Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Print af digitale fotos mens man venter. H~
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-12-04 20:18

Hvor i Århus får man lavet digitale fotos indenfor en time
eller lign ? Jeg søger billeder på rigtigt fotopapir, og noget
der er mere holdbart end hjemmeprint. Altså en prof maskine.

Jeg har selv en god fotoprinter der laver fremragende
resultater, men de er ikke helt så holdbare, og jeg har
ikke papir der er helt tykt nok. Hvad tykkelse skal man op i ?
180 g/m^2 er kun OK. Ikke godt.

Og hvor meget skal man forvente hurtigfremkaldelsen manipulerer
billederne ? Skal man liste en gråkile ind for at sikre de ikke
piller for meget ved lys/skygge og gamma ?

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-12-04 21:41

meddelelse news:slrncr1f06.26p.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
> [...]
> billederne ? Skal man liste en gråkile ind for at sikre de ikke
> piller for meget ved lys/skygge og gamma ?

Har du prøvet med rigtigt, hundedyrt photopapir på 230g/m2?
Det gir meget bedre resultater end almindeligt glossy papir aka standard
inkjet photopaper.
Det har samme feel som fotopapir!
Men jeg kan ikke garantere for lysægtheden.

De fleste store fotoforhandlere med eget minilab i Århus håndterer vel oxo
digitale print i dag på rigtigt fotopapir med kemifremkaldelse.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 04-12-04 00:38

> [...]
> eller lign ? Jeg søger billeder på rigtigt fotopapir, og noget
> der er mere holdbart end hjemmeprint. Altså en prof maskine.

Har du prøvet at kontakte nogle af de fotohandler, laboratoriummer samt prof
fotografer der findes i Århus.
Telefonbogen er fyldt med gode forslag.
Mit eget arbejde www.lorentsen.dk incl.

> Jeg har selv en god fotoprinter der laver fremragende
> resultater, men de er ikke helt så holdbare, og jeg har
> ikke papir der er helt tykt nok. Hvad tykkelse skal man op i ?
> 180 g/m^2 er kun OK. Ikke godt.

Du kan mange steder nemt få det lavet på papir der er over de 200 g.
Og nogle steder med helt op til 75 år holdbarhed.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : RLJ

Dato : 04-12-04 02:49

> Du kan mange steder nemt få det lavet på papir der er over de 200 g.
> Og nogle steder med helt op til 75 år holdbarhed.

Ja OP til 75 år. Hvis de er gemt i en mappe i bunden af skabet
hvor de aldrig ser dagens lys.

Det minder mig om min skohandler gav mig 10 års garanti
på mine nye sko - jeg måtte bare ikke gå i dem for så bortfaldt garantien )

Ralph

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-12-04 08:36

In article <41b0f59a$0$29437$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, Tholo - www.tholofoto.dk wrote:
> [...]
>
> Har du prøvet at kontakte nogle af de fotohandler, laboratoriummer samt prof

Nu er det små mængder 2-5 stk, så jeg forventer ikke en prof kan
gøre det til en konkurrencedygtig pris. Så det var ikke med i mine
overvejelser.

Jeg ved at Mimosa har reklameret med det.

Men det var også for at få ide om hvor meget de smadrer billederne.
Om man skal være sikker på det tåler en autolevels.

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 06-12-04 00:47

meddelelse news:slrncr2q7k.de.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Nu er det små mængder 2-5 stk, så jeg forventer ikke en prof kan
> gøre det til en konkurrencedygtig pris. Så det var ikke med i mine
> overvejelser.

Hvis dit billede bare fortjener den billigste fremkaldese, så gå efter
prisen. Korekt ikke mange labber eller proffer vil hjælpe dig for 1 kr så
hvis du kun går efter en lav pris og er ligeglad med resultatet. Så løb
langt uden om de muligheder.

> Jeg ved at Mimosa har reklameret med det.

Det er et sted ja..

> Men det var også for at få ide om hvor meget de smadrer billederne.
> Om man skal være sikker på det tåler en autolevels.

For nogle år siden var der en reklame for bind, hvor slutrepliken lød
således "Prøv det" måske burde folk nogle gange bare tage en chance og ofre
et par krone på at afprøve det.
Tit har folk brugt mange tusinde kroner på udstyr og hvor mange timer er det
ikke blevet til med tiden, hvor man har leget og testet, skudt billeder i
jagten på de gode skud.

Prøv nogle forskellige steder, det kunne være man fandt det sted hvor ens
billeder kom til sin ret. Vi er her vel for billedernes skyld