Sikkerhedskopiering af HL2
Fra : enrico

Dato : 04-12-04 10:25

Jeg har brændt en DVD af HL2, men den virker ikke efter hensigten.

Jeg har med Windows Commander checket at alle filer er ens på begge
DVD skiver, men Valve har beskyttet original CDen, således at kopien
ikke virker.

Hvis nu min original CD på et tidspunkt bliver så slidt, den ikke kan
læses - kan man så få sin original CD byttet hos udgiveren???

Det er klart, Valve vil sikre sig mod misbrug, men en sikkerhedskopi
kan man åbenbart ikke længere tage.

-enrico

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-12-04 11:11

"enrico" wrote

> Jeg har brændt en DVD af HL2, men den virker ikke efter hensigten.

VUG har beskyttet den vha en buggy SecuRom der tigår hardwaren direkte i
stedet for at benytte de legale win API kald

> Jeg har med Windows Commander checket at alle filer er ens på begge
> DVD skiver, men Valve har beskyttet original CDen, således at kopien
> ikke virker.

Nej VUG har beskyttet den vha SecuRom

> Hvis nu min original CD på et tidspunkt bliver så slidt, den ikke kan
> læses - kan man så få sin original CD byttet hos udgiveren???

Ja via VUG - prisen er $10
Løsningen bliver nok at købe en ny key online hos Valve

> Det er klart, Valve vil sikre sig mod misbrug, men en sikkerhedskopi
> kan man åbenbart ikke længere tage.

Nej det VUG der har lagt kopibeskyttelsen på - ikke Valve

- Peter