Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Adobe Photoshop Album og RAWfiler
Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-12-04 15:36

Jeg har leget lidt med Adobe Photoshop Album Starter Edition og synes det er
et OK produkt. Blot savner jeg at kunne se mine NEF-filer (=RAW).
Før jeg evt. bestiller den 'rigtige' udgave af Album ville jeg gerne høre om
den kan vise RAW/NEF.
Jeg har installeret de nødvendige plugins til Photoshop CS.

vh
Jan

Fra : AS

Dato : 03-12-04 16:57

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message
> [...]
> et OK produkt. Blot savner jeg at kunne se mine NEF-filer (=RAW).
> Før jeg evt. bestiller den 'rigtige' udgave af Album ville jeg gerne høre

I Album v.1 kan man kopere Adobes raw plugin til tilsvarende folder. MEN der
skal bruges den gammel plugin, som blev solgt separat til PS v.7 Dengang var
ikke D70 og forskellige andre ting i verden, so NEF fra D70 kan ikke læses,
kun fra D100.

Album v.2 har mere lukket arkitektur, denne trick hjælper ikke mere. Desuden
selve plugin fra PS CS vil ikke virke uden PS CS...

Nu er der indryk, at der kommer kaput til Album på den måde, at
funktionalitet blev integreret i PS Elements v.3 Den kan læse alle NEF
versioner, men de fleste vil ikke har Elements kun for organisering af
billeder. Personlig jeg tror ikke, at der komme ny album, men jeg bliver
meget glad, hvis jeg tager fejl.