Boogie, WMP og OS X
Fra : Carsten & Uni Vous O~

Dato : 04-12-04 13:25

Min 5-årige søn og jeg var inde på dr.dk/boogie - på deres hitliste. Vi
ville se Nik og Jays video til Lækker. Da jeg klikkede på videolinket fik
jeg en dialogbks der orienterede mig om Windows Media Player 9 og opfordrede
mig tilæ at downloade den for at kunne se videoen.

Den er installeret men jeg kan stadig ikke se video fra Boogies liste.

Er der nogen der har erfaring med det?

Jeg kører OS X (10.3.6) og Safari

Vh
Carsten

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 04-12-04 13:46

Carsten & Uni Vous Ortmann wrote:
> [...]
> mig tilæ at downloade den for at kunne se videoen.
>
> Den er installeret men jeg kan stadig ikke se video fra Boogies liste.

Ja. Danmarks Radio bruger så lukkede standarder så du skal have et helt
specielt setup for at få det til at virke. For det første skal du køre
på lossepladsen med din Mac. Så skal du gå ind på dell.dk og bestille en
maskine her (du bliver nok nød til at ringe, eftersom din Mac nu står
ude i vinterkulder og får hvad den har fortjent). Nogle dage efter
kommer den med posten og har Windows XP installeret. Så skal du bruge et
par timer på at konfigurere den til at gå på nettet. Derefter kan du se
video fra dr.dk.

Så gør som os andre: Drop Mac OSX, Linux og andet, fordi det eneste der
reelt virker er Windows XP. Verdens bedste styresystem som aldrig går
ned, er vildt brugervenligt og smukt at kigge på, slet ikke udsat for
adware, spamware, virus og andre stygge ting.

Microsoft siger også at det er verdens billigste og letteste system at
vedligeholde.

Og det er kun folk som partou vil være anderledes og skille sig ud og
være kollerisk og være rasmus-modsat som vælger Mac OSX samt andre
styresystemer som ikke er WinXP.

God weekend og god fornøjelse med din transformation til et rationelt og
fornuftigt menneske.

--Martin

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-12-04 14:30

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> writes:

> helt specielt setup for at få det til at virke. For det første skal du
> køre på lossepladsen med din Mac. Så skal du gå ind på dell.dk og

Hov? Nej, han skal stille den hos mig :)
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 04-12-04 15:58

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Hov? Nej, han skal stille den hos mig :)

Nej, for du skal også stoppe dette Mac-vanvid. Erkend at det eneste
sagliggørende er og bliver og forbliver Microsoft.

--Martin

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-12-04 17:26

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> writes:

> Nej, for du skal også stoppe dette Mac-vanvid. Erkend at det eneste
> sagliggørende er og bliver og forbliver Microsoft.

Har prisen på din Windowslicens drevet dig helt ud på overdrevet?

Hvis du selv har en mac (hvorfor ellers skrive her), så kan du stille

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 04-12-04 17:34

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Har prisen på din Windowslicens drevet dig helt ud på overdrevet?

Aldrig. Jeg elsker at betale ågerpris.

> Hvis du selv har en mac (hvorfor ellers skrive her), så kan du stille
> _den_ hos mig.

Men så kan du ikke se dr?

--Martin

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-12-04 00:43

> Aldrig. Jeg elsker at betale ågerpris.

Ah. Så skal du også have en Oracle Enterprise licens til din
adresseliste. Hvis det skal være Microsoft er der sikkert også en SQL
Server udgave der kan opfylde dine behov.

> Men så kan du ikke se dr?

Jeg har en anden dims jeg betaler licens for... Kvaliteten er også
meget bedre. Stil du bare kræet her.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 04-12-04 21:47

In article <yu23bym2fnu.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Har prisen på din Windowslicens drevet dig helt ud på overdrevet?
>
> Hvis du selv har en mac (hvorfor ellers skrive her), så kan du stille
> _den_ hos mig.

Kan man i øvrigt stadig få penge tilbage hvis man returnerer en
medfølgende Windows-licens? Jeg bliver snart en lykkelig ejer af en
ThinkPad, og der medfølger vist en WinXPPro, som aldrig nogen sinde
kommer til at køre på maskinen. (Første gang der kommer strøm på booter
jeg den fra en NetBSD-diskette!)

Jeg overvejer om jeg skal sende CD'en til Microsoft Danmark med et
følgebrev: "Vedlagt Windows XP licens, som jeg ikke har brug for, idet
jeg håber at få refunderet dens værdi."

Så bliver jeg glad selv hvis jeg ingenting får.

-Lasse

--
Lasse Hillerøe Petersen | "I met someone who looks a lot like you,
----------------------------+ she does the things you do;

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 05-12-04 00:05

Lasse Hillerøe Petersen wrote:

> [...]
> jeg håber at få refunderet dens værdi."
>
> Så bliver jeg glad selv hvis jeg ingenting får.

Det burde du jo få. Jeg ville dog starte med at gå til sælgeren.

--Martin

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-12-04 00:45

"Lasse Hillerøe Petersen" <lhp+news@toft-hp.dk> writes:

> ThinkPad, og der medfølger vist en WinXPPro, som aldrig nogen sinde
> kommer til at køre på maskinen. (Første gang der kommer strøm på booter
> jeg den fra en NetBSD-diskette!)

Du har overvejet hvordan du vil køre Notes på kræet? Det ville jo
ikke være så godt hvis du misser et møde på den konto.

> Jeg overvejer om jeg skal sende CD'en til Microsoft Danmark med et
> følgebrev: "Vedlagt Windows XP licens, som jeg ikke har brug for, idet
> jeg håber at få refunderet dens værdi."

"Håber" er nok ikke et velvalgt ord i denne sammenhæng.

> Så bliver jeg glad selv hvis jeg ingenting får.

Jamen, så kunne du også sende DEN til mig :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 05-12-04 10:35

In article <yu2oeh9ocfl.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Du har overvejet hvordan du vil køre Notes på kræet? Det ville jo
> ikke være så godt hvis du misser et møde på den konto.

På det nye intranet er der vistnok en vejledning til hvordan man bruger
WINE til køre[1] Notes på Linux[2]. Men i øvrigt er det jo en privat
maskine, og jeg holder som udgangspunkt privatliv og arbejdsliv adskilt.

> "Håber" er nok ikke et velvalgt ord i denne sammenhæng.

Nej, "forventer" er nok bedre.

Ingenting får *fra Microsoft* naturligvis.
(Undertekstet for evnesvage)

> Jamen, så kunne du også sende DEN til mig :)

Hvad vil du med en Windows-CD? Lider du af samlermani?

--
Lasse Hillerøe Petersen | "I met someone who looks a lot like you,
----------------------------+ she does the things you do;
No Windows | but she is an IBM"
= No virus | (Jeff Lynne, "Yours truly 2095")

[1] Forudsat man nogensinde kan tale om en Notes der "kører".
[2] WINE virker også på NetBSD.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-12-04 17:53

> Hvad vil du med en Windows-CD? Lider du af samlermani?

Jeg vil da gerne have licensen til min aldrende bærbare. Win98 er
ikke helt så sjovt som det har været.

> [1] Forudsat man nogensinde kan tale om en Notes der "kører".

Det kan man godt. 6.5 er en del rarere end 5.0

> [2] WINE virker også på NetBSD.

Jaja. Alt det bøvl for at køre det man alligevel skulle have kørt.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 04-12-04 19:56

In article <yu2wtvyjin2.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Hov? Nej, han skal stille den hos mig :)

Det var jo det, manden skrev.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 05-12-04 00:06

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-12-04 00:43

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> Det var jo det, manden skrev.

Hov? Det er sgi da ikke mig der har skorstenen på Lisbjerg bakke som
en sær tiltrækker.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 06-12-04 11:21

In article <yu2sm6locj2.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Hov? Det er sgi da ikke mig der har skorstenen på Lisbjerg bakke som
> en sær tiltrækker.

Heh. Jeg er skam flyttet igen. Har du ikke bemærket at det sker hver
gang, du har fundet ud af hvor jeg bor?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-12-04 11:53

> Heh. Jeg er skam flyttet igen. Har du ikke bemærket at det sker hver
> gang, du har fundet ud af hvor jeg bor?

Næh, og jeg tager det heller ikke så tungt.

Er du så flyttet til Terp denne gang?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 06-12-04 15:17

In article <yu2k6rvem13.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Næh, og jeg tager det heller ikke så tungt.

> Er du så flyttet til Terp denne gang?

Det er den rigtige retning, men du skal lidt tættere på bugten.

--
Christian
- nu med bugtudsigt

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-12-04 15:22

> Det er den rigtige retning, men du skal lidt tættere på bugten.

Et billigt hus på de kanter? Det skal man være forsigtig med.

> --
> Christian
> - nu med bugudsigt

Jaja. God med dig.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-12-04 20:50

In article <yu2hdmzmrqh.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Et billigt hus på de kanter? Det skal man være forsigtig med.

Er han flyttet til Lystrup?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-12-04 21:02

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> writes:

> Er han flyttet til Lystrup?

Kunne være. Nu sidder du jo i Esbjerg, så du ved sikkert ikke særligt
meget om

http://www.aaa.dk/aaa/motorvej-soeften-skoedstrup.jpg

Christian kan sikkert bo meget billigt i et par år.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-12-04 22:07

In article <yu2wtvv6vql.fsf@luhmann.netc.dk>,
> [...]

> særligt meget om
>
> http://www.aaa.dk/aaa/motorvej-soeften-skoedstrup.jpg
>
> Christian kan sikkert bo meget billigt i et par år.

Nogle af vores gode venner har boet på Stokbrovej i Elev i over ti år.
De er lige flyttet til Lystrup. Så når I taler om Lisbjerg og Terp, så
ved jeg godt, hvor det er. Jeg forstår til gengæld ikke det med at bo
billigt. Er det fordi, der er planlagt en motorvej, og så falder
huspriserne i området?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-12-04 23:37

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> writes:

> billigt. Er det fordi, der er planlagt en motorvej, og så falder
> huspriserne i området?

Der var en husejer ved den nye Låsbymotorvej der havde planlagt ud fra
at hans hus skulle eksproprieres når nu vejen skulle bygges. Så blev
den flyttet 20 meter...

DET hus er billigt...

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-12-04 00:42

In article <yu2pt1ndpf6.fsf@luhmann.netc.dk>,
> [...]

> Der var en husejer ved den nye Låsbymotorvej der havde planlagt ud fra
> at hans hus skulle eksproprieres når nu vejen skulle bygges. Så blev

Det kan vel også være et salgsargument, at det ligger dejligt tæt på en
hovedfærdselsåre. Der er jo mange, der kører langt på arbejde. Så er det
en fordel at kunne komme hurtigt ud på motorvejen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-12-04 10:53

> [...]

> hovedfærdselsåre. Der er jo mange, der kører langt på arbejde. Så er det
> en fordel at kunne komme hurtigt ud på motorvejen.

Tjah, hvis Fields kan få lov til at lave en udkørsel fra en
parkeringskælder direkte til motorvejen, kan Gårdmand Bjørn vel også
lave en lille rask grusvej hen over støjvolden.

Der er efterhånden ved at være så meget motorvej her omkring Århus at
København ligner en soveby i provinsen.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 07-12-04 13:05

> Det kan vel også være et salgsargument, at det ligger dejligt tæt på en
> hovedfærdselsåre. Der er jo mange, der kører langt på arbejde. Så er det
> en fordel at kunne komme hurtigt ud på motorvejen.

Du skulle være ejendomsmægler for dem der bor i Folehaven.
Du mener at man skal komme hurtigt ud og holde i kø på motorvejen

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Christian Bech

Dato : 07-12-04 23:15

In article <news-DB7D96.22070506122004@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> [...]
> ved jeg godt, hvor det er. Jeg forstår til gengæld ikke det med at bo
> billigt. Er det fordi, der er planlagt en motorvej, og så falder

Næppe. Det kan være de bare stiger knap så meget. Spørgsmålet er, om det
ikke kun er en mindre del af Lystrup der bliver generet af motorvejen.

Hvor i Lystrup færdes du? Skal jeg holde udkig i lokalområdet eller er
det nybyggeri på Majsmarken e.l.?

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-12-04 00:14

In article <christian.bech-A31AC2.23143807122004@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Hvor i Lystrup færdes du? Skal jeg holde udkig i lokalområdet eller
> er det nybyggeri på Majsmarken e.l.?

Færdes og færdes. Det er lidt svært, når man har venner så langt væk.
Nogle gange går der halvandet år, hvor vi ikke ses. Vi var der vist
sidst til sønnens konfirmation i foråret. Og da var det første eller
anden gang, vi var i deres nye hus. Ellers har de boet i Elev. Nu bor de
på Hyldehaven i Lystrup, og huset er vel 30 år gammelt eller deromkring.
Jeg har ingen idé, om det er et godt kvarter eller ej.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-04 00:26

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Hvor i Lystrup færdes du? Skal jeg holde udkig i lokalområdet eller er
> det nybyggeri på Majsmarken e.l.?

har du i sinde at genoptage dit medlemskab af Esbjerg Superdisk
brugergruppens underafdeling af forhenværende PB5300 og nuværende iMac
233 ejere?

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-12-04 00:54

In article <1goi2va.1bi7ljt17q5z6sN%nospam@reippuert.dk>,
nospam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> har du i sinde at genoptage dit medlemskab af Esbjerg Superdisk
> brugergruppens underafdeling af forhenværende PB5300 og nuværende iMac
> 233 ejere?

Hov-hov, jeg drillede ikke dig, da du havde forsøgt at skifte harddisk i
en iBook og i årene derefter måtte have harddisken liggende på bordet
ved siden af. Jeg kan da ikke gøre for, at hængslet knækkede. For øvrigt
er sådan en iMac 233 aldeles glimrende at arbejde med. Jeg tror også,
det er sundt at prøve at klare sig uden moderne luksus og overflod, men
blot have helt simple redskaber til sin rådighed.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-04 01:17

> Hov-hov, jeg drillede ikke dig [snip]

hør hov du er slet ikke uptodate, jeg ehar en eyeTv 200 som ikke rigtig
virker og jeg har efter mere end 6 månederes ejerskab ikke fået tage mig
sammen til at få den ombyttet.

Fra : Christian Bech

Dato : 09-12-04 14:51

In article <1goi674.1oas2e61wu2a6aN%nospam@reippuert.dk>,
> [...]

> hør hov du er slet ikke uptodate, jeg ehar en eyeTv 200 som ikke rigtig
> virker og jeg har efter mere end 6 månederes ejerskab ikke fået tage mig

Vi skal heller ikke glemme, at du lige pludselig sender 433 indlæg
klokken 17.35 og er skiftet tilbage til MacSoup.

Modembruger!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-12-04 15:46

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Vi skal heller ikke glemme, at du lige pludselig sender 433 indlæg
> klokken 17.35 og er skiftet tilbage til MacSoup.
>
> Modembruger!

hvis det bare var så vel... i disse dage er jeg offline og napper
newsspool når jeg kommer forbi en internetforbindelse.

Fra : Christian Bech

Dato : 09-12-04 10:11

In article <news-3BF7F6.00534809122004@news.tele.dk>,
> [...]

> det er sundt at prøve at klare sig uden moderne luksus og overflod, men
> blot have helt simple redskaber til sin rådighed.

Du kigger sultent efter konens iBook, gør du. Er PB ikke også snart
afskrevet, så du kan få en ny? Hvad hedder din PB egentlig. Nåede du til
Pernille?

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-12-04 23:04

In article <christian.bech-26459E.10111709122004@news.net.uni-c.dk>,
> [...]

> Du kigger sultent efter konens iBook, gør du. Er PB ikke også snart
> afskrevet, så du kan få en ny? Hvad hedder din PB egentlig. Nåede du

Jeg har vist nævnt det, men den knækkede det ene hængsel til skærmen
sidst i oktober. Det var en måned før den to års reklamationsret udløb.
Apple forslog, at jeg indleverede den til vores lokale Mac-forhandler,
som er et lille enmandsfirma. Efter en del forhandlinger fik han dem til
at erkende, at skaden hører ind under reklamationsretten. Den er også
blevet behandlet som et spædbarn og mest brugt som stationær. Der er
derfor gået dage imellem, låget er blevet brugt. Så måske er hængslerne
nærmest groet fast.
Nå, men den er til reparation hos Apple nu, så vidt jeg ved, og
jeg har snart undværet den halvanden måned. Jeg tror nok, jeg endte med
at kalde den Aske efter figuren "Bamse og Kylling". Så jeg har brugt
Luna i stedet i al den tid. Konens iBook hedder Ice (hendes idé), og jeg
har lige købt AppleCare til den. Om ikke andet, så skal den nok have nyt
batteri i løbet af de tre år.
Jeg overvejede faktisk at sælge min TiBook tidligere på året for
at få højere afskrivning. Men jeg syntes egentlig ikke, jeg fik så meget
ud af det, hvis jeg holder mig til 15". Og jeg synes egentlig, det er
den bedste størrelse til mit brug. De nye modeller er jo ikke ret meget
hurtigere end min 1 GHz G4. Samtidig får jeg jo ikke ret meget for min,
da de nye er meget billigere end min var.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 09-12-04 10:10

> [...]

> har du i sinde at genoptage dit medlemskab af Esbjerg Superdisk
> brugergruppens underafdeling af forhenværende PB5300 og nuværende iMac

Genoptage? Jeg er formand i Århusafdelingen og vi er særdeles aktive. Vi
holder ugentlige møder med god mad og rødvin.

P.S. Der er lukket for tilgang.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-12-04 23:26

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Genoptage? Jeg er formand i Århusafdelingen og vi er særdeles aktive. Vi
> holder ugentlige møder med god mad og rødvin.
>
> P.S. Der er lukket for tilgang.

dvs der er ingen grund til at flytte på bøhlandet?

Fra : Christian Bech

Dato : 06-12-04 22:27

In article <yu2wtvv6vql.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Kunne være. Nu sidder du jo i Esbjerg, så du ved sikkert ikke særligt
> meget om

Henrik er før blevet spottet i Lystrup. Derfor glæder han sig sikkert
også til:

> http://www.aaa.dk/aaa/motorvej-soeften-skoedstrup.jpg
>
> Christian kan sikkert bo meget billigt i et par år.

Når de eksproprierer bliver jeg rig!

Jeg bor faktisk hele fire centimer over motorvejen. Hvor mange
centimeter bor du fra en gylletank?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-12-04 23:44

> Når de eksproprierer bliver jeg rig!

Se anden tråd om 2000 centimeter.

> Jeg bor faktisk hele fire centimer over motorvejen. Hvor mange
> centimeter bor du fra en gylletank?

Hvis du endelig skal lave slåfejl, kan du så ikke lave nogen sjove
nogen? Man kan ikke engang køre _en_ zone for 4 centimer.

Men for at svare på dit spørgsmål: Jeg ved ikke hvor den nærmeste
gylletank er, men der er en 300.000 centimeter væk. Hvorfor? Vil du
gerne flytte derhen næste gang?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 07-12-04 23:12

In article <yu2llcbdp41.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Se anden tråd om 2000 centimeter.

Jeg læser IKKE dine pralerier i dk.snak.seksualitet.

> Hvis du endelig skal lave slåfejl, kan du så ikke lave nogen sjove
> nogen?

Du er velkommen til at lave nogle selv. Men det kunne du naturligvis
ikke finde på.

> Man kan ikke engang køre _en_ zone for 4 centimer.

den sidste kontrollør jeg mødte var så portvinsnæset at man kunne have
bestukket ham med 4 centimer.

> Men for at svare på dit spørgsmål: Jeg ved ikke hvor den nærmeste
> gylletank er, men der er en 300.000 centimeter væk. Hvorfor? Vil du
> gerne flytte derhen næste gang?

Ellers tak. Min flytten rundt i og omkring Århus følger en
progressionslinje. Jeg startede i Brabrand Nord og flyttede til
Midtbyen. Herefter fulgte dog en regression til Skejby. Derefter Gl.
Brabrand, Spørring og nu Lystrup. Sabros plads i progressionslinjen må
være efter Brabrand Nord.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-12-04 11:32

> Jeg læser IKKE dine pralerier i dk.snak.seksualitet.

I betragtning af hvad du ellers læser, synes jeg ikke du skal være så
kæk.

> [...]
> Midtbyen. Herefter fulgte dog en regression til Skejby. Derefter Gl.
> Brabrand, Spørring og nu Lystrup. Sabros plads i progressionslinjen må

Hvorfor alt det flytteri? Fungerer din politibeskyttelse ikke?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 09-12-04 12:14

In article <yu2eki1rshb.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Hvorfor alt det flytteri? Fungerer din politibeskyttelse ikke?

Tænker du på Bo Mogensen aka Chokmah aka Rabies the Dogs voldstrusler?
Nahh, jeg er rimeligt sikker på, at der er for mange fristelser og
gamle, fastboende venner på Hovedbanegården til at han kommer på toget.

Fra : Christian Bech

Dato : 06-12-04 22:24

In article <news-6744F3.20502106122004@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Er han flyttet til Lystrup?

Hvor vil du hænge dit "jeg er fiffigere end Thorbjørn"-diplom op? Jeg
skal bare vide, om jeg skal sende det til sygehuset eller din
privatadresse.

På den ene side, vil det pynte ved siden af konens ph.d-diplom, men det
kan jo også være rart at få lidt respekt fra kollegerne.

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-12-04 23:46

In article <christian.bech-554CD5.22242806122004@news.net.uni-c.dk>,
> [...]

> På den ene side, vil det pynte ved siden af konens ph.d-diplom, men
> det kan jo også være rart at få lidt respekt fra kollegerne.

Elles tak. Jeg har et Polar-diplom fra min tid i Søværnet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 07-12-04 22:13

In article <news-9518A5.23454706122004@news.tele.dk>,

> Elles tak. Jeg har et Polar-diplom fra min tid i Søværnet.

Det var desværre et forkert svar. Nordvestjyder reagerer lidt på samme
måde som japanere, hvis man afviser deres gunstbevisninger.

Altså: vil du helst have at det er din kone eller sekretæren, der først
ser det fine diplom?

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-12-04 00:17

In article <christian.bech-C579E1.22125307122004@news.net.uni-c.dk>,
> [...]

> samme måde som japanere, hvis man afviser deres gunstbevisninger.
>
> Altså: vil du helst have at det er din kone eller sekretæren, der

Konen! Jeg vil nødig have, at sekretæren tror, jeg er tosset. Konen ved
det allerede, så der gør det ikke noget.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 06-12-04 23:50

In article <yu2hdmzmrqh.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Et billigt hus på de kanter? Det skal man være forsigtig med.

Hvem siger at det skal være billigt?

> Jaja. God med dig.

Med en pude i nakken kan jeg lige nøjagtig se skærmen hen over den.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-12-04 10:54

> Hvem siger at det skal være billigt?

Er det ikke det mest praktiske når man er offentlig ansat?

> Med en pude i nakken kan jeg lige nøjagtig se skærmen hen over den.

Så er det tid at få en større skærm.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 07-12-04 13:03

In article <yu2llcaa0yr.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Er det ikke det mest praktiske når man er offentlig ansat?

Har du set taksten for en chefkonsulent i staten?

> Så er det tid at få en større skærm.

Jeg har tænkt på det, men en 17" på min 12"iBook vil måske være et
problem.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-12-04 17:28

> Har du set taksten for en chefkonsulent i staten?

Nej. Url, tak.

> Jeg har tænkt på det, men en 17" på min 12"iBook vil måske være et
> problem.

Så må du jo have en bærbar Dell til samme pris.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 07-12-04 20:46

In article <yu2vfbeqdi0.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Nej. Url, tak.

http://www.magister.dk/sw297.asp

Og så skal man også lige kunne gennemskue tillægssystemet.

Jeg har dog en fornemmelse af, at man skal være DJØF'er for at nå derop.

> Så må du jo have en bærbar Dell til samme pris.

Jeg havde bestemt mig for, at jeg skulle have en IBM, hvis jeg fik brug
for en pc igen, men nu ser det næsten ud til, at det er sikrere at satse
på Dell. De er så billige - jeg skal bare lige konfigurere den lidt...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-12-04 11:27

> http://www.magister.dk/sw297.asp

Har du virkelig allerede ancenniteten til det. Respekt.

> Jeg havde bestemt mig for, at jeg skulle have en IBM, hvis jeg fik brug
> for en pc igen, men nu ser det næsten ud til, at det er sikrere at satse
> på Dell. De er så billige - jeg skal bare lige konfigurere den lidt...

Du skal da have en Microsoft Virtuel PC på din Mac - så går det heller
ikke FOR stærkt.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 08-12-04 14:26

In article <yu2k6rtrsq1.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Har du virkelig allerede ancenniteten til det. Respekt.

Det er vel et spørgsmål om kvalifikationer.

Mit håb er, at man kan låne på forventet indkomst.

> Du skal da have en Microsoft Virtuel PC på din Mac - så går det heller
> ikke FOR stærkt.

Det har jeg. Den er tændt lige så tit som Classic. Jeg har adgang til en
Dimension 8200 hvis det endelig skal være.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 04-12-04 14:49

Carsten & Uni Vous Ortmann <vousortmann@mail.dk> wrote:

> [...]
> mig tilæ at downloade den for at kunne se videoen.
>
> Den er installeret men jeg kan stadig ikke se video fra Boogies liste.

Ud over det andet råd her i tråden til at få DR til at virke er der
et andet der er lidt omstændeligt, men virker nogenlunde:

Klik på den video du/ vil se.
Klik på "Fortsæt" i den dialog der kommer om Windows Media Player.
Du får så et vindue hvro der bare står DR - ctrl-klik på DR, og vælg
"Vis kildekode".
Ca, midt i den tekst du får frem, står der (her med Nik og Jay):
<REF
HREF="mms://WMSC.dr.dk/storage/ung/boogie/listen/laekker_nikjay.wmv" />
Her kopierer du fra mms til wmv:
mms://WMSC.dr.dk/storage/ung/boogie/listen/laekker_nikjay.wmv
Du åbner bu WMP, og vælger Filer -> Open URL..., og indsætter den
mms-adresse du lige har kopieret.
Det er desværre kun i 44 kbps

Og så skriver du en mail til DR og spørger om de bruger matrikelnumre i
stedet for personnumre i it-afdelingen

mvh.
Kaj.
--