Tarantino presents?
Fra : Andreas

Dato : 03-12-04 09:01

På forsiden af imdb så jeg her den anden dag en reklame for dvdugivelsen af
Hero. Og på den stod der: Quentin Tarantino Prensents... Hvad er det lige
han har med den film at gøre?

Andraes

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-12-04 09:23

"Andreas" <andreas.ohn@NOSPAMmail.dk> wrote in message

> På forsiden af imdb så jeg her den anden dag en reklame for dvdugivelsen af
> Hero. Og på den stod der: Quentin Tarantino Prensents... Hvad er det lige
> han har med den film at gøre?

Intet andet end marketing. Tarantino lægger navn på mange asiatiske film
i USA for at gøre filmen mere atraktiv for det amerikanske publikum.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 05-12-04 22:45

On Fri, 3 Dec 2004 08:22:42 +0000 (UTC), "Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> wrote:

>Intet andet end marketing. Tarantino lægger navn på mange asiatiske film
>i USA for at gøre filmen mere atraktiv for det amerikanske publikum.

Endnu mere bizar er Criterion udgaven af "Den røde cirkel" hvor der står
"John Woo presents", selvom John Woo knap nok var født da filmen blev
lavet, og aldrig har mødt instruktøren.

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-12-04 01:34

Jesper Lauridsen wrote:

> Endnu mere bizar er Criterion udgaven af "Den røde cirkel" hvor der står
> "John Woo presents", selvom John Woo knap nok var født da filmen blev
> lavet, og aldrig har mødt instruktøren.

Det har jo ikke noget med sagen at gøre. "Presents" i denne sammenhæng
er ligesom når en kender af et stykke litteratur skriver et forord til
en udgave, selv om bogen måske er skrevet lang tid før vedkommendes fødsel.

I tilfældet med Hero er Tarantino så vidt jeg ved vild med filmen og har
gjort en masse for at få den til USA. Så han "præsenterer" den for
amerikanerne.

/David