam - så vi hurtigt kan få rettet fejlen

Fra : Simon Skarum

Dato : 05-12-04 02:07

"BuFFerz" skrev i en meddelelse...
> Steam er genialt !

Hmmmm... Efter min mening er steam _virkeligt_ noget lort...

Det er ikke lige altid det virker i offline-mode, hvilket er ret frustrende
når man sidder til et netparty uden internet...
Deusuden tager det en krig at loade HL2 pga. steam og man skal bruge en
internetforbindelse til at registrere et singleplayer-spil? Ikke noget
genialt i det!

De gode ting ved Steam er at det bl.a. afslører folk der har crackede
udgaver af HL2, hvilket kommer os der har købt spillet (og Valve) til gode.

Mvh. Simon