Hurtig hjælp vedr. valg af ny bundmaling s~
Fra : Thomas

Dato : 18-05-01 19:22

Da jeg i morgen skal ud at købe bundmaling til min lille glasfiber motorbåd,
ville jeg lige have nogle råd og erfaringer fra andre inden dette køb. Min
båd sejler ca. 15 knob!

Bundmalingen skal være mest mulig effektiv og skal samtidig være nem at have
med at gøre om foråret når den skal have nogle nye lag bundmaling! Så vidt
jeg ved er den nemmeste bundmaling at vedligeholde en selvpolerende
bundmaling! Hvilken skal jeg vælge?

Alle produkter jeg har købt til min båd har været fra Hempel, men deres
selvpolerende bundmaling Hempel Mille Ocean anbefaler de kun til max. 10
knob, så hvis jeg vil bruge Hempel, må jeg derfor vælge den hårde bundmaling
Hempel Hard Racing Ocean som er til både over 10 knob. Men så vidt jeg ved
er hårde bundmalinger noget mere krævende når der skal nyt bundmaling på
hvert forår. Så vidt jeg ved skal det slibes ned mv., som jo hurtigt kan
blive et større projekt. Mit spørgsmål er nu om der er nogle der har gode
erfaringer med nogle af disse selvpolerende bundmalinger, fra nogle af de
konkurrerende firmaer, eller om jeg bare skal vælge den mere klargørings
krævende Hempel Hard Racing Ocean?

Er der nogle der har erfaringer med brug af Hempel Mille Ocean på både som
sejler mere end de tilrådelige 10 knob?

De andre selvpolerende bundmalinger som jeg ønsker kommentarer til er:

International Cruiser Premium (max. 30 knob) ¾ L = 268 kr.
International Micron Extra (højeffektiv - max. 15 knob) ¾ L = 349 kr.
Jotun Penguin NonStop (alle fart områder) ¾ L = 259 kr.

Jeg håber på et hurtigt svar, da jeg allerede skal ud at købe det i morgen
lørdag kl. 9.

M.v.h. og på forhånd tak

Thomas