Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
AC-FOTO hold øje med regningen
Fra : CS

Dato : 03-12-04 22:17

Jeg har lige fået leveret en speedlite 580EX til mit 1d mrkII og købte i
samme forbindelse et 60cm forlængerkabel (off shoe).

for det første så passer kablet ikke i soklerne - arrghggghghgghg.

For det andet, så betalte jeg pr. efterkrav - og skulle af med 504 Euro
inklusive 26 Euro for forsendelse, forsikring og indpakning. 26 Euro der så
skulle dække UPS forsendesen.

504 Euro omregnet skulle give 3754,00 kroner men jeg blev afkrævet 3790,00 -
en forskel på 6 Euro (dagens kurs)

Jeg påtalte det til UPS manden og han sagde at de havde en omregningskurs på
7,45 (Den har i dag ligget på 7,43) - så det er en okay kurs. Men omregnet
giver 3790,00 / 7,43 = 510 Euro.

De sidste 6 Euro - hvor går de hen. Ingen tvivl om at det er en procentsats
de skubber i lommen ved ethvert køb. Christ - når jeg tænker tilbage på mine
indkøb hos AC - så har enten AC eller UPS scoret nogle ekstra procenter.

Hvad siger I - hvad skal jeg gøre, for det er fandme for usselt.

Ja, jeg ved godt at 6 Euro ikke er det store, men hvis man tænker i større
perspektiver - hvor mange kunder de leverer til dagligt på efterkrav - så
kan det vel ikke undre at de tjener kassen hvis vi bare betaler uden at
checke regningen.

Claus.

Iøvrigt var min speedlite ikke ny, den var ridset som var det en demo
version, den havde en fejl i display - og som nævnt så havde de leveret et
forkert kabel.

Fra : HKJ

Dato : 03-12-04 22:23

"CS" <kamisu@hotmail.com> wrote in message
> 504 Euro omregnet skulle give 3754,00 kroner men jeg blev afkrævet
3790,00 -
> en forskel på 6 Euro (dagens kurs)

Hvad er problemet? I mange sammenhænge bruges ikke dagens kurs, men en
gennemsnits kurs. Der kan også være et skjult vekselgebyr (det mener jeg er
1% på kreditkort).

Fra : CS

Dato : 03-12-04 22:39

Jamen da ikke når UPS har sendt en mail hvori de skriver at jeg skal have
504 Euro klar i kontanter ved levering. Man kan ikke betale med dankort
eller andre kort ved UPS. Det er kontant.

Og 504 euro er altså 504 euro.

Har checket alle kurser gennem hele året - og på intet tidspunkt har kursen
været over 7.45 - altså i hele 2004.

Omregnet bruger de en kurs der hedder 7,52

Kontant er altså kontant.

Claus

Fra : HKJ

Dato : 03-12-04 22:49

> [...]
> 504 Euro klar i kontanter ved levering. Man kan ikke betale med dankort
> eller andre kort ved UPS. Det er kontant.

Hvorfor betalt du så ikke 504 euro?

Jeg syntes ikke at der er noget mystisk at kursen er til deres favør, når de
skal veksle.
Du finder ingen steder hvor du kan veksel til den aktuelle kurs, der vil
altid være en forskel og det er ligegyldigt om du går til en bank, en
vekselforretning eller bruger kreditkort, de vil alle tjene penge på at
veksle.

Fra : Palle

Dato : 04-12-04 00:17

"CS" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kursen
> været over 7.45 - altså i hele 2004.
>
> Omregnet bruger de en kurs der hedder 7,52

Hvorfor hentede du ikke 504 euro i banken?

Fra : phk

Dato : 03-12-04 23:49

"CS" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Omregnet bruger de en kurs der hedder 7,52
>
> Kontant er altså kontant.

Kontakt en af TVs afslorende udsendelser..

--
Per, Esbjerg

Fra : fam. Ager

Dato : 03-12-04 22:23

øv en kedelig adfære!!!!!!

jeg har også handlet der nogen gange...fik senest min 580ex... ingen fejl,
heller ikke på regning.......

faktisk altid fået god behandling der nede,også telefonisk....

lyder underligt at soklen ikke passer????

må ski da håbe at dette er en engangs hændelse, har lige afgivet en ordre
til dem,årgg( krydes fingre).......

torben

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-12-04 00:16

In article <41b0d761$0$66403$14726298@news.sunsite.dk>, CS wrote:
> [...]
> skulle dække UPS forsendesen.
>
> 504 Euro omregnet skulle give 3754,00 kroner men jeg blev afkrævet 3790,00 -

Med visa er der normalt en overkurs på 1.5% til at dække kursrisiko,
forskel mellem købs- og salgspris m.m. Så det ville have kostet dig
7.50 Euro.

Fra : Børge Larsen

Dato : 04-12-04 00:32

> [...]
>
> Iøvrigt var min speedlite ikke ny, den var ridset som var det en demo
> version, den havde en fejl i display - og som nævnt så havde de leveret et

Og hvad lærte du så af det????

Fra : CS

Dato : 04-12-04 09:03

Hvis du forsøger at få mig til at reflektere over at jeg så bør købe i
Danmark, så må det nok blive forgæves.

Vi poster milliarder i EU, vel og mærke milliarder som havner i få lommer -
så jeg udnytter blot at vi er blevet et Europæisk samarbejde. Jeg kunne have
valgt at købe i dansk internetbutik og endt med samme resultat - blot dyrere

Jeg har købt rigtig meget udstyr hos AC og altid blevet behandlet godt og
fået gode varer.

Så det er en enlig svale er jeg sikker på.

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-04 10:01

> [...]
> fået gode varer.
>
> Så det er en enlig svale er jeg sikker på.

Hvis du er sikker på det er en enlig svale, hvorfor bruger du så tid på at
poste et indlæg.
Øvenikøbet i forkert gruppe, det hører vel retteligt hjemme i forbrug.dk.

Iøvrigt havde du heller ikke det aftale beløb 504 euro, så selvfølge skal
UPS have penge for at agere vekselautomat for dig.

--
mvh kajo

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-12-04 14:22

"Kajo" <Fiffi.tiscali.dk> skrev i en meddelelse

[KLIP]
> Hvis du er sikker på det er en enlig svale, hvorfor bruger du så tid på at
> poste et indlæg.
>
> --
> mvh kajo
+++++++++++++++++++++

Hej.

Han skriver jo også som emne "AC-FOTO hold øje med regningen" tror du ikke
at det er for at advare andre?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-04 15:00

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:41b1b9c6$0$25823$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
>
> Hej.
>
> Han skriver jo også som emne "AC-FOTO hold øje med regningen" tror du ikke

Advare mod hvad, man tjekker da altid sine opkrævninger inden man betaler.
Det hjælper da ikke at spørge her i gruppen, han må spørge Ups eller
AC-Foto, hvorfor han har betalt 36 kr. mere end forventet.

Tilsyneladende er det ikke AC-FOTO han skal holde øje med, men UPS-manden.

--
mvh kajo

Fra : max

Dato : 05-12-04 09:19

"Kajo"
> [...]
>
> Iøvrigt havde du heller ikke det aftale beløb 504 euro, så selvfølge skal
> UPS have penge for at agere vekselautomat for dig.

Hohoho - der er sku gang i nyhedsgruppen, facinerende indlæg. De 6
euro
det kan man vel leve med når man nu ikke har den korrekte valuta i
hånden,
men den ridsede flash lyder ski ikke betrykkende, annuler handlen
straks
og få alle dine penge tilbage og handl et andet sted.. Ahh er det ikke
skønt man har den mulighed.. -max-

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 15:14

"max" skrev i en meddelelse

> Hohoho - der er sku gang i nyhedsgruppen, facinerende indlæg. De 6 euro
det kan man vel leve med når man nu ikke har den korrekte valuta i
hånde...........

det var også lige min pointe

--
mvh kajo

Fra : CS

Dato : 05-12-04 15:55

Det var slet ikke de 6 Euro - det er jo peanuts.

Det var mere at jeg ikke troede de tog sig betalt for at modtage penge til
veksling.

Jeg antog at de tog en anden kurs, og dermed havde en skjult fortjeneste.

Så stop bare dér - jeg betalte de 6 Euro uden at blinke.