Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Pixma 5000
Fra : Henrik H

Dato : 04-12-04 00:23

Hej Ng

Jeg har for nylig købt en Canon Pixma 5000, som jeg har været meget glad
for. En enkelt ting, har dog irriteret mig. På nogle billeder (sikkert
alle!!) sker der en farveforskydning især af lyse grå/beige nuancer til det
mere mørke/rød beige. Det er f.eks. meget tydeligt i ansigter, der får en
rødlig farve. Jeg mener at min skærm er sat sådan nogenlunde op, og den er
naturligvis den, og virkeligheden jeg går ud fra.

For at have noget at sammenligne med sendte jeg f.eks. en fil til Canon for
at få et prøveaftryk, af den pågældende fil. Aftrykket jeg fik retur, var
tydeligt mere gråt (naturligt/rigtigt) end det jeg selv er i stand til at
fremstille.

Er der nogen der har en lignende printer, som har oplevet samme problem, og
løst det?

Jeg bruger Canon blæk og papir. Samt det medfølgende software program, uden
Vivi defekt.

Hilsen

Henrik

Fra : OCB

Dato : 04-12-04 02:00

"Henrik H" <panzerkomandantfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Henrik

>Hvilke type filer er der tale om ? (Jeg skal nemlig til at investere i selv

Med venlig hilsen
Ole Condrup Boesen
www.condrup.dk

Fra : Henrik H

Dato : 05-12-04 00:11

Hej Ole
Jeg optager i raw, laver dem om til JPEG som jeg så printer.
Hilsen
Henrik

Fra : Pico

Dato : 06-12-04 00:35

Henrik H wrote:
> Hej Ole
> Jeg optager i raw, laver dem om til JPEG som jeg så printer.

Vil det sige at du printer JPEG billeder ?
Jeg har også en 5000 og printer direkte fra Photoshop hvor jeg bruger
profilen Adobe RGB (1998) og det giver efter minmening fine billeder.
Jeg har ikke prøvet at printe fra et JPEG billed så jeg ved ikke om det
har nogen betydning.
Pico

Fra : [HCS] 4000

Dato : 06-12-04 07:20

Hvilken printprofil har du for Printeren?
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *
------------------------------

Fra : Pico

Dato : 06-12-04 22:58

[HCS] 4000 wrote:
> Hvilken printprofil har du for Printeren?

Det er et godt spørgsmål Det er standardsvaret når man ikke ved det.
Jeg har ikke mig bekent installeret nogen printerfil, kun installeret
iP5000 og så printet. Hvor finder man egentlig ud af hvilke profil den
bruger ?
Pico

Fra : [HCS] 4000

Dato : 07-12-04 07:22

Under egenskaber for printeren i Kontrolpanel.

Fra : Pico

Dato : 08-12-04 23:35

[HCS] 4000 wrote:
> Under egenskaber for printeren i Kontrolpanel.

Ja ja, man lære noget hver dag
Det var så CNBJPRN2, den har Win selv fundet ud af at bruge.
Pico

Fra : Simon Nielsen

Dato : 04-12-04 17:15

"Henrik H" <panzerkomandantfjern@hotmail.com> wrote in message
> [...]
og
> løst det?
>
> Jeg bruger Canon blæk og papir. Samt det medfølgende software program,

Det kunne godt være en kalibrering det er galt med jeg har en IP4000 og jeg
har klare dejlige billede med de korrekte farver hver gang jeg printer på
Canon papir med Canon blæk

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Henrik H

Dato : 05-12-04 00:13

Hej Simon
Så er det sikkert dig jeg skal have fat i. Hvordan har du kalibreret
printeren???
hilsen
Henrik

Fra : [HCS] 4000

Dato : 05-12-04 09:14

Hvilken farveprofil bruger du?
Min Canon Pixma iP5000 leverer også billeder som er lidt svage i farverne.
Jeg bruger farveprofil CNBJPRN2.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk