Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til køb af digitalt kamera
Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-12-04 23:16

har lige bestilt det her kamera men er ikke helt inde i det så ville gerne
høre nogle meninger om det.

5.1 effektive megapixel
3 x optisk zoom
Carl Zeiss Vario-Tessar-optik
Stor 2.5" LCD-skærm
Real Imaging-processor

Mvh.
Mikkel

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-12-04 23:17

Hov forresten så er det er Sony cyber-shot

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-12-04 00:28

In article <41b0e5e7$0$66405$14726298@news.sunsite.dk>, Mikkel Christensen wrote:
> Hov forresten så er det er Sony cyber-shot

Det kunne vi regne ud. Det er de eneste der bruger Zeiss optikken
i digicams.

> "Mikkel Christensen" <muskxxx@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hvad meninger kan man have om det ? Det ligner et kamera med en
stor skærm, standard zoom, og flere mpixels end 2-3-4 mpixels
de fleste får brug for.

Sandsynligvis elendigt til indendørsbilleder. Hukommelse
koster en bondegård, køb uoriganl hukommelse, det er billigere
og ikke dårligere.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-12-04 00:46

Så egentlig ikke et godt kamera...
Tak for det

meddelelse news:slrncr1tjf.27d.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 04-12-04 06:03

Mikkel Christensen wrote:

> har lige bestilt det her kamera men er ikke helt inde i det så
> ville gerne høre nogle meninger om det.

Det ville hjælpe en hel del, hvis du skrev hvad det var for et kamera.
Ud fra specifikationerne gætter jeg på at du valgte er Sony T1, T11
eller T3. Hvis det er tilfældet, så kig et par uger tilbage i gruppen -
der har været flere tråde om netop de kameraer.

Din konklusion "Egentlig ikke et godt kamera" holder ikke, men det
lyder som om du ikke har gjort dig klart hvad det er du har valgt.

Hvis det er et T1/T11/T3, har du valgt et kamera hvor hastighed,
størrelse, macro, skærm og filmklip har været højt prioriteret.
Kvaliteten af billederne ved lav belysning er derimod ringe, endog
ringere end tilsvarende kameraer i den størrelse. Men betegnelsen
"elendigt til indendørsbilleder" kan smækkes på de fleste minikameraer:
Vil du have gode indendørsbilleder, bliver du nødt til at bevæge dig en
størrelse eller to op.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-12-04 13:56

Det er et DSC-W1

http://www.sony.dk/ShowProduct.do?site=odw_da_DK&category=DPH+Digital+Still+Cameras&product=DSC-W1

Synes det ser fint ud men har ikke så meget forstand på selve dataene.

Mikkel

Fra : Carsten Matzon

Dato : 04-12-04 15:24

Mikkel Christensen wrote:
> Det er et DSC-W1

Efter en del læsning så skulle et DSC-V1 være et rigtigt lækker
kamera.Minder en del om W modellen men skulle kunne lidt mindre..

--

Carsten

Fra : Jakob

Dato : 04-12-04 18:24

In article <41b1b3f9$0$66403$14726298@news.sunsite.dk>, muskxxx@mail.dk
says...
> Det er et DSC-W1
>
> http://www.sony.dk/ShowProduct.do?site=odw_da_DK&category=DPH+Digital+Still+Cameras&product=DSC-W1
>
> Synes det ser fint ud men har ikke så meget forstand på selve dataene..

Min far har dette kamera og jeg synes altså at det tager nogle supergode
billeder. Det kommer da an på hvad man sammenligner det med men til
prisen synes jeg det er et fedt kamera, men noget flere manuelle
indstillingsmuligheder en foreks. et ixus og ikke meget større.

Kunne godt finde på at købe det selv.

Kig på dpreview.com efter en test.

Hygge

Jakob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-12-04 18:35

In article <41b1b3f9$0$66403$14726298@news.sunsite.dk>, Mikkel Christensen wrote:
> Det er et DSC-W1
>
> http://www.sony.dk/ShowProduct.do?site=odw_da_DK&category=DPH+Digital+Still+Cameras&product=DSC-W1
>
> Synes det ser fint ud men har ikke så meget forstand på selve dataene.

Dataene er ikke det vigtige. Der er alle ens, og man kan få noget
kinesisk båggårdsplastic med bedre specifikationer til 1000 kr.

Det der tæller er billedekvaliteten. Sammenlign evt hos
http://stevesdigicams.com

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-12-04 19:29

Mange tak.

Mikkel

meddelelse news:slrncr3t9r.eq.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

Fra : Jakob

Dato : 04-12-04 20:16

Jeg tror bestemt ikke at du bliver skuffet over dette kamera. Kiggede på
en del forskellige da jeg skulle købe et til min far, og det får
temmelig gode anmeldelser de fleste steder.

Venlig hilsen

Jakob